یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت:فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی در حال حاضر به پایان رسیده و پیش بینی می گردد تا پایان سال ۹۴، ۳۰۰۰۰ رأس گوسفند و بز واکسینه گردند…

واکسیناسیون علیه تب برفکی

به گزارش انارما ، سید احسان منصوری نژاد سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی از اول دی ماه سالجاری آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. تاکنون ۱۱۵۰ رأس گاو و گوساله و ۳۸۵۸ رأس گوسفند و بز بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
منصوری گفت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی در حال حاضر به پایان رسیده و پیش بینی می گردد تا پایان سال ۹۴، ۳۰۰۰۰ رأس گوسفند و بز واکسینه گردند. که واکسیناسیون گاوی بر علیه تب برفکی به تعداد پیش بینی رسیده بود. واکسیناسیون راپل گوساله ها بر علیه این بیماری پس از ۲۱ روز در واحدهای دامداری اجرا گردید.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر دام های انتقالی به استان های مرکزی و شمالی کشور از این شهرستان انتقال پیدا می کنند و همچنین شرایط خاص این منطقه، از دامداران محترم و شهروندان گرامی تقاضا می شود برای جلوگیری از انتقال بیماریهای دامی قبل از هر گونه انتقال، ورود و خروج دام در این شهرستان نسبت به واکسیناسیون دام های خود و اخذ مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ اقدام نموده و شرایط قرنطینه ای – بهداشتی را رعایت نمایند.
در پایان منصوری نژاد اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان انار که در طول سال چندین نوبت جمعیت دامی این شهرستان را که بالغ بر ۶۰۰۰۰ رأس دام سبک و سنگین ( گاو و گوساله، شتر، گوسفند و بز ) می باشد بر علیه بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله آبله، تب برفکی، تب مالت، هاری و … واکسینه می نمایند. که در ۹ ماهه سالجاری تاکنون تعداد ۳۵۹۰ رأس گاو و گوساله، ۳۹۱۱۴ رأُس گوسفند و بز و ۲۵۵ قلاده سگ گله، نگهبان و صاحب دار بر علیه این بیماری ها واکسینه گردیده اند./.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی