جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

فرماندار اناردر طی بازدید از ترمینال های ضبط پسته گفت در سال زراعی جاری در شهرستان انار پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغات‌ پسته شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود.

فرماندار انار به همراه مدیر جهاد کشاورزی در طی بازدید از ترمینال های ضبط پسته گفت در سال زراعی جاری در شهرستان انار پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغات‌ پسته شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش ” انارما ” به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار ۲۷شهریورماه طباطبائی فرماندار انار  به همراه مهران ریاست جهاد کشاورزی از ترمینال های ضبط پسته در شهرستان انار بازدید نمودند.

وی در حاشیه این بازدید گفت در سال زراعی جاری در شهرستان انار پیش‌بینی می‌شود از مجموع ۲۴ هزار هکتار باغات‌ پسته شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود.

طباطبائی فرماندار شهرستان انار بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های آبی و روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای و زیرسطحی که در چند سال اخیر اجرا شده، علاوه بر صرفه‌جویی از منابع آب شاهد عملکرد بهتر محصول این باغات نسبت به سال‌های قبل هستیم.

فرماندار انار گفت: کشاورزانی که روش‌های آبیاری کم فشار زیر سطحی را اجرا کردند به طور متوسط حدود ۲۵ در‌صد افزایش عملکرد و ۳۵ درصد صرفه‌جویی آب داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی انار نیز اظهار داشت در شهرستان انار ۳۹ ترمینال مکانیزه و ۲۲۰ ترمینال نیمه‌مکانیزه و ۵۴۸ ضبط پسته سنتی در کار برداشت و ضبط محصول فعالیت دارند.

مهران از باغداران خواست در هنگام برداشت و ضبط پسته مسائل بهداشتی و امنیتی را کاملا رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی روش‌های نوین آبیاری مکانیزه قطره‌ای و زیرسطحی در سطح یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از باغ‌ها اجرا شده است.

contentimages_28830

contentimages_28831

contentimages_28829

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا یکشنبه 18 سپتامبر 2016 - 8:01 ب.ظ

ای کاش همیشه اینجوری کارمی کردند

کارگر دوشنبه 19 سپتامبر 2016 - 2:57 ب.ظ

سلام یه تشکر ویژه از اقای میثم تقی نژاد مباشر مرحوم اکبراقای امین داشته باشیم بابت این نظم وقانونی که در ترمینال مرحوم امین ترتیب دادن و با برخورد خوب ومهربونشون مث بعضی ها اخلاق تند و,, ندارن
اقامیثم اگه نظرو خوندی دمتون گرم سرتون سلامت

اناری اهل محل دوشنبه 19 سپتامبر 2016 - 3:17 ب.ظ

جدی که اینقد ترمینال ضبط پسته در انار داریم….
اما ای کاش در قیمت پسته و صادرات پسته یه فکری و یه ارزشی نسبت به کشاورز قائل میشد.
کشاورز اینهمه زحمت میکشه بنظر من پسته سخت ترین محصولیه که به بار میشینه اونوقت این قیمت پسته واقعا برای یک کشاورز دردناکه.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی