شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 11 May 2024

با انتخاب مدبرانه شعار سال از سوی مقام معظم رهبری انتظار می رفت تا مقامات دولتی تکانی خورده و به عملی کردن این شعار از طریق رهنمودهای رهبر فرزانه مان بپردازند، اما در عین ناباوری واکنش هایی کاملا متناقض با این شعار از سو …

با انتخاب مدبرانه شعار سال از سوی مقام معظم رهبری انتظار می رفت تا مقامات دولتی تکانی خورده و به عملی کردن این شعار از طریق رهنمودهای رهبر فرزانه مان بپردازند، اما در عین ناباوری واکنش هایی کاملا متناقض با این شعار از سوی آنان رخ داده است.

اگر مقامات دولتی ما بعد از گذشت هزار روز از وعده های جامانده شان و چنگ زدن به ریسمان برجام و تعامل با سایر کشورها و تعلیق صنعت هسته ای، رونق اقتصادی را از کدخداهای دروغین طلب نمی کردند و برای حل مشکلات داخلی عملی کردن اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار می دادند قطعا در شرایط کشور بهبودی پدیدار می شد.

گویا منتقل کردن شعار رونق اقتصادی از سالی به سال دیگر و چشم دوختن به دست بیگانگان و زیر پا گذاشتن خط و مش های سیاسی کلید حل مشکلات است، اما این کلید به قفل مشکلات ما نمی خورد و در قفل شکسته شده است و شاه کلید اصلی ریشه کن شدن تمامی مشکلات اقتصادی در اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل خلاصه شده است.

در شرایطی که تولیدات داخلی به حداقل رسیده است و  سیل واردات بی رویه کالاهای غربی قصد تمام شدن ندارد، توقع رفع موانع تولید، رشد و بهبود اقتصادی را نمی توان داشت، به طور مثال در ماجرای ثبت سفارش خودروهایی که به علت مصرف بالا  آمریکایی ها از آن استفاده نمی کنند در حال کمک به  رشد اقتصادی غرب هستیم.گویا اقتصاد ما رشد بسزایی در خروج از رکود برای کشورهای غربی داشته است و اثر آن در ایران دیده نمی شود.

حال مسئولین به دنبال چه هستند؟ کمک به سرپا نگه داشتن کارخانه های ورشکسته آمریکایی و ورشکستگی کامل کارخانه های داخلی؟آیا مسئولین ما گوش شنوایی هم برای درد و دل های تولیدکنندگان داخلی هم دارند که خودروهای آمریکایی سفارش می دهند؟

ثبت سفارش خودروهایی آمریکایی و به حاشیه کشاندن تولید داخل آیا کمکی به خروج از رکود و بهبود شرایط اقتصادی می کند؟بجای اینکه مسئولین روی افزایش کیفیت تولیدات داخلی تمرکز کنند، خودشان را سرگرم چه چیزی کرده اند؟

این چندمین بار است که مسئولین ما با بی توجهی به بیانات مقام معظم رهبری به دنبال زاویه گرفتن با ایشان و اصول رهبری هستند، مگر رهبری بارها در سخنرانی های اخیر خود بیان نکردند که جلوی واردات نامعقول از جمله خودرو های آمریکایی گرفته شود؟حال این سوال مطرح می شود که ثبت سفارش این خودروها بیانگر چیست؟

شرط خروج از رکود چیست؟ تمرکز بر روی افزایش کیفیت محصولات داخلی، جلوگیری از بیکاری و تعطیلی کارخانه های داخلی یا بال و پر دادن به اقتصاد آمریکا و غربی ها؟که به دنبال ضربه زدن به اصل نظام اسلامی هستند.

گویا مسئولان ما به دلیل عدم موفقیت در احقاق وعده های ۱۰۰ روزه شان، سعی در سرگرم کردن مردم از طریق برندها و نام ها دارند تا در این بحبوحه و آشفته بازاری وعده هایشان رنگ باخته و به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/بوتیا

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 10 می 2016 - 9:32 ق.ظ

طبیعی است هردولتی مخالفانی راخواهدداشت ودولت تدبیروامیدهم ازاین قاعده مستثنا نیست.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی