یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه ۵۴ درصد تصادفات را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند ،شهرستان انار را با ۴۶مورد تصادف چهارمین شهرستان از لحاظ تصادفات با موتور سیکلت عنوان کرد…

به گزارش انارما ، سردار”رضا بنی اسدی فر” صبح دیروز۲۳ فروردین ماه در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان گفت: متاسفانه شاهد تلفات متعددی در حوزه تصادفات رانندگی هستیم که اگر برنامه ریزی مناسبی در این بخش صورت گیرد، خیلی از تلفات قابل پیشگیری خواهد بود.

 

وی از وقوع ۷۴۷ فقره تصادف موتورسیکلت سواران در سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه از این تعداد تصادف، ۷۸ فقره تصادفات منجر به فوت گشت.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به علل تصادفات موتورسیکلت سواران گفت: ۱۳۶ فقره بر اثر واژگونی، ۵۸۷ فقره بر اثر برخورد دو وسیله نقلیه و ۴۳ فقره برخورد با عابر پیاده بوده است که از این بین ۵۱۲ فقره در محورهای روستایی و ۲۱۵ فقره بین شهری بوده است.

 

بنی اسدی فر با بیان اینکه  ۷۰ درصد تلفات موتورسیکلت سواران به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است، تصریح کرد: در طرح نوروز سال جاری، ۲۹  فقره تصادفات جرحی توسط موتورسیکلت سواران صورت گرفت که متاسفانه در این بین، سه نفر فوت و ۳۳ نفر مجروح شدند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به فراوانی وقوع تصادفات موتورسیکلت سواران گفت:  ۱۸۹ فقره تصادف در شهرستان کرمان، ۱۵۰ فقره رفسنجان ، ۱۲۹ فقره زرند، ۴۶ فقره انار، ۴۲ فقره بم، ۳۶ فقره فهرج و ۲۹ فقره ارزوییه ، ۲۶ فقره بافت، ۲۱ فقره نرماشیر،۱۶ فقره سیرجان،۱۲ فقره شهربابک، ۹ فقره رابر و ۹ فقره کوهبنان در سال جاری تصادفات موتورسیکلت سواران بوده است.

 

بنی اسدی فر تصریح کرد: ۸ هزار ۲۰۸ فقره تصادفات فوتی و جرحی در سال جاری به وجود آمد  که ۹ هزار ۸۱۱ نفر مجروح و ۲۱۵ نفلر فوت شدند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه ۵۴ درصد تصادفات را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند اظهار کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۴۰۷ فقره تصادف موتورسیکلت سواران بود که در نهایت ۴ هزار و ۳۳۱ نفر مجروه و ۷۶ نفر فوت شدند.

 

بنی اسدی فر با بیان اینکه استاندارد نبودن خودروها و جاده ها عامل دیگر تصادفات می باشد بیان کرد: در این بین بیمه ها با اسیب شناسی های لازم منجر به کاهش بسیاری از تصادفات می باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگي سه‌شنبه 12 آوریل 2016 - 10:40 ق.ظ

جوان تر ها بیشتر مراقب خودشون باشند.

رضا سه‌شنبه 12 آوریل 2016 - 12:37 ب.ظ

همش دروغه مگه میشه شهر سیرجان با اون همه موتورسوار و جمعیت فقط ۱۶ فقره تصادف داشته یاشه.غیرممکنه.البته نمیگم همش دروغه شاید هم اشتباه کردن.در هرصورت این آمار محاله.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی