چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 15 May 2024

کافی است سری به بازار بزنیم، به سونامی مانتو های شیشه ای بر خواهیم خورد که با تمام ظاهر شکستنی و نازیبای خود توانسته اند فرهنگ ایرانی را بشکنند و زیر پا بگذارند. مانتوهایی که نه تنها با فرهنگ ایرانی مغایرت دارند بلکه در برابر دین نیز قد علم کرده اند و به مخالفت آن برخواسته اند.

mntw

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انارما  ، هر کشور و ملتی فرهنگ خاص خود را دارد ، فرهنگی که بر خواسته از اندیشه ها ، باورها و مذهب یک کشور است؛ فرهنگی که از نیاکان سینه به سینه ودیعه داده شده است.

دنیا با تمام همین فرهنگ ها و تفاوت ها است که زیبا بنظر میرسد و در این میان مردمان طلایه داران اصلی حفاظت از فرهنگ ها هستند، در حقیقت پاسداری از اندیشه ها و فرهنگ هر کشور وظیفه ی مردمان آن کشور است.

تصور کنید دنیایی که در آن تنها یک فرهنگ پوششی بود و یا آداب و رسومی مشترک حکم فرما بود، بی شک در آن صورت هیچ گاه شاهد چنین جذابیتی نبودیم. البته جای هیچ تردیدی نیست که دین نقش بسزایی در فرهنگ ها داشته است.

شاید بتوان گفت فرهنگ پوششی بسیاری از ملت ها از دین و مذهب حاکم بر آن کشور گرفته شده است. باید ها و نبایدهایی که در دین و مذهب وجود دارد شاکله ی پوشش یک جامعه را تشکیل خواهد داد.

اکنون در آستانه ی عید قرار داریم و بازار خرید داغ داغ است، اما سوال این جاست چرا پوشاک حاضر در بازار با فرهنگ و دین جامعه این گونه فاصله دارد.این روزها کپی برداری کردن از فرهنگ غرب و یا نفوذ اندیشه ها و باورهای غرب به شرق پر رنگ تر شده است.

کافی است سری به بازار بزنیم، به سونامی مانتو های شیشه ای بر خواهیم خورد که با تمام ظاهر شکستنی و نازیبای خود توانسته اند فرهنگ ایرانی را بشکنند و زیر پا بگذارند. مانتوهایی که نه تنها با فرهنگ ایرانی مغایرت دارند بلکه در برابر دین نیز قد علم کرده اند و به مخالفت آن برخواسته اند.

مانتوهایی که چون سونامی همه جا را فرا گرفته اند و اجازه ی نفس کشیدن به فرهنگ ایرانی را نداده اند. متاسفانه جحم این نوع مدل ها آنقدر بالا است که به ناچار مجبور می شوی از آنچه که در بازار است یکی را انتخاب کنی و جای انتخاب دیگری باقی نمی ماند.

در یم نگاه این گونه است که برای انتخاب یا مانتوهای شیشه ای و یا باز هم مانتو های شیشه ای

. پوششی که به غیر تحریک جوانان  و فاصله گرفتن آن ها با دین چیزی را در پی نخواهد داشت.

راستی مسئولین فرهنگی در کجا بسر می برند؟ خواب؟

خوابی که به دنبال آن نفوذ در تفکر جوانان ایران را به دنبال خواهد داشت. به نظر می رسد که ” همه جا را اگر فرهنگ غربی و ضد دین ببرد مسئولین فرهنگی ایران را خواب خواهد برد “

یادداشت: اعظم پسند

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اردلان شنبه 5 مارس 2016 - 5:04 ب.ظ

با سلام چه خوب گفت استاد رائفی پور که یه جوان غربی وارد ایران میشود و میگوید ما اینجا بیشتر از کشورهای خودمون به سمت این گناه و هوس کشیده میشویم چون در کشور خودمان زنان اصلا لباسی نمیپوشند و از بی لباسی همه ی عیب های بدنشان نمایان میشود ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی ما زنان قسمت های تحریک کننده خود رو به نمایش میگذارند و در همون قسمت ها به ارایش و عمل های زیبایی و…. میگذارند و هر فردی یا بگیم هر مرد و حتی نوجوانی به سمت این هوس حتی ناخواسته میرود و با این کارها کشور متشوش میشود و هیچ کاری سر جای خودش نیست نه ازدواج ها در زمان خودش هست نه کارها منظم و با دقت است و نه روابط خوب خانوادگی مثل گذشته است
به امید موفقیت واسه ی همه س مردم

نرگس شنبه 5 مارس 2016 - 7:38 ب.ظ

واقعا جای تاسف داره

دوست شنبه 5 مارس 2016 - 8:11 ب.ظ

یه نکته رو بگیم که والدین نقش به سزایی در انتخاب فرزندان دارن
ای کاش که مسولین فرهنگی که خودشون رو به خواب زدن از این حالت در بیان و پدر و مادره هم یه کم کنترل بیشتری رو فرزندان داشته باشن

نام شنبه 5 مارس 2016 - 8:13 ب.ظ

وقتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنار گذاشته بشه این جور بلاها و بدتر از این ها هم به سر جامعه میاد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی