دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 27 May 2024

در حالیکه موج رسانه ای از طرف رسانه های زنجیره ای مبنی بر تایید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی از طرف علما به راه افتاده ،آیات علوی گرگانی ، دیباحی اصفهانی ،مازندرانی و سیستانی این تایید صلاحیت را تکذیب کردند…

تایید صلاحیت سیدحسن خمینی تکذیب شد
به گزارش انارما به نقل از  رجانیوز ، در روز های گذشته ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: «شرکت نکردن در آزمون علمی خبرگان رهبری، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، ممکن است داوطلبی بگوید «بنده بدون نیاز به شرکت در آزمون علمی، مجتهدم»، اما اگر داوطلبی آزمون نداده باشد، در واقع در این شرایط ابزاری برای تأیید شرط علمی آنها در اختیار فقهای شورای نگهبان نیست و ممکن است منتهی به عدم احراز صلاحیت آن داوطلب شود.»
پس از این اعلام موضع رسمی شورای‌نگهبان، مجددا موج رسانه‌ای درباره تعریف و تمجیدها و البته این‌بار «تاییدات اجتهاد» سیدحسن خمینی برای فشار بر شورای‌نگهبان به راه افتاد. ابتدا خبر تایید اجتهاد او توسط «تعدادی از مراجع از جمله آیت الله سیستانی، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله جوادی آملی» منتشر شد. این مساله با واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی در قم مواجه شد. یک منبع آگاه از دفتر آیت الله سیستانی در قم، خبر تایید اجتهاد سید حسن خمینی توسط آیت الله سیستانی را تکذیب کرد و گفت: «این ها همه شایعات رسانه ای می باشد و تنها اخباری که از سایت رسمی آیت الله سیستانی که از نجف به روز می شود، اعتبار دارد.»پس از این قضیه، کانال «سیدحسن خمینی» در مصاحبه با یک منبع مطلع با اشاره به «انتشار برخی اخبار در سایت ها و و کانال های تلگرامی که خود را «حامی آیت الله سید حسن خمینی» می‌خوانند»اعلام کرد «اخبار دقیق و موثق در مورد بیت امام (ره) را فقط از طریق کانال سید حسن خمینی دنبال کنید»!
اما خبرسازی‌ها همچنان ادامه می‌یابد و مدتی بعد کانال تلگرام سیدحسن خمینی با آب و تاب از «موج حمایت حوزوی از سیدحسن خمینی» با حمایت تعدادی از علما درباره «قابل احراز بودن صلاحیت علمى حاج سید حسن خمینى با مراجعه به کتابها و فایل هاى صوتى ایشان» خبر می‌دهد. علمای نامبرده در این لیست حضرات آیات «علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، سید جعفر کریمى،سیدجواد علم الهدى،مسعودى خمینى، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، سیفی مازندرانی و درى نجف آبادى» بودند.
 
 
لیستی که تا لحظه نگارش این گزارش سه نفر از علما آن را تکذیب کرده‌اند. دفتر آیت‌الله علوی گرگانی  با صدور بیانیه‌ای  این خبر را تکذیب کرد: «بسمه تعالی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تأیید معظم له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می گردد. علیرغم احترام به تمام کاندیداهای محترم مخصوصا روحانیون و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور و بالاخص مدرسین حوزه علمیه قم، معظم له نسبت به رد یا تأیید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهار نظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره های گذشته در این امور اظهار نظر نمیکنند لذا هر گونه اخباری در این خصوص مقرون به صحت نمی باشد و انتسابهای داده شده در برخی سایتها صحیح نیست.
 
امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره های گذشته با شور و احساس مسئولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و  فرهنگ غنی آنان است در پای صندوقهای رأی شرکت کنند و به فرد اصلح رأی دهند.
 
آیت‌الله سیفی مازندرانی نیز در بیانیه‌ای خبر منسوب به خود را اینگونه تکذیب کردند: 
 «بسم الله الرحمن الرحیم. ملاک اثبات اجتهاد نامزدهای مجلس خبرگان ،تنها تشخیص فقهای شورای نگهبان است؛اینجانب دراین رابطه نه تنها اجتهاد کسی راتائید نکرده بلکه هیچگونه حمایتی از نامزد خاصی نکردم واگر دراین باره نسبتی به این حقیر داده شودخلاف واقع است وملاک در انتخاب اصلح ،همان نکات و بیانات  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته) می باشد؛ و از عموم امت اسلامی خواستارم فریب جوسازی ها را نخورده و درانتخاب اصلح با درایت عمل نمایند.»
 
آیت‌الله دیباجی اصفهانی نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار مجله حریم امام(ره) درباره اجتهاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی فرمودند: «ضمن احترام به ایشان که از منسوبین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) هستند، تایید صلاحیت ایشان طبق قانون اساسی بر عهده فقهای محترم شورای نگهبان است.»
 
 
گفتنی است ملاک تشخیص اجتهاد نامزدهای انتخابات خبرگان، تا سال ۶۹ تاییدیه سه تن از اساتید درس خارج حوزه بود، ولی خبرگان در اجلاسیه تیرماه ۶۹ «فقهای شورای‌نگهبان» را به عنوان «مرجع تعیین صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان» تعیین می‌کنند. فقهای این شورا نیز «آزمون اجتهاد» را به عنوان ساز و کار اجرایی این سنجش تعیین می‌کنند. 
علیرغم این مساله، سیدحسن خمینی و جریان سیاسی -رسانه‌ای حامی آن از ابتدای آغاز روند انتخابات همه تلاش خود را بر نادیده گرفتن روال قانونیِ آزمون اجتهاد شورای نگهبان به کاربسته‌اند. اصرار بیش از حد این جریان بر «تایید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی توسط مراجع» نیز در همین راستا صورت می‌گیرد. 
انتهای پیام/
 

دیدگاه کاربران

حسینی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 12:50 ق.ظ

سلام شما که راست میگویید.

دوستدارامام سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 9:08 ق.ظ

خاک توسراین … که فرزندامام راردصلاحیت نکنن وای هیهات من الذله

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 1:21 ب.ظ

سلام، نه فقط شما راست میگویید!!!!

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 1:24 ب.ظ

موندم که چرا انارما اینقد ضد سید حسن آقاس؟؟؟؟هرچیزی هم حدی داره!!

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 2:15 ب.ظ

کجا رد کردند اونهایی که رد شدند عین شما افراطی بودند رسایی کوچک زاده و اخرین نفر هم زاکانی دو اتیشه عشق ریس شدن بود و کاش رد نمیشدند تا مردم حسابشان را کف دستشان میگذاشتند

امیر علی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 2:18 ب.ظ

جالبه … نوشته تائید شده است انارما نوشته تکذیب شده است.آشفته بازاری است.

سردبیر سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 5:27 ب.ظ

با سلام و عرض ادب/انار ماهیچ گونه تنش و اختلافی بین علمای اسلام خصوصا حجت الاسلام سید حسن خمینی ندارد.

ناشناس سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 7:48 ب.ظ

تجربه نشان داده در انتخابات اینگونه اخبار نتیجه ای معکوس دارد. در واقع مردم با دیدن این خبر ها بیشتر ترفدار سید حسن خمینی میشوند.

م - ا سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 10:46 ب.ظ

اگر آسید حسن به خود اعتماد دارد چرا در آزمونی که همه کاندیداها شرکت می کنند حاضر نمی شود و طفره میرود ، خوب تقصیری ندارد هنوز جوان است و در قد و قامت یک آیت الله نیست ، انشاء الله در آینده مجتهد می شود و مقلدینی پیدا می کند ، ره صدساله را یک شبه پیمودن خطاست

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 11:03 ب.ظ

دقت کنید شما دارید درمورد مسئول این مملکت حرف میزنید
دکتر زاکانی رئیس کمیسیون برجام یا به گفته دکتر زیبا کلام پاکترین سیاست مدار زمان حاظر

یاسر سه‌شنبه 12 ژانویه 2016 - 11:53 ب.ظ

حالا ترفدار بشن اشکال نداره یوقت طرفدارش نشن که مشکل سازه
البته ظاهرا تایید صلاحیت نشه یا شایدم خودش محترمانه بکشه کنار

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 13 ژانویه 2016 - 7:54 ق.ظ

این سندی که شما اینجا درج کردین فقط ایت الله دیباجی فرمودند طبق قانون برعهده فقهای شوارای نگهبان است و این .به این معنی نیست که ایشان اجتهاد اقاسید حسن را رد کرده اند ..

گنجی چهارشنبه 13 ژانویه 2016 - 12:08 ب.ظ

به کوری چشم تنگ “انار ما” و همه افراطیهای دلواپس سید حسن خمینی رای میاره.

سبز چهارشنبه 13 ژانویه 2016 - 7:38 ب.ظ

همانطوری که خوارج دشمن فرزندان رسول الله بوداند حالا هم بعضی ها دشمن فرزندان بیانگذار جمهوری اسلامیند

یاسر پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 10:25 ق.ظ

امام خمینی:سیدحسین(پسرامام)را کت بسته بیاورید و اگر دست به اسلحه برد او را بکشید وجنازه اش را بیاورید
امام خمینی:فرزندم سید حسین(فرزند سیدمصطفی) بنده نه از روی نصیحت که از روی تکلیف شرعی به شما توصیه میکنم وارد سیاست نشوی
ما داریم از این امام حرف میزنیم شما اگه امام دیگه ای در نظر دارین بگین ما هم روشن بشیم

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 10:27 ق.ظ

از ۸۰۰نفر کاندیدا ۵۰۰نفر دعوت شدن برای شرکت در ازمون..۳۰۰نفری که شرکت نکردن کسانی بودن که در دوره های قبل عضو خبرگان بودن و کسایی که اجتهادشون مشخص بوده نیاز به ازمون نذاشتن…انار ما این دیگه بذار سانسور نکن…

یاسر پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 10:29 ق.ظ

شما که به تاریخ علاقه مندی باید بدونی که جعفر کذاب هم پسر امام بوده
یا مثلا اشعث هم استاندار منصوب امام بوده
یا اینکه پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
یا اینکه هابیل و قابیل برادر و پیغمبر زاده بودن
و قبل از اون ابلیس ملک مقرب بوده و شش هزار سال عبادت خدا کرده
قبل از اون رو دیگه من خبر ندارم اگه شما نشانه هایی در دست دارین که قبل از ابلیس اتفاقی افتاده که سیدحسن رو تایید میکنه بفرمایید تا ما هم استفاده کنیم

یاسر پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 2:55 ب.ظ

بخش اعظم این ۳۰۰نفر که میفرمایین کسانی هستند که شهریورماه همین آزمون رو دادن حالا یا رد شدن یا قبول
دوباره دعوت نشدن برا آزمون
پس سیاهنمایی نفرمایید لطفا

یاسر پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 2:56 ب.ظ

در ضمن ما خوشحالیم که نظام جوری با شما بازی کرده که امروز امیدتون برای مقابله با نظام نوه ی بنیانگذار انقلابه!!
مرحبا به این سیاست

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 14 ژانویه 2016 - 3:55 ب.ظ

هیشکه ضد حسن اقای شما نیست.ایشان باید حد خودشان را نگه دارند

نام و نام خانوادگی شنبه 16 ژانویه 2016 - 8:08 ب.ظ

شما حد خودتون رو نگهدارید.نمیخواد برای چنین شخصیت بزرگواری تعیی تکلیف کنید.

نام و نام خانوادگی جمعه 12 فوریه 2016 - 1:48 ب.ظ

می رفت امتحان میداد براش خیلی بهتر بود.

نام و نام خانوادگی جمعه 12 فوریه 2016 - 2:40 ب.ظ

باعلامه گفتن کسی وفردی علامه نشده به خاتمی هم دکتر گفتند /اما مدرک دکتری نداشت.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی