شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

قرارداد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی به ارزش۷۰۰ میلیون تومان در پشت بام امامزاده محمد صالح(ع) منعقد شده است که بزودی طی انجام مراحل احداث کنتور به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش انارما؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسینی‌نوه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فرهنگ وقف از حدود ۳۰۰ سال پیش در این شهرستان رایج بوده که قدیمی‌ترین موقوفه شهرستان انار موسوم به موقوفه “خواجه‌شریف ” و “فضلعلی‌خانی ” می باشد

وی افزود: امسال سند مالکیت برای ۱۹۲ هکتار از اراضی وقفی این شهرستان با موافقت اداره اوقاف و اداره ثبت و اسناد صادر شده است.

حسینی نوه رئیس اداره اوقاف شهرستان انار در خصوص برخی مشکلات موقوفه اظهار داشت: بسیاری از اراضی زیر کشت قریب به ۴۰ ساله موقوفه این شهرستان که به علت کاهش بارندگی در سال زراعی رشد مطلوبی نداشت از سوی کشاورزان رها شده و برخی زارعان پس از رهایی زمین های کشاورزی موقوفه چاه آب کشاورزی حفر کرده اند و این چاه را بنام خودشان تعیین تکلیف کرده و برای آبیاری های شخصی از آن استفاده شده است .

حسینی نوه در ادامه عنوان کرد: امسال قرارداد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی به ارزش۷۰۰ میلیون تومان در پشت بام امامزاده محمد صالح(ع) منعقد شده است که بزودی طی انجام مراحل احداث کنتور به بهره‌برداری خواهد رسید.

حجت‌الاسلام حسینی‌نوه با اشاره به نقش شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر در مورد احیا فرهنگ وقف بیان کرد: اگر گاهی در مسیر ساخت و سازهای شهری زمین وقفی وجود داشت باید ضمن تشکیل کارگروهی این موانع برطرف شده و با اجازه شرعی نسبت به جایگزینی و تامین نظر واقف و همچنین رفع مشکل اقدام شود.

معصومی نماینده اوقاف شهرستان انار در این نشست گفت: عمده درآمد امامزاده محمدصالح (ع) شهرستان انار از فروش قبر و محصول باغات پسته امامزاده است که شامل پنج قطعه زمین کشاورزی در مناطق قربان آباد ، حسین آباد ، دهزیر، مهدی آباد و رحمت آباد است که جمعا حدود ۳۶۰۰ قصب بوده و درآمد حاصل از آن در بانک‌های انار سپرده و ۸۵ درصد از کل درآمدها صرف هزینه های بقعه می شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی