یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

کوشکی: افراطیون قصد دارند دولت را روبروی نظام قرار بدهند/ وزیر ارشاد از حضور ده دقیقه ای در جشنواره عمار خودداری می‌کند

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان،  نکات حساس و قابل تاملی را در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، بین المللی و البته فرهنگی مطرح کردند که  نشان از نارضایتی و نگرانی ایشان دارد. بخش از فرمایشات ایشان درباره موضوعات فرهنگی و خطاب به مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

به گزارش انارما*واقعیت آن است که انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلابهای معمول در دنیا، با وجود گذشت بیش از سه دهه از پیروزی آن، همچنان سرزنده و شاداب است و از اسلام و استقلال و ایستادگی ملی و توسعه درون زا و عدالت سخن می گوید و برای این اهداف بزرگ، تلاش می کند.
*شأن نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است زیرا جوان امروز با وجود آنکه پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره ها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است.

محمد صادق کوشکی

* من هم از مسائل فرهنگی نگرانم و در این نگرانی نمایندگان محترم خبرگان سهیم هستم. دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

*مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است. واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.
*کسانیکه به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند و تلاش دارند آنها را منزوی کنند، به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.البته این جوانان مؤمن و انقلابی هیچگاه منزوی نخواهند شد.  مطالبی که گفته شد باید بصورت گفتمان و باور عمومی درآید که لازمه آن هم تبیین منطقی و عالمانه این مسائل، به دور از زیاده روی های گوناگون و با زبان خوش است.

در همین زمینه نقطه نظرات دکتر محمد صادق کوشکی محقق و پژوهشگر مسائل فرهنگی را جویا شدیم که در ادامه تقیم حضور مخاطبان ارجمند خواهد شد:

*جناب آقای کوشکی به نظر شما چه عواملی باعث بروز نگرانی‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب شده و برای رفع این نگرانی ها چه باید کرد؟

آن چه که در دیدار با اعضای خبرگان ملت مطرح شد بحث سر این بود که ایشان به صراحت از وضع فرهنگی کشور ابراز نگرانی کردند و تذکراتی را به مسئولین فرهنگی دادند. اگر بخواهیم این موراد ریشه یابی کنیم، بخشی از این نگرانی ها بر می گردد به عملکرد افراطیونی که در وزارت ارشاد در این شش ماهه گذشته حاضر شدند و تصدی ها را گرفتند. این افراطیون به نظر می رسد که هدف شان به بن بست کشیدن دولت آقای روحانی است و می خواهند دولت ایشان را روبروی جامعه و نظام قرار بدهند،از ابتدای فعالیت شان در وزارت ارشاد خط  افراطی ترین بخش اصلاح طلب را شروع کردند و این خط را توسعه دادند.

ما در سینما شاهدیم که در افتتاحیه جشنواره فجر با پول بیت المال مسلمین از سینمای هالیوود تجلیل شد و میلیون‌ها تومان خرج ساخت ترانه ای در تجلیل از سینمای هالیوود می شود و به دنبالش از فاسدترین بازیگران عرصه پهلوی تجلیل می شود و نه وزیر و نه معاون وزیر هیچ کدام هیچ اعتراض خشک و خالی به این وضع نداشتند.

در خود جشنواره ما شاهد اکران فیلم هایی بودیم که جمهوری اسلامی را و نظام را دراتفاقات سال 88 محاکمه می کردند و حق را به  آشوب گران می دادند  و جالب اینکه این فیلم ها برای سیمرغ ها و جوایز مسابقه نامزد شدند، و ما به کرات دیدیم که از این فیلم ها یاد شد، در عرصه مطبوعات ما شاهدیم که وقتی روزنامه بهار می آید و با صراحت خلافت علی (ع) را زیر سوال می برد، ومذهب رسمی کشور را به چالش می کشد وزیر از یک محکوم کردن خشک و خالی هم طفره می رود و معاون مطبوعاتی ایشان هم همینطور.

و جالب اینجا است که در روزنامه آسمان حکم الهی قصاص زیر سوال می رود،بازهم وزیر ساکت است و معاون مطبوعاتی ساکت است و هیچ گونه محکوم کردنی در کار نیست و حتی یک ابراز تاسف هم نمی شود، و همین هیئت نظارت و وزارت خانه با شمشیر ها و خشونت تمام به سراغ مطبوعات ارزشی و منتقد رفتند آن ها را دادگاهی یا توقیف کردند به جرم اینکه چرا مثلا معاون رئیس در امور زنان مورد نقد قرار گرفته است،به جرم اینکه چرا در مورد موضوع چرا توافق ژنو مورد نقد قرار گرفته است.

روزنامه های ارزشی را به شدت با توقیف و دادگاهی کردن تحت فشار قرار دادند و جالب این است که خود وزیر هم می آید و در مورد توقیف یک روزنامه ارزشی می گوید جرمش این بوده است که به معاون وزیر در مورد امور زنان نقدی وارد کرده است.  یک بیانیه و سخنانی سراسر پر از عصبانیت و خشم و اتهام را به یک رونامه ارزشی وارد می کند و حتی به این نشریه و عوامل آن توهین می کند . همین وزیر ارشاد حاضر نشد حتی یک ابراز تاسف کند نسبت به آنچه در روزنامه آسمان و بهار اتفاق افتاد. از آن طرف ما شاهد هستیم که نشریاتی که به اهل بیت توهین کردند و توقیف شدند دوباره بازگشایی می شوند.

این روند کلی را ما نگاه کنیم متوجه می شویم که چرا اعضای خبرگان ملت و مقام معظم رهبری ابراز نگرانی کردند،و جالب اینکه این ضمیر مرجع خودش را پیدا کرد،یعین همان روز بعد از ظهر وزیر ارشاد در یک حرکت فرار به جلو می آید و بیان می کند که باید فرمان های رهبری اجرا شود. در حالی که همین وزیر کسی است که باعث این نگرانی ها شده است و به نظرم این افراطیون به گونه ای به وزارت خانه نفوذ کردند که وزارت ارشاد قادر به اصلاح خودش نیست و وزیر ارشاد با ان ها هم نوا شده است و اگر آقای روحانی می خواهد که این افراطیون دولت اورا به بن بست نکشانند باید با نگرش  اعتدال  گرانه خودش بیاید و جلوی این رفتار ها را بگیرند وبیش ازموجب این نگرانی مقام معظم رهبری و خبرگان و مومنین را فراهم نکنند.

*مقام معظم رهبری صحبت هایی هم در مورد جوانان و  اینکه نسل امروزشرایط دشوار تری را نسبت به اول انقلاب دارند و مسئولین هم نباید با بدبینی به این ها نگاه کنند داشتند.

توصیه ای که ایشان دارند این است که  نسل جوان را جدی بگیریم. جوانان انقلابی ما برای حفظ این نظام همیشه سینه سپر می کنند اما همین رفتار های افراطی دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگی باعث شده جوانان انقلابی منزوی شده و در نهایت کنار گذاشته شوند. ما می‌بینیم که وزیر ارشاد از یک حضور ده دقیقه ای در جشنواره عمار خودداری می‌کند. مصداق جوانان انقلابی سینه سپر کرده همین جشنواره عمار است که هیچ بهایی به آنها داده نمی‌شود. آیا وزیر ارشاد نمی‌توانست ده دقیقه در این جشنواره حضور پیدا کند؟ بی‌اعتنایی و به حاشیه راندن ها باعث این نگرانی‌ها است. تا این افراد افراطی در وزارت کشور هستند این نگرانی ها وجود خواهد داشت.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی