شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

” کرمان۱۴۰۰” ، آیت الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در مجمع بسیج استان کرمان با بیان روایتی از حضرت علی (ع) گفت : اگر می خواهید سیاهی را بشناسید باید سپیدی را بشناسید و شما نمی توانید به پیغام های قرآن چنگ بزنید مگر کسانی که این پیغام ها را […]

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/6/15/2569458_507.jpg

” کرمان۱۴۰۰” ، آیت الله علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در مجمع بسیج استان کرمان با بیان روایتی از حضرت علی (ع) گفت : اگر می خواهید سیاهی را بشناسید باید سپیدی را بشناسید و شما نمی توانید به پیغام های قرآن چنگ بزنید مگر کسانی که این پیغام ها را نقض کرده اند بشناسید .

وی با طرح این سوال که چرا خواص عصر ما در مقایسه با خواص بعد از پیامبر اعظم چه کارنامه ای از خود بر جا گذاشته اند ؛ گفت : مردم امتحان خوبی دادند و  بر خلاف عملکرد مردم بعد از رحلت پیامبر که از مسیر هدایت خارج شدند و اولیاء الله را تنها گذاشتند مردم ما چنین اشتباهی را تکرار نکردند و در کنار رهبری ایستادند اما در رفتار خواص ما شباهت هایی را با عصر علوی می بینیم .

رهبران الهی نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند

نماینده ولی فقیه سپاه پاسدارن ادامه داد : نگرانی و هشدار رهبران الهی نسبت به میراث بعد از آنهاست و تقریبا بسیاری از رهبران الهی که جنبه محوری داشتند نسبت به میراث بعد از خودشان نگران بودند .

سعیدی با بیان اینکه بیشترین نگرانی پیامبر اعظم نگرانی میراث بعد از خود بود ، گفتند: امام صادق (ع) به نقل از پیامبر اعظم می فرمایند ”پیامبر قسم یاد می کنند که آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاد در امت من هم اتفاق خواهد افتاد و اگر ماری در بنی اسرائیل وارد سوراخی شد در امت من هم اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود : روایت بالا ۲ پیام دارد :نخست اینکه حوادث تاریخ قابل تکرار هستند یعنی عاشورا تکرار شدنی است و باید مواظب باشید و پیام دوم این است که کلاه سرتان نرود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انبیا ابتدا به فرزندان و نوه‌های خود هشدار می‌دادند ، سپس به مردم خطاب می‌کردند که از میراث آن‌ها پاسداری کنید و خواص سومین گروه مورد خطاب انبیا بودند.

سعیدی گفت : علل نگرانی بعدی انحراف در سازکار انقلاب ،انحراف در نحوه انتخاب مدیران ،انحراف در مکتب ،انحراف در آیین و شریعت بود .

پست های حساس باید در اختیار نیروهای انقلابی باشد

وی خاطر نشان کرد : در جامعه همه مردم از انقلاب بهره مند می شوند ، اما پست های حساس باید در اختیار نیروهای انقلابی خودی باشد .

سعیدی با طرح این سوال که آیا خواص عصر پیامبر  اشتباهات بنی اسرائیل را دنبال کردند ، بیان کرد : برخی از خواص عصر ما بعد از آن همه توصیه های رهبران قبل از پیامبر و خود پیامبر و توصیه های معصومین هم باز آن اشتباهات علوی را با توان ۲ تکرار کردند.

وی تصریح کرد: نوع رفتار خواص با پیامبر اعظم (ص) و امیرالمومنان (ع) کاملا متفاوت بود ، مرزبندی کردند و گفتند پیامبر بنیانگذار مکتب و پیشکسوت است، اما علی جوان، بدون تجربه و تندرو است و امروز هم این مطالب از جمله بحث تندروی را در صحبت برخی از آقایان می‌شنویم.

جلوی کسانی که مصالحه می کنند باید  گرفته شود

وی ادامه داد : امروز هم  بعضی افراد که خالصانه دارند از انقلاب و ولایت دفاع می کنند ؛ تندرو معرفی می شوند ،این تندروی نیست آن کسانی که مصالحه می کنند باید جلوی آنها گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: مردم بعد از پیامبر به سه دسته تقسیم شدند ؛ یک دسته بر محور امیرالمومنین حرکت کردند که در راس آنها حضرت زهرا (س) بود و دسته دیگر طلحه و زبیر بودند و جمع دیگری ساکت ماندند و با عنوان میانه‌روها، میدان‌دار شدند و بزرگترین خیانت توسط این افراد صورت گرفت.

در دعوای بین حق و باطل نمی توان بازیگر بود

وی خاطر نشان کرد : در دعوای بین حق و باطل نمی توان بازیگر بود اما عده ای بازیگری کردند و مردم دچار تردید شدند و بنا نبود که تاریخ تکرار شود بنا بود که فرقی بین پیامبر و علی (ع) نگذاریم.

سعیدی بیان داشت : امروز ما که دنیا را متحول کرده ایم باید اهل بیت را اینگونه معرفی کنیم ما پرچم دار گفتمان و انقلاب و طرفدار اسلام ناب محمدی هستیم و اسلام از ما خواسته است که مبارزه کنیم.

وی گفت : عدم توجه به عناصر پشت صحنه در فتنه ها یکی دیگر از اشتباهات است و هر فتنه ای چند لایه دارد لایه اول پشت صحنه است که اگر امتی به عناصر پشت پرده توجه نکنن از آن ضربه خواهند خورد و دیگری عناصر روی صحنه و کف خیابان فتنه هستند که بیشتر دیده می شوند.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تصریح کرد : بنیانگذاران ظلم و ظالم ۲ دسته اند که عده ای ظلم را پایه ریزی می کنند و عده ای دیگر ظلم را اجراء می کنند.

در فتنه ۸۸ به عناصر پشت پرده توجه نشد

وی گفت : در فتنه ۸۸  به عناصر پشت پرده توجه نشد و بیشتر  عناصر روی صحنه و کف خیابان معرفی شدند.

سعیدی یکی دیگر اشتباهات آن زمان را استحاله خواص دانست و گفت: طرف یک زمان روی منبر یک حرفی می‌زند و روز بعد حرف دیگری می‌گوید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی