یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان گفت: خوشبختانه طبق بازدیدی که از بیمارستان انار داشتیم تاکنون بیماری آنفولانزا در انار مشاهده نشده است اما با توجه به شیوع در استان کرمان احتمال بروز و گسترش این بیماری در انار هم وجود دارد…

انار ما جمالی

به گزارش انارما ،  احمد جمالی زاده معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان ظهر دیروز در جمع نمازگزاران جمعه انار با بیان اینکه آنفلوآنزا بیماریی است که در فصل سرما شیوع می‌یابد، اظهار داشت: علائم این بیماری تب و لرز و درد عضلانی است و افرادی که مقاومت بدنشان در مقابل بیماری ها ضعیف است مانند سالمندان و زنان باردار  بیشتر در معرض خطر هستند‌.

وی بیان داشت: ‌ افرادی که در ابتدای ابتلا هستند و علائمی از این بیماری مشاهده کردند حتماً به پزشک مراجعه کنند و اجازه ندهند که این بیماری شدت بیشتری پیدا کند.

جمالی زاده تصریح کرد: گستردگی شیوع این بیماری امسال مانند سال ۸۸شده است که در آن سال هم این آنفولانزا در دامنه ی گسترده ای بین هموطنان شیوع پیدا کرد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طبق بازدیدی که از بیمارستان انار داشتیم تاکنون بیماری آنفولانزا در انار مشاهده نشده است اما با توجه به شیوع در استان کرمان احتمال بروز و گسترش این بیماری در انار هم وجود دارد.

جمالی زاده اظهار داشت: در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) رفسنجان بخشی ویژه مراقبت از بیماران مبتلا به آنفولانزا راه‌اندازی شده است.

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته تلفات با بیماری آنفلوآنزا در رفسنجان کاهش یافته و چهار نفر مبتلا که بیماری پیش زمینه‌ای داشتند، فوت کردند.

معاونت بهداشتی علوم پزشکی رفسنجان در پایان با برشمردن علائم و راهکار های پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت:  زائران مراسم اربعین که در روز های گذشته از عراق برگشته اند جدا از برگزاری مراسمات ولیمه در روز های ابتدایی بازگشتشان خودداری کنند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی