سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

به گزارش انارما ، ظهر امروز چهارشنبه۲۸آبان نشست خبری سرهنگ ابراهیم پور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان انار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد. سرهنگ ابراهیم پور ابتدا ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به کارکرد های این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: بعد از فرمان مبتکرانه حضرت امام خمینی(ره)در ۵آذر […]

به گزارش انارما ، ظهر امروز چهارشنبه۲۸آبان نشست خبری سرهنگ ابراهیم پور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان انار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

سرهنگ ابراهیم پور ابتدا ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به کارکرد های این نهاد از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: بعد از فرمان مبتکرانه حضرت امام خمینی(ره)در ۵آذر سال ۵۸مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، این نیرو همواره در زمینه های مختلف که ضعف و یا کم کاری از سایر نهادها صورت گرفته بوده توانسته با حضور جهادی خود موجب پیشرفت و اعتلای کشور شود.

فرمانده سپاه انار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در اسفندماه سال گذشته تاکنون سپاه شهرستان انار همچون سایر نواحی کشور ماموریت های متعددی را در بحث ایجاد پست قرنطینه در ورودی شهر، ضدعفونی و گندزدایی معابر سطح شهر و همچنین راه اندازی ۵کارگاه تولید ماسک با تولید نزدیک ۶۱هزار ماسک تاکنون داشته است.

وی افزود: در بحث فعالیت گشت ویژه کویید ۱۹ نیز بیش از ۲۰نفر از بسیجیان انار با همکاری بسیج اصناف و شبکه بهداشت حضوری فعال داشته اند.

ابراهیم پور از تهیه بیش از ۲هزار بسته معیشتی به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان تحت عنوان رزمایش کمک مومنانه با کمک خیرین و توزیع بین نیازمندان شهرستان انار خبر داد و گفت: در هفته بسیج نیز این طرح ادامه خواهد داشت و انشاءالله بسته های تهیه شده بین نیازمندان شهرستان که از قبل شناسایی‌شده اند‌ اهدا خواهد شد.

وی افزود:تهیه و توزیع ۱۰هزار پرس غذای گرم،۲۰۰بسته لوازم تحریر و قربانی ۳۲راس گوسفند در عید سعید قربان تحت عنوان (نذر حاج قاسم به یاد سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی) و توزیع گوشت بین نیازمندان از دیگر اقدامات سپاه شهرستان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بوده است.

فرمانده سپاه انار در خصوص اقدامات گروه های جهادی بسیج شهرستان گفت: ۲۰گروه جهادی از ابتدای امسال تاکنون در بحث ساخت حصار مسجد ، ساخت سرویس بهداشتی برای مددجویان شهرستان فعالیت داشته اند و در بحث احداث مسکن برای مددجویان ساخت ۲خانه برای نیازمندان که از سوی بهزیستی به گروه های جهادی واگذار‌شده بود ۹۵درصد پیشرفت داشته که به زودی تکمیل خواهد شد.

وی از حضور گروه های جهادی شهرستان انار در مناطق محروم جنوب استان کرمان نیز خبر داد و گفت: ۶۰سرویس بهداشتی در مناطق رودبار و منوجان از ابتدای امسال تاکنون توسط بسیجیان جهادی شهرستان انار احداث شده است.

سرهنگ ابراهیم پور در خصوص برنامه های هفته بسیج با اشاره به شرایط ویژه امسال با توجه به شیوع کرونا گفت: رزمایش تمرین تاکتیکی گردان امام علی با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت تیم های۸نفره در پایگاه های بسیج سطح شهرستان برگزار خواهد‌ شد.

این مقام مسئول دیدار و تقدیر از خانواده های شهدا، تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان شهرستان و حضور گروه های جهادی در نقاط مشخص‌شده شهرستان در هفته بسیج را از دیگر برنامه های این نهاد در هفته پیش رو عنوان کرد.

سرهنگ ابراهیم پور در پایان با اشاره به تهیه و نشر آثار فرهنگی در فضای مجازی در هفته پیش رو اظهار داشت: امسال نیز با توجه به محدودیت ها، یادواره شهدا،مسابقات قرآنی و جشنواره مالک اشتر نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

گزارش: مهدی خلیلی

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی