یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

وی افزود:برهمین اساس مقرر شده در راستای ارتقای کلینیک انار،پزشکان داخلی،زنان،مغز و اعصاب،کلیه و بخش رادیولوژی بصورت سه روز در هفته در کلینیک ویزیت بیمار کنند

به گزارش انارما  ظهر دیروز جلشه شورای اداری شهرستان انار با حضورنماینده مردم انار و رفسنجان  و مسئولین و تعدادی از نمتقاضیان سرمایه گذاری در شهرستان انار در محل فرمانداری برگزارشد.

در این جلسه دکتر آذین نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ابتدا ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت:دشمن قصد دارد با تحریم های اقتصادی ستون فقرات ما را که همان ثروت و اقتصاد کشور است  بشکند و تنها راه مقابله با این ترفند،  نگاه به ظرفیت های درونی نظام است و باید مردم را به میادین  سرمایه گذاری وارد کنیم و بجای دواندن سرمایه گذار در ادارات مختلف ،او را تا به سرانجام رساندن سرمایه اش یاری کنیم و اینها همه مبانی و اجزای شکل گیری اقتصاد مقاومتی است.

آذین در ادامه خاطرنشان کرد:شاه بیت اقتصاد مقاومتی ورود مردم و بخش خصوصی به اقتصاد کشور است و تا الآن خیلی از زیرساخت های کشور از بخش دولتی ساخته شده ، کما اینکه میبینیم هر پروژه و بخشی در کشور که موفق ظاهر شده است از بخش خصوصی تامین شده است.

آذین تشریح کرد:جمهوری اسلامی ایران این را به دشمنان القاکرده است که با حاکمیت دینی میتوان اقتصاد مقاومتی را  در کشور اجرا کرد و با حاکمیت دینی هم مردم میتوانند در آسایش و رفاه زندگی کنند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت های منطقه انار و رفسنجان گفت:از لحاظ کشاورزی و بخصوص تابش آفتاب در این منطقه ،طبق مطالعات،حوزه رفسنجان بهترین منطقه از لحاظ کیفیت تابش آفتاب در استان کرمان و از این لحاظ با آفریقا برابری میکند.

دکتر آذین در ادامه با اشاره به بودجه استان در سال جدید،تصریح کرد:متاسفانه در سال جدید که در پیش رو داریم حدود30%بودجه عمرانی و 33%بودجه های استانی کاهش پیدا کرده است و اینها واقعیاتی است که ما باید بپذیریم،ولی با همه این اوصاف باید کمک کنیم و به خوبی از این عقبه عبور کنیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در خصوص بیمارستان انار گفت: بیمارستان انار در وقتی که من رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودم  در واقع بیمارستانی نبود و به عنوان یک اورژانس در استان شناخته شده بود  . ما با پیگیری های خود توانستیم موافقت اصولی را اخذ کنیم وبعد از اخذ مجوز از کمیسیون اصل215  به  مشکل ترین مرحله یعنی تخصیص بودجه رسیدیم.

آذین ضمن بیان نام چندین بیمارستان که همچون انار در صف تخصیص بودجه هستند خاطر نشان کرد:46 بیمارستان همچون انار در صف تخصیص بودجه قرار دارد ولی خوشبختانه با پیگیری های بعمل آمده نام بیمارستان انار درجدول 19قانون بودجه 93گنجانده شده است،اما بودجه ای که به جدول 19 تلعق گرفته است بودجه ای نیست که برای تکمیل کل پروژه کافی باشد.

آذین تصریح کرد:کل بودجه وزارت بهداشت37هزار میلیارد تومان است که البته ازاین هم حدود 60%تحقق میابد و این اوضاع و  شرایط را  باید بپذیریم.ما تلاش خود را میکنیم و همانگونه که در روز اول سخنرانی  انتخاباتی ام  گفتم من چه رای بیاوریم و چه نیاورم پیگیر ساخت بیمارستان انار هستم.

آذین افزود:مشکلات انار را باید بگونه ای دیگر حل کنیم و آن هم مجهز کردن اورژانش انار است.چرا که دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودجه خوبی برای تجهیز اورژانش انار گذاشته و مقرر شده ما مشکلات و نیاز های اورژانس را بصورت مکتوب به ایشان اعلام کنیم.

وی افزود:برهمین اساس مقرر شده در راستای ارتقای کلینیک انار،پزشکان داخلی،زنان،مغز و اعصاب،کلیه و بخش رادیولوژی بصورت سه روز در هفته در کلینیک ویزیت بیمار کنند.

وی افزود:در خصوص دستگاه دیالیزیم باید بگویم تا اواخر اردیبهشت این دستگاه با یک پزشک مجرب در کلینیک انار دایر میشود،اما در ساخت بیمارستان بر طبق گفته های قبلی خودم باید بگویم که ابتدا باید یک خیر از طرح استقبال کند و ما با تکیه بر خیر که بتواند 40%هزینه ساخت را تقبل کند میتوانیم  از وزارتخانه درخواست بودجه کنیم و اگر اینگونه خیری نیست باید طبق روال از جدول بودجه دنبال کنیم.

وی در پایان صحبت هایش  به یک بعد دیگر این مسئله اشاره کرد و گفت:حال شما این موضوع را در نظر داشته باشید بعد از ساخت بیمارستان و مستقر شدن متخصص آیا پزشک پس از مدت کوتاهی بدلیل تعداد کم مراجعه کنندگان میل به رفتن به شهرهای بزرگتر پیدا نمیکند؟

 

1 2 3 4 5 6 7 8

IMG_2977

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی