یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

اتکاء شهرستان انار به پسته و بحث تک محصولی بودن آن با توجه به محدودیت آب و وجود آفت…

به گزارش انارما،حمید قاسم‌نژاد در مراسم درختکاری در کمربند شهرک صنعتی انار با اشاره به  آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه این شهرک صنعتی، اظهار کرد: وجود نوار سبز در اطراف شهرک، سبب رونق آن شده و شاهد گسترش فضای سبز در ادامه این جاده به عنوان شاه راه حیاتی کشور هستیم.

وی گفت:شهرک صنعتی انار، هم‌اکنون با آماده‌سازی زیر ساخت‌های اولیه و با دارا بودن 7 واحد صنعتی از جمله ساخت شیشه، سم‌سازی، ساخت بلوک سبک، کود شیمیایی و غیره مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه کاشی نیز به زودی در این شهرک آغاز به کار می‌کند، افزود: جهت راه‌اندازی این واحد صنعتی با استان یزد وارد مذاکره شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه در حاضر بلوک سبک تولید شده در این شهرک به تهران ارسال می‎شود، تصریح کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرک اعلام آمادگی می‌کنیم که البته بیشترین انتظارمان برای توسعه شهرک صنعتی، از اهالی انار است.

قاسم‌نژاد، گفت: توسعه شهرستان انار در گرو کار صنعتی و نیز بستری است که در این شهرک فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با ابراز خرسندی از تبدیل شهرک صنعتی شهرستان انار به شماره‌های 1، 2 و 3، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اولیه از قبیل گاز و تلفن آماده است و به تناسب کار و سرمایه‌گذار، آن را تکمیل می‌کنیم.

حمید قاسم‌نژاد تصریح کرد: این شهرک با ورود پروژه گاز و تلفن، آماده واگذاری و پذیرش سرمایه‌گذار است و به سبب برخوردار بودن از موقعیت مناسب و واگذاری زمین با نصف قیمت، آمادگی برقراری روابط با سرمایه‌گذارانی از یزد و شهرهای اطراف است.

وی افزود: اتکاء شهرستان انار به پسته و بحث تک محصولی بودن آن با توجه به محدودیت آب و وجود آفت برای درختان پسته و امکان از رده خارج شدن سرمایه آن، برای نسل‌های آینده امیدوارکننده نیست.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اظهار کرد: در حالی که امروزه چین با ورود به بازار پسته، به شکل فراگیر در حال حرکت برای تصاحب بازارهای جهانی پسته است، باید درآمد حاصل از پسته را به صنعت و صنایع مرتبط به آن تبدیل کنیم.

قاسم‌نژاد خاطرنشان‌کرد: باید باغداران به عنوان سهام‌داران کارخانه‌های پسته در شهرک حاضر شوند تا در شرایط  بروز مشکل با رقبای چینی، واحدهای صنعتی جایگزین داشته باشیم و در فرصت کنونی سرمایه‌ها را در صنعت سرمایه‌گذاری کنیم.

منبع:تسنیم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی