سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024

حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد گفت: در بحث وقف در هنگام اقدامات مربوط به ملک شرع و مصلحت وقف باید مدنظر قرار گیرد و افرادی که اموال موقوفه را خریداری نموده‌اند باید نسبت به تحویل مال به موقوفه و اجاره آن از طرق قانونی اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «انارما» به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر، حجت‌الاسلام فاطمی‌نژاد دادستان شهرستان با اشاره به جایز نبودن خرید و فروش مال موقوفه گفت: در بحث وقف در هنگام اقدامات مربوط به ملک شرع و مصلحت وقف باید مدنظر قرار گیرد و افرادی که اموال موقوفه را خریداری نموده‌اند باید نسبت به تحویل مال به موقوفه و اجاره آن از طرق قانونی اقدام نمایند.

احمد میرزایی رئیس شورای شهر انار با بیان عدم ساماندهی موقوفات در شهرستان گفت: در معابر شهری زمین‌های بایری وجود دارد که موجب نازیبایی شهری گشته و با بررسی مالکیت آن به موقوفات ارتباط پیدا می‌کند که جدایی از اینکه به مخروبه و زباله‌دان تبدیل گشته هیچ گونه اقدامی از سوی متولی صورت نمی‌گیرد.

میرزایی ضمن گلایه‌مندی از عدم حضور میدانی مدیرکل استان در شهرستان از دادستان و ریاست اداره اوقاف خواستار تعیین تکلیف این املاک شد که گاهاً موجب اختلال در توسعه شهری می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نوه ریاست اداره اوقاف بزرگترین معضل موقوفات را خرید و فروش آنها دانست که در زمان گذشته به علت عدم وجود اوقاف، فروش به شخص ثالث انجام گرفته و در مالکیت آنها مشکلاتی بوجود آمده است.

وی افزود: با تقسیم اراضی زمین هایی که به زارعین واگذار شده بوده بعد از ابطال اسناد هنوز بر سر مالکیت بحث وجود دارد و تنها راه حل این معضلات حضور کارشناسان استانی در محل و بررسی جزئیات پرونده‌ها می‌باشد.

فاطمی‌نژاد دادستان انار خاطرنشان کرد: درخصوص موضوعی که رئیس شورای شهر مطرح کردند، متولیان باید ضمن همکاری با مجموعه مدیریت شهری جهت حصارکشی زمین‌های بایر و ساماندهی وضعیت موجود از محل بودجه خود موقوفات اقدام کنند.

در پایان مقرر گردید جلسات آتی با حضور متولیان به صورت جداگانه و ارائه راهکار واحد برای هر موقوفه تشکیل گردد و تعیین تکلیف گردد.

نشست شورای‌ اسلامی شهر انار با حضور اعضای شورا، دادستان، شهردار، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه، متولیان و اصحاب رسانه یکم بهمن‌ماه درخصوص تعیین تکلیف موقوفات شهری تشکیل شد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی