جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران گفت :امسال پیش بینی انجمن پسته بر این بود که ۲۳۰ هزار تن پسته برداشت شود اما اکنون با شروع برداشت پسته پیش بینی می شود که تولید پسته ۱۰ درصدی کمتر باشد.

به گزارش ” انارما ” ؛ محمود ابطحی عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با برداشت پسته اظهار داشت : امسال پیش بینی انجمن پسته بر این بود که ۲۳۰ هزار تن پسته برداشت شود اما اکنون با شروع برداشت پسته پیش بینی می شود که تولید پسته ۱۰ درصدی کمتر باشد.

 

وی در رابطه با کیفیت پسته سال جاری گفت : امسال پسته ها پوک و ریز هستند ولی از لحاظ بازار جهانی امیدواریم مشکلی نداشته باشیم و پسته مصرف و صادر شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران افزود : امسال برداشت پسته دیرتر از سال های گذشته و به صورت جدی از شنبه هفته گذشته شروع شده است و تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است .

 

ابطحی در رابطه با کارگرانی که برای برداشت پسته استفاده می شوند ، خاطر نشان کرد : بخشی از این کارگران افاغنه مقیم رفسنجان هستند و بخشی دیگر هم از شهرهای اطراف و مجاور به دلیل بیکار بودن می آیند .

 

وی با تاکید براین که پسته بیشتر به صورت فله صادر می شود ، ادامه داد : اگر مشتریان خارجی خواهان بسته بندی پسته باشند مقداری از پسته بسته بندی می شود ولی در کل حجم بسته بندی پسته زیاد نیست زیرا اگر پسته بسته بندی شده فرستاده شود کشورهای وارد کننده تعرفه برای آن می گذارند برای این که خود بتوانند آن را بسته بندی کنند .

 

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران در پایان عنوان داشت : میزان برداشت امسال  نسبت به سال گذشته بهتر بوده است زیرا سال گذشته سال نیاور پسته بود و محصول کمی وجود داشت اما امسال سال آور پسته است .

 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی