شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

امام جمعه انار از بعضی از سایتها و نطق ها که نتوانستند عظمت شهدا را درک کنند انتقاد کرد و از آنها خواست به جای سخنان بی پایه واساس که خود اجحاف به شهداست ، معرفت خود به شهدا را بیشتر کنند…

امام جمعه انار

به گزارش انارما ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نماز جمعه این هفته در خصوص بهره وری از فرصتها و سفارش به پرهیز از هدر دادن عمر گفت: فرصت هایی که خداوند در دنیا به ما داده است همه سرمایه های ارزشمندی است که باید قدر بدانیم چرا که  دنیا دار دارایی هاست اگر از داراییهای خود استفاده نکنیم فردایی که در پیش داریم که فردای تنگدستی و تهیدستی است سخت پشیمان خواهیم شد.

خطیب جمعه انار در خطبه دوم با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب به استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بعنوان سه هدیه بزرگ خداوند به ملت ایران به پاس قیام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ما به رهبری امام عظیم الشآن از آن دوران سیاه و تاریک ستمشاهی عبور کرد و به نعمت جمهوری اسلامی نائل آمد ، حکومتی که استقلال و آزادی ملت مترقی و با فرهنگ ایران را تامین کرد.

وی افزود: ایران پیش از انقلاب از خود استقلالی نداشت و دارای یک حکومت وابسته به انگلیس و آمریکا بود تصمیمات خارج از تهران و از سوی آمریکا و انگلیس برای کشور دیکته می شد در دوره حاکمیت طاغوت، همه عزل و نصب های مهم کشور با موافقت و اجازه آمریکا انجام می شد که یکی از ضعف های رژیم سابق که برای عموم مردم غیر قابل قبول بود وابستگی سران حکومت به دولت ها و ابرقدرت های شرق و غرب بود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، استقلال را برای کشور به ارمغان آورد تصریح کرد: این ها از برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و حضور همیشه در صحنه مردم است. براستی در منطقه کدام کشور به غیر از ایران است که تصمیمات در مرکز آن انجام می شود و با در نظر گرفتن این موضوع باید در اینجا متوجه عمق معنای استقلال باشیم.

امام جمعه انار تصریح کرد: یکی از نعمت هایی که مردم کشور با پیروزی انقلاب اسلامی آن را بدست آوردند آزادی فردی و مهم تر از آن آزادی ملی است که البته معنای آزادی در حکومت اسلامی با آزادی که در سایر حاکمیت ها وجود دارد متفاوت است انسان مسلمان و متدین نمی تواند و نمی خواهد از آزادی که به معنای آزاد بودن در انجام هر کاری است برخوردار باشد.

وی افزود: آزادی که به معنای اجازه داشتن به انجام هر کار و رفتاری باشد نه با عقل و نه با دین سازگار است و اصولا افراد مومن خود را ملزم و متعهد به احکام دینی می دانند.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در کشورمان آزادی وجود دارد نمایندگان در مجلس آزادانه به بیان نظرات خود می پردازند و  مردم و رسانه ها نیز مسائل مورد نظر خود را آزادانه طرح و بیان و نقد می کنند .

خطیب جمعه انار با اشاره به اینکه مردم برای آنکه دین را به صحنه آورده و کشور با احکام دینی اداره شود، به پاخاسته و قیام کردند خاطر نشان کرد:استقلال ما بدون آزادی، دوام نخواهد داشت و آزادی بدون استقلال، نیز بردگی و وابستگی است و این هر دو، تنها در سایه وحدت و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، قابل دفاع و حمایت است.

امام جمعه انار در ادامه  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به بخشی از دلایل عظمت شهدا اشاره کرد و گفت:  شهدای ما در راه برپایی و اعتلای حکومتی جان دادند که امروز تنها معرف و مبین اسلام واقعیست.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی نبود چه کسی چهره واقعی اسلام را بیان میکرد امروز جمهوری اسلامی به دنیا نشان میدهد که اسلام دینی است سراسر محبت و انسان دوست نه آن چهره خشن و ضد انسانی تکفیری و دست ساخته سرویس های جاسوسی دشمنان.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان  از بعضی از سایتها و نطق ها که نتوانستند عظمت شهدا را درک کنند انتقاد کرد و از آنها خواست به جای سخنان بی پایه واساس که خود اجحاف به شهداست ، معرفت خود به شهدا را بیشتر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی