جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با اجرای طرح ‘ مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی ‘ یکهزار و ۸۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در شهرستانهای انار و رفسنجان جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ احمد جمالی زاده  افزود: این طرح از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی، تامین تجهیزات پرتابل بازرسی است، افزود: در راستای ارتقای سلامت جامعه و با هدف افزایش سلامت مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط در موارد مورد نیاز علاوه بر نمونه گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع، با استفاده از تجهیزات پرتابل و روش های سنجش سریع، نسبت به شناسایی و تشخیص سریع تر موارد مشکوک و تخلف اقدام می کنند که در این رابطه در رفسنجان و انار بیش از ۲ هزار و ۸۰۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون پنج هزار و ۱۸۷ مورد بازدید و بازرسی به وسیله ی کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز حساس شامل قنادی ها، رستوران های داخلی شهری و بین راهی و اغذیه فروشی ها انجام گرفته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۰ مورد بازرسی از مراکز و مکان های بین راهی انجام شده وتعداد هفت مورد از مراکز و مکان های متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و برای ۱۱۷ مرکز هم اخطار بحرانی و غیر بحرانی صادر شده است.

وی گفت: امسال کارشناسان بهداشت محیط در شهرستانهای انار و رفسنجان شامل ۲۲ نیروی بازرس و ۸ نیروی ستادی میباشند که این طرح را اجرا نموده و از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و بازرسی بعمل می آورند.

جمالی زاده با اشاره به اینکه هفت مرکز متخلف در مدت زمان یاد شده تعطیل شده بیان کرد: همچنین از ۲۸ مرکز نمونه برداری مواد غذایی انجام شد.

وی گفت: سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به شکایات مسافران نوروزی است.

منبع : ایرنا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی