سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش ” انارما “؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد شهیدان مجاهد را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.
در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در سخنانی، مهمترین وظیفه و مسئولیت نیروهای مسلح را تأمین امنیت کشور خواندند و با تاکید بر اینکه پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی منوط به وجود امنیت است، گفتند: امنیت بستری برای رشد همه عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای ناامنی، آرمان های بزرگ و درخشان از ذهنها فراموش می‌شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور، موضوع اقتصاد و معیشت مردم است، افزودند: بنای اقتصاد کشور نیز باید یک بنیان امنی باشد.
ایشان بنیان اقتصادی کشور را به دلیل وابسته بودن به درآمد نفت، ناامن خواندند و تاکید کردند: وابستگی اقتصاد به نفت، یک مشکل تاریخی و بجامانده از دوران قبل از انقلاب است و همین موضوع موجب شده است که ما در دوران های مختلف در زمینه فروش نفت و درآمد حاصل از آن، دغدغه داشته باشیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تا وقتی اقتصاد کشور از نفت فاصله نگیرد، بنیان صحیح و امنی به‌وجود نخواهد آمد، خاطر نشان کردند: بیان این موضوع اقتصادی در این محیط نظامی، برای نشان دادن اهمیت امنیت در همه بخش ها است.
حضرت آیت الله خامنه ای همه مردم بویژه جوانان را به دانستن قدر امنیتِ موجود و عزت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی بوجود آمده، توصیه کردند و گفتند: روزگاری، ایران عزیز با گذشته تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی پایان، زیرپای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر می شد اما اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.
ایشان، با اشاره به ناراحتی و عصبانیت قدرت های استکباری از اقتدار منطقه ای ایران، افزودند: دشمنان نظام اسلامی عناصر اقتدار ملی کشور را عامل مزاحم خود می دانند و با آنها مقابله می‌کنند و بر همین اساس با افزایش اقتدار جمهوری اسلامی در میان ملت ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زیرا این اقتدار، عمق راهبردی نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی، مخالفت قدرت های استکباری با توان دفاعی کشور را نیز در همین چارچوب ارزیابی و تاکید کردند: راه مقابله با این مخالفت ها، این است که برخلاف خواسته آنها، بر عناصر اقتدار ملی، تکیه و ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص گفتند: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام کرده‌ایم و باز هم اعلام می کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان گفتند: این کشور متعلق به شما است و باید همانگونه که جوانانِ دیروز به وظیفه خود عمل کردند، شما نیز در سایه اسلام و در چارچوب آرمان های انقلاب اسلامی، کشور را به اوج عزت برسانید.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تشکر از فرماندهان و اساتید دانشگاه افسری امام علی (ع)، این دانشگاه را فیضیه ارتش خواندند و یاد و خاطره شهدای ارتش بویژه شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع) را گرامی داشتند.
در این مراسم، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: متعهد می‌شویم که ارتش دست از دست سپاه پاسداران در نیاورد تا پایه‌های رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی هر چه زودتر به پایان رسد.
امیر فولادی فرمانده دانشگاه امام علی(‌ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.
در این مراسم به چند تن از فرماندهان، اساتید و روحانی نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین همسر شهید رستمی از شهدای ارتش، هدایایی اعطا شد و نمایندگان دانش‌آ‌موختگان و دانشجویان نیز، مفتخر به دریافت درجه و سردوشی از دست فرمانده کل قوا شدند.
اجرای سرود و رزمایش میدانی، بخش دیگری از مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام علی(ع) بود.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مسجد تاریخی خواجه شریف انار

به گزارش پایگاه خبری “انارما”، حجت الاسلام والمسلمین شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در بدو ورود به شهرستان انار باحضور درحرم امامزاده محمد صالح به مقام این آستان مقدس و شهیدان سر ...

یادداشت های خصوصی