یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

به اعتقاد کارشناسان آمریکایی دلیل اصلی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عدم آگاهی است. در اینجا 5 راهکار ساده برای مراقبت از دندان‌ها ذکر شده است:

به گزارش انارما ، سلامت دهان نشانه‌ای از سلامت عمومی بدن است. دندان‌های سفید و درخشان و داشتن لبخندی زیبا باعث می‌شود فرد جذاب‌تر به نظر برسد.

212759_840
حفظ سلامت دهان و دندان نه تنها بر زیبایی ظاهری فرد می‌افزاید بلکه بر سلامتی بدن نیز موثر است.

به اعتقاد کارشناسان آمریکایی دلیل اصلی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عدم آگاهی است. در اینجا 5 راهکار ساده برای مراقبت از دندان‌ها ذکر شده است:

1- دو بار در روز مسواک بزنید. بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید یک مرتبه قبل از خواب و یک بار نیز هنگام صبح. بهترین زمان برای مسواک زدن، بعد از صرف غذاست. همچنین زبان خود را نیز مسواک بزنید این عمل باعث پیشگیری از بوی بد دهان می‌شود.

2- مسواک خود را عوض کنید. بسیار مهم است که هر دو یا سه ماه مسواک خود را عوض کنید. عدم رعایت این امر باعث آسیب به لثه می‌شود.

3- از دهان شویه استفاده کنید. بهتر است پس از صرف هر وعده غذایی از دهانشویه استفاده کنید و در صورتی که دهانشویه در دسترس شما نیست می‌توانید از آب برای شست‌وشوی دهان استفاده کنید.

4- مصرف مواد خوراکی شیرین را محدود کنید. مواد غذایی شیرین باعث تولید اسیدی در دهان می‌شود که اگر به مدت طولانی در دهان باقی بماند، باعث پوسیدگی و ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود.

5- سیگار را ترک کنید. استعمال دخانیات نه تنها باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود بلکه ممکن است باعث خشکی دهان، درد دندان، حساسیت لثه‌ها و سرطان دهان نیز شود.

علاوه بر این معاینه دندان‌ها هر 6 ماه یکبار اهمیت بسیاری دارد.

منبع:فرهنگ

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی