پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

از این رو بر می آید که آقای هاشمی با گفتن بعضی از قسمت های تاریخ ونگفتن بسیاری دیگر سعی در برگرداندن صفحه به روی خودشان دارند و همزمان در طبل حمایت ازولایت فقیه نیزمی کوبند. …

شرح حالی بر این روز های هاشمی

به گزارش انارما :
امام خمینی(ره):آقای مصباح ذوالشهادتین است.
در هفته گذشته حجت الاسلام سیّد مهدی طباطبایی طی مصاحبه ای که با هفته نامه طلوع صبح داشتند به تخریب یکی از چهره های انقلابی که ازایشان بعنوان “مطهری زمانه”یاد میشود پرداختند و ایشان در توهین به علامه مصباح یزدی بیان کردند که:«آقای مصباح چون سابقه ی انقلابی نداشتند با کمک به منافقین مخالفت کردند، ایشان در مسائل انقلابی چرخش داشته اند و در تخیلات به سر میبرند.»
طباطبایی گفت:امروزه خطر بزرگی که وجود دارد تندروهایی هستند که تمام اقداماتشان را تحت عنوان ولایت فقیه انجام میدهند.ایشان همچنین مدعی شد که علامه مصباح نباید وارد عرصه سیاسی شود و گفت که درحال بررسی کاندیداتوری انتخابات خبرگان هستم.
واین در صورتی است که مقام معظم رهبری در وصف علامه مصباح چنین بیان کردند که:«یک نفرمثل آقای مصباح مورد هجوم تبلیغاتی قرار میگیرد.حرف رسا و منطق قوی هرجا باشد آنجا را دشمن زود تشخیص میدهد که با شهید مطهری هم همینجور برخورد کردند.همچنین بیان کردند که این سه جهت در ایشان جمع است علم وصفا وبصیرت به معنای واقعی کلمه.»
سیّد مهدی طباطبایی در قسمتی دیگرازسخنان خود به تمجید از آقای هاشمی پرداخته وبیان کردند:«من به جرأت میگویم که امروز تنها کسی که صادقانه دلش برای رهبری میسوزد وبهترین دوست آیت الله خامنه ای آقای هاشمی است.»
و امّا شاید بتوان ریشه ی اختلافات آقای هاشمی و علامه مصباح را ازخاطره ای که آقای هاشمی بیان کرد،بیرون کشید. آقای هاشمی خاطره ای از دیدار خود با آیت الله مصباح تعریف کرد که درآن آیت الله مصباح یزدی ازهمکاری با مبارزین استنکاف کرده بود و این عدم همکاری با مبارزین موجب قهرده ساله ی رهبرمعظم انقلاب با او شد.
سایت هاشمی رفسنجانی در این خصوص نوشت:«دو نفری_ به اتفاق آقای خامنه ای_صبحانه رفتیم منزل آقای قدوسی.این آقا هم آنجا بود.نشستیم تا ظهربا او بحث کردیم تا قانعش کنیم برای ادامه مبارزه.آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام میدانم! به جامعه ی مدرسین هم گفته ام،مبارزه با شاه حرام است!آقای خامنه ای ازاو پرسیدند:دلیلت چیست؟ آن آقا هم درجواب گفتند: مبارزه ای که مجاهدین و چپی ها درآن باشند،حرام است !آقای خامنه ای هم به تلخی به او گفته بود:اگراهل مبارزه نیستی،خب مبارزه نکن ولی لااقل مبارزه را با این حرف ها خراب نکن!…رهبری از سال ۴۶ تا سال ۵۷ با آن آقا یک کلمه هم حرف نزد!»
این درحالی است که سیّد حمید روحانی که از طرف شخص امام مسئول نگارش تاریخ انقلاب شد،ضمن رد قطعی خاطره هاشمی ازاین ماجرا توضیح میدهد:«واقعأ عجیب است چرا که خود آقای هاشمی هم می دانند که آقای مصباح از شاگردان ممتاز و مبارز حضرت امام(ره) بود که از آغاز نهضت مبارزه،امام را یاری کرد. یکی از اختلافات آقای مصباح وهاشمی درباره ی سازمان مجاهدین یا همان سازمان منافقین بود؛آیت الله مصباح بنا به بصیرتی که داشتند،حمایت از سازمان مجاهدین(منافقین) را حرام دانستند اما آقای هاشمی در برهه ای از زمان بعضأ از این گروه حمایت میکرد.»
از این رو بر می آید که آقای هاشمی با گفتن بعضی از قسمت های تاریخ ونگفتن بسیاری دیگر سعی در برگرداندن صفحه به روی خودشان دارند و همزمان در طبل حمایت ازولایت فقیه نیزمی کوبند. امّا حال این سؤال پیش می آید که اگرباید ازکیان انقلاب و ولایت فقیه دفاع کرد امثال آقای هاشمی درآشوب افکنی ضد انقلاب و سر دادن شعارهایی نظیر«انتخابات بهانه است،اصل نظام نشانه است» ، «مرگ براصل ولایت فقیه »،«نه» به «جمهوری اسلامی»،هتاکی علیه امام حسین(ع) در روزعاشورا و آتش زدن مساجد و …. کجا بودند و در کدام جبهه ایستاده بودند؟ یا خود ایشان آن هنگام برای دفاع از نظام وانقلاب و ولایت فقیه کوچکترین قدمی برداشتند؟ و یا درباره هشدار های رهبر معظم انقلاب درباره ی نفوذ دشمنان قسم خورده چه اظهار نظری کرده اند؟ و امثال طباطبایی جز تمجید از«سوابق» آقای هاشمی و تخریب کینه ورزانه نسبت به آیت الله مصباح کار دیگری بلد نیستند!؟

یادداشت از حسین رشیدی

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 8:00 ق.ظ

آقای رشیدی عزیز من هیچ اصراری بر حقانیت صددر صد هاشمی ندارم چون انسان جایز الخطاست اما اولا شما یک سابقه انقلابی از آقای مصباح ارائه کن یک بیانیه یا نامه درتائید انقلاب ویاجنگ تحمیلی یک عکس از حضور درجبهه یا ملاقات با امام بعد بگو انقلابی دوما بگو منظور امام خمینی در نامه معروف به منشور روحانیت آنجا که نوشت ولایتی های بی ولایت حجتیه ای هایی که اعتصاب چراغانی نیمه شعبان ۵۷ را به نفع شاه شکستند وهرگونه مبارزه سیاسی راحرام میدانستند امروز انقلابی تر از انقلابیون به صحنه آمده اند چه کسی بود (موسسه در راه حق قم که آقای مصباح یکی از دست اندر کاران آن بود نیمه شعبان ۵۷ را چراغانی وجشن گرفتند ودرسال۷۷یا۷۸ در نشریه ارزشها که به مدیر مسئولی آیت ا…ری شهری منتشرمی شد یکی از علما که خودش هم همراه مصباح بودطی مصاحبه ای اعتراف کرده بود که ما چراغانی وجشن گرفتیم ولی چون موسسه درپس کوچه بود نمودی نداشت)سوما قضیه دیدارهاشمی ورهبری با مصباح همانگونه که قبلا ذکر شد مربوط به سال ۴۸ بود ومنافقین ازسال ۵۲ راه خود را ازاسلام واقعی جدا کردند عزیز من امام علی (ع) میفرماید بیچاره کسی است که آخرت خود رابه دنیا بفروشد وبیچاره تر کسی که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد مواظب قیامت هم باش وتحت تاثیر تبلیغات قرار نگیراگر موارد بیشتری خواستی ارائه مینمایم

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 11:42 ق.ظ

احسنت جناب رشیدی احسنت

یاسر سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 12:02 ب.ظ

خدمت دوست بی نام ونشان خودم عرض کنم که شما دلیل خواستین از آقای رشیدی یا عکس خواستین از ایشون درباره سابقه مبارزاتی حضرت علامه و….
بنده هم از شما تقاضا دارم یک دلیل بیارین که علامه تعلقی به انجمن حجتیه داشته و یا دارد تا بنده بقیه حرفهای شما که تماما براساس همین فرض انجام شده رو بر دیده ی منت بذارم
برادر من چرا اینقدر مقهور رسانه هستین و یه ذره تحلیل از خودتون ندارین؟شما امروز عربده ی گوشخراش هاشمیون رو نمیشنوین یا خودتون رو به نفهمی زدین؟این همه رسانه ی زنجیره ای وهفته نامه و گاهنامه و ماهنامه و پوستر و کوفت وزهرمار براتون مشکوک نیست؟
میفرمایین منافقین از سال ۵۲ راهشون جدا شد یعنی سال ۵۲ از خواب بلند شدن یهویی تصمیم گرفتن راهشون عوض بشه؟ این حرف احمقانه نیست؟یعنی گروهی بدون هیچ گونه سابقه ی انحراف یهویی عوض شده و ضد حرفای قبلیش موضع گرفته؟ اینکه بصیرت هاشمی اونقدر کم بوده و هست که نمیتونسته انحراف منافقان رو از اون زمان تشخیص بده که چیز جدیدی نیست درسال ۸۸هم رهبری به صراحت راه رو نشونش میداد ولی اون نمیدید…سال ۸۸ رو کی میخواین تحریف کنین؟ شک ندارم به زودی اونم تحریف میکنین
سوال آخر من اینه برادر بی نام ونشان من: چرا اصرار دارین رهبری رو در بی بصیرتی خودتون شریک کنین؟ چرا میگین رهبری در اون دیدار گفته فلان و بهمان؟ چرا دارین از سکوت این سید مظلوم سوءاستفاده میکنین؟
حضرت علامه بهترین تعبیر رو از رابطه ی هاشمی و رهبری داشتن که برای همیشه ی تاریخ بچه حزب الهیا جانسوز خواهد بود
لعنت الله علی القوم الظالمین

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 2:34 ب.ظ

دست شما درد نکنه آقای رشیدی این شاء الله عاقبت به خیر بشی

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 2:35 ب.ظ

اگر ده تا مثل رشیدی بودند بی نام ها این قدر پرو نمی شدند

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 2:35 ب.ظ

برادر بی نام ونشان بصیرت بصیرت

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 2:36 ب.ظ

اصلا چی می دانی انجمن حجیته چیه زنده باد مطهری زمان

سعادت سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 5:19 ب.ظ

خداوکیلی هر چی هاشمی ستیزی کردین دیگه بسه.سردبیر جون در همیشه رو یه پاشنه نیستا.پلهای پشت سرتو خراب نکن.ب تاریخ رجوع کنی منظورمو میفهمی

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 5:55 ب.ظ

اونی که به اسم منافقین می شناسی، در زمان انقلاب اسمشون مجاهدین بود و جزو انقلابیون بودن و مثل بقیه در مبارزات شرکت داشتن .
مجاهدین خلق، نام سازمانی است که در اواسط دهه ۱۳۴۰ با هدف مبارزه با حکومت پهلوی تشکیل شد.
سازمان مجاهدین خلق، پس از پیروزی انقلاب تا خرداد۱۳۶۰، می‌کوشید وانمود کند که همراه مردم و مدافع حقوق آنان است، اما رفته رفته به رویارویی مستقیم با نظام جمهوری اسلامی پرداخت و در۳۰ خرداد۱۳۶۰ با صدور اطلاعیه‌یی، رسماً وارد جنگ مسلحانه علیه نظام شد.

پس این سازمان در انقلاب نقش داشته و شهید هم داده. انقلابیون هم با اونا همکاری داشتن. تا اینکه بعد از انقلاب راهشون رو جدا کرد و به یک گروه تروریستی علیه نظام تبدیل شد.

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 7:46 ب.ظ

سازمان منافقین بعداز دستگیری واعدام سران اولیه ان منحرف شدایاازخودت نمیپرسی نام دانشگاه صنعتی شریف تهران نام کیست دوما من نگفتم مصباح حجتیه ای هست من پیام امام خمینی ره ومصداق انرانوشتم سوما ایا تاحالا فکرکردی که زمانیکه امام هاشمی راجانشین فرماندهی کل قوا کرد ودرقضیه مک فارلین که همین اقایانی که امروزمخالف هاشمی هستند میخواستندولایتی ودراصل هاشمی را استیضاح کنندامام خطاب به آنها گفت این تذهبون لحن شما ازرادیواسراییل تندتربود وانروزی که هاشمی یارغارامام بود امام درمنشورروحانیت وپیام سالگردقطعنامه وکشتارحجاج خطاب به چه کسی میگفت متحجرواپسگرا مروج اسلام امریکایی واخوندهای احمق بیسواد وخطاب به طلاب جوان گفت خون دلی که پدر پیرتان ازاین طائفه متحجرمقدس ماب خورد از هیچکس نخورد خطاب به چه کسی بودکمی روی پیامهای امام درسال ۶۷و۶۸مطالعه وتفکرکنید

یاسر چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 12:17 ب.ظ

این توضیح شما من رو بیشتر به عمق ژرف نگری علامه رسوند
شما میفرمایین این سازمان ابتدا اسمش مجاهدین بوده و حتی «شهید» هم داده که احتمالا شما معنی شهید رو نمیدونید واینجا بهتر بود بگیم کشته داده نه شهید…چه آنکه در غزوات پیامبر هم افرادی بودن که بعد از کشته شدن جهنمی بودن و پیغمبر اجازه ی اطلاق نام شهید به اونا نمیداد ولی از اینکه در جبهه ی اسلام بر علیه کفر بجنگن نه تنها جلوگیری نکرد که تشویقشون هم کرد …معروف ترینشون هم همون مردی که از طعنه ی زنان مدینه اومده بود در سپاه پیامبر و بعد از زخمی شدن خودش رو کشت ….
پیامبر به این افراد نام شهید نمیداد و مکررا هم میگفت اینها اهل دوزخن هر چند که در سپاه اسلام با دشمنان اسلام بجنگن و کشته بشن…
شاید بعد از این متن من بخواین بگین هاشمی هم همون کار پیغمبر رو کرده که مجاهدین رو تقویت کرده تا بر علیه شاه بجنگن ولی این نگاه یه ایراد داره….در هیچ جایی پیامبر اون افراد رو تقویت نمیکرده…نه از نظر نظامی نه ایدئولوژیک…چرا که ماهیت این افراد رو مفید نمی دیده و میدونسته اگر این افراد با حمایت پیامبر به صورت گسترده فعالیت کنن قطعا ضربه ی خودشون رو به سپاه اسلام خواهند زد…گواه این مطلب هم دقیقا رفتار هاشمی هست که با پروبال دادن به یک گروه منحرف اونارو آماده کرد که در جایی بر علیه انقلاب شمشیر بکشن…من نمیخوام بگم هاشمی نیت مبارزه با انقلاب داشته فقط میخوام بگم بصیرت علامه رو نداشته…یعنی چون هاشمی از نظر تحصیلات حوزوی و عمق دین شناسی و بصیرت به شدت ضعیف هست و شاگرد شاگردای دست چندم علامه هم از این نظرها از هاشمی بالاتر هستن طبیعی بوده که عمق انحراف منافقین رو متوجه نشده باشه در حالی که علامه از همان سالها با پروبال دادن به این گروه خطرناک حذر کرده

یاسر چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 12:35 ب.ظ

و اینکه من میگم هاشمی از نظر علم دین وبصیرت به اندازه ی شاگرد شاگردای علامه هم نیست از اون بابت که بخوام کل کل کنم یا تحقیر کنم نیست بلکه به خاطر اینه که در موارد بسیاری تا الان اتفاق افتاده که شاگردای علامه در برابر اراجیف گفتن نوچه های هاشمی گفتن که برید بزرگتراتون رو بیارید تا با هم مناظره کنیم تا اصلا شما بفهمید علامه کی هست ….
آخرین موردی هم که من برخوردم مناظره ی سیدمحمود نقویان(شاگرد علامه) با کواکبیان(نوچه ی هاشمی و اصلاحات)بود که بعد از توهین کواکبیان ،نقویان گفت برو بزرگترتو بیار تا بحث کنیم که اصلا علامه کی هست…
اولین تقابل این طیف هم با علامه برمیگرده به دوره اصلاحات که اونجا عبدالکریم سروش میخواست در برابر ایدئولوژی علامه برای خودش وقعی قائل بشه که علامه با نوشتن کتاب «مغالطات سروش» اومد به عبدالکریم درس فلسفه داد و انواع مغلطه رو بهش یاد داد و آدم بعد از خوندن اون کتاب علامه یاد اون بیت معروف حافظ میفته که : ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست….عرض خود میبری و زحمت ما میداری

یاسر چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 12:41 ب.ظ

یه نکته ی دیگه هم در مورد جایگاه علامه در نزد علما باید عرض کنم که بنده فقط یک بار از نزدیک پای صحبت علامه نشستم و اونم در سالگرد آیت الله بهجت بود ..
از ارادت قلبی مردم که بگذریم اونجا صحنه ای دیدم که تا اون لحظه باورم نمیشد این علامه اینجور جایگاهی داشته باشه
بعد از پایان سخنرانی و هنگام خروج علامه از مسجد مردم دورشو گرفتن تا دست به روی عباش بکشن و تبرک بگیرن که در این خین آیت الله صدیقی امام جمعه تهران و مدرس حوزه که برای خودش شخصیت بزرگی هست مثل یک محافظ عباشو باز میکرد و میگفت آقا( علامه مصباح) ناراحتی قلبی دارن فشار نیارین و نزدیک نشین
از این حرکت آیت الله صدیقی من متوجه شدم که خضرت علامه در چه درجاتی از علم وآگاهی هست که امثال هاشمی باید خاک پای نوکرای درگاه ایشون رو سرمه ی چشماشون بکنن

یاسر چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 1:03 ب.ظ

در خط اول میفرمایین چون سران منافقین اعدام شدن اونها تغییر موضع دادن و این دقیقا همون چیزیه که هاشمیون قصد دارن به جامعه بقبولونن که هر اتفاق ناخوشایندی به خاطر اشتباه از طرف راس نظام هست
چه بسا در انتخابات ۸۸ هم قصد دارین بگین موسوی و کروبی اگه خطایی کردن به خاطر خطای احمدی نژاد و رهبری بوده و این حرفها چیز جدیدی نیست که بخوام جواب بدم فقط همینو بگم که شما بعد از سی سال هنوز هم به ماهیت سازمان مجاهدین پی نبردین در حالی که نظام قبل از دست به اسلحه شدنشون اونا رو شناخت و حذف کرد
نام دانشگاه آریامهر سابق به شریف تغییر کرد به افتخار آقای واقفی شریف که از رهبران سازمان مجاهدین بود ولی چون هویت اسلامی داشت و حاضر نشد سازمان رو به مارکسیست ها واگذار کنه کشته شد وجنازش هم آتش زده شد و این اصلا نمیتونه دلیلی بر درستی سازمان باشه چون این انسان شریف کشته شده توسط سازمانه یعنی تفکرات و ایدئولوژی بعدی سازمان رو قبول نداشته و مصداق شهید هم هست/…
در ادامه میفرمایین شما نگفتین علامه حجتیه ای هست پس من میپرسم اساسا اسم حجتیه برای چی مطرح شده؟ و پیام امام به اونا چه ربطی به علامه داره؟ آخوندهای متحجر چه ربطی به علامه داره؟ بالاخره من کدوم حرف شما رو قبول کنم؟
در قضیه ی مک فارلین و حتی اشغال سفارت آمریکا علیرغم اینکه امام با هوشمندی قضیه رو کنترل کرد ولی امروز بر کسی پوشیده نیست که اون دو ماجرا زاییده تفکرات موسوی خویینی ها و هاشمی بوده که امام مدیریت کرد ونذاشت برا نظام گرون تر از این تموم بشه و همه ی سعی امام هم بر این بود که در اون شرایط دودستگی نشه که اتفاقات بدی می افتاد(رجوع کنید به سخنرانی سردار مشفق در سال ۸۸)
در ماجرای اشغال سفارت آمریکا مثل سفارت انگلیس مثل سفارت عربستان و مثل مک فارلین قطعا پشت پرده هاشمی ها و موسوی خویینی ها هستن ولی به اسم حزب اللهیا تموم میشه چون هم ضربه ی اشغال سفارت رو به نظام بزنن هم ضربه به حیثیت حزب الله
در ماجرای مذاکره روحانی با فرستاده اسراییلی هم در زمان جنگ حرفای جالبی زده شده که دعوت میکنم حتما بخونین و بدونین این نفوذیها از همان زمان چه کرده اند و چه گفته اند
دلیل درست بودن اون کتاب هم اینه که بعد از چاپ مقاله ی روزنامه ی اسراییلی و لو دادن مذاکرات روحانی و یک اسراییلی در زمان جنگ دکتر حسن عباسی دست به افشاگری زد و از روحانی خواست مقاله رو تکذیب کنه ولی روحانی به جای تکذیب از عباسی شکایت کرد و دادگاه پس از رویت مدارک عباسی تبرئه ش کرد…
به نظرت دلیل تبرئه عباسی چی بوده؟

یاسر چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 1:04 ب.ظ

خیلی خوبه که اینجا شما راحت میتونین حرف بزنین ونظر بدین و ما هم جواب بدیم
در سایتای دیگه که به محض اینکه حس بشه طرف در بحث داره کم میاره به صورت خودجوش دیگه کامنتا تایید نمیشه!!

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی