پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد…

گوشت قرمز سالم

به گزارش انارما ،  سید احسان منصوری نژاد مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: یکی از پر مصرف ترین فرآورده های خام دامی و پروتئینی در وعده غذائی مردم، گوشت قرمز می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی افزود: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هر گونه تورم، خون مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد. گوشت باید دارای قوام سفت و خاصی بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هر گونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه ای و خاکستری و یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت می باشد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: به علت آلودگی های محیطی و امکان ابتلاء به بیماریهای مشترک بین انسان و دام ( از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالمونلوز، سل، کرم کدو، توکسوپلاسموز و … ) از مصرف گوشت های کشتار شده در خارج از کشتارگاه دام و فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، جدا اجتناب نمائید.

وی ادامه داد: گوشت قرمز باید دارای مهر و لیبل دامپزشکی که بصورت مشخص و خوانا با کد کشتارگاه و تاریخ کشتار مربوطه باشد و از مراکز عرضه معتبر و مورد تأئید دامپزشکی تهیه گردد. از خرید گوشت قرمز تازه که در بیرون یخچال قصابی ها نگهداری می شوند خودداری کرده و لازم است گوشت تازه در یخچال فروشگاه نگهداری و پس از تقاضای مشتری به بیرون یخچال انتقال و تحویل گردد و عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده ممنوع بوده و گوشت صرفا باید در حضور مشتری چرخ گردد.

در پایان منصوری نژاد از همشهریان گرامی خواست در خرید گوشت قرمز دقت کافی را داشته و مشاهده هر گونه تخلف از قبیل کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه دام و گوشت قرمز بدون مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی را به واحد نظارت این شبکه با شماره تماس های ۳۴۳۸۲۸۳۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی