جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

ساختمان جدید اتاق اصناف شهرستان انار واقع در بلوار آیت الله خامنه ای صبح امروز یکشنبه ۱۷بهمن افتتاح شد. به گزارش انارما ، صبح امروز یکشنبه ۱۷بهمن ساختمان جدید اتاق اصناف شهرستان انار با حضور جعفری رئیس اتاق اصناف  و نماینده اصناف کشور در استان و همچنین عرب پور معاونت سازمان صنعت و معدن و […]

ساختمان جدید اتاق اصناف شهرستان انار واقع در بلوار آیت الله خامنه ای صبح امروز یکشنبه ۱۷بهمن افتتاح شد.

به گزارش انارما ، صبح امروز یکشنبه ۱۷بهمن ساختمان جدید اتاق اصناف شهرستان انار با حضور جعفری رئیس اتاق اصناف  و نماینده اصناف کشور در استان و همچنین عرب پور معاونت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مجید محی الدینی رئیس اتاق اصناف شهرستان ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت این نهاد در شهرستان گفت:اتاق اصناف در سال۹۰ در انار افتتاح گردید که ابتدا با ۱۰اتحادیه آغاز به کار کرد که اکنون با ۱۴اتحادیه فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰۰واحد صنفی در شهرستان فعالیت می کنند افزود: از این تعداد ۱۲۷۷دارای پروانه کسب هستند که بیش از ۹۰پروانه کسب در سال های اخیر و امسال در سطح شهرستان باطل شده است.

محی الدینی در خصوص جزئیات راه اندازی ساختمان جدید اتاق صنف اظهار داشت: این ساختمان ۱۵۰میلیون تومان خریداری شده که با بودجه ۱۱۰میلیون تومان دیگر داخل آن بهسازی شده و با همکاری شهرداری انار تغییر کاربری داده شده است.

وی در خصوص دارایی های این نهاد در شهرستان گفت:علاوه بر این ساختمان یک قطعه زمین برای اتاق اصناف شهرستان در سال های قبل با متراژ۳۰۰متر مربع خریداری شده و علاوه بر این یک دستگاه خودرو نیز برای انجام فعالیت های این نهاد در سطح شهرستان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان انار در ادامه راه اندازی دو اداره صنعت ،معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی را از ملزومات ضروری شهرستان دانست و از فرماندار انار و همچنین  معاونت سازمان صنعت ،معدن و تجارت خواست تا با پیگیری ، این ادارات بصورت دائمی در انار فعالیت کنند.

فرماندار انار در ادامه این جلسه با بیان اینکه اتاق اصناف مستقیم با مردم در ارتباط است گفت: از مغازه داران و کسبه شهر نیز انتظار میرود با رعایت انصاف طوری عمل کنند که فشار اقتصادی روی مردم برای خرید کالا نباشد .

طباطبایی در ادامه راه اندازی میدان میوه و تره بار در داخل شهرستان را از نیاز ها دانست و گفت: اگر این امکان فراهم شود تا مردم بتوانند بدون واسطه میوه خود را خریداری کنند یقینا قیمت میوه نیز ارزان تر از قیمت های فعلی در داخل شهرستان خواهد بود.

وی در پایان در خصوص راه اندازی اداره صنعت ،معدن و تجارت در داخل شهرستان تصریح کرد:این موضوع از طریق نماینده مردم انار در مجلس پیگیری شده که انشاالله با قول مساعد وزیر صنعت این موضوع انجام خواهد شد.

عرب پور معاونت سازمان صنعت و معدن استان با اشاره به جایگاه مهم اصناف اظهار داشت:اصناف نهاد خودجوشی است که با کمترین اعتبارات دولتی فعالیت می کند و از این نظر فعالیت مطلوب و تحسین برانگیزی اتاق اصناف شهرستان انار داشته است.

در ادامه این جلسه جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: در شهرستان هایی مانند انار از آنجایی که بیشتر کسبه وظیفه توزیع کالا را دارند گران فروشی نداریم و تخلفات در گرانی و گرانفروشی بیشتر در شهرستان های بزرگ همچون کرمان رخ می دهد.

رئیس اتاق اصناف استان کرمان با اشاره به رکود بی سابقه در بازار خاطر نشان کرد:کسبه علیرغم این وضعیت با سختی فعالیت خود را در عرصه کسب و کار ادامه می دهند.

وی در پایان و در خصوص بحث بیمه کارگری گفت:به دوستان صنفی گوشزد شود که حتما با توجه به قوانین جدید به بیمه کردن کارگران توجه کنند .

انتهای پیام/

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی