یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

نطق خواندنی روح‌الله حسینیان در صحن علنی مجلس:

به گزارش انارما،روزهای پایانی سال در مجلس شورای اسلامی معمولا به نطق‌ها و سخنرانی‌های نمایندگان در جمع‌بندی فضای کشور در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای خدمت نمایندگان مجلس به مردم در سال جدید اختصاص دارد. در همین زمینه، امروز حجت‌الاسلام حسینیان نطق صریح و قاطعی را درباره روند مذاکرات هسته‌ای در سال گذشته و همچنین دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب در صحن علنی مجلس ایراد کرد.

به گزارش رجانیوز، متن کامل نطق میان دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسینیان، نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به شرح زیر است:

با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و توسل به پیشگاه آنحضرت، پیروزی تیم ملی كشتی آزاد جمهوری اسلامی بر آمریكا و روسیه را به جامعه ورزشكار و ملت ایران تبریك عرض می‌كنم و نكاتی چند كه موجب نگرانی بسیاری از نمایندگان مجلس شده است به اطلاع مردم بزرگوار ایران و دولت محترم می‌رسانم.

1-  نگرانی‌های اقتصادی: حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود فرمودند: در صورت پیروزی در صد روز اول تحولات اساسی در اقتصاد به عمل خواهم آورد. البته هر كس از الفبای اقتصاد آگاهی داشته باشد انتظار ندارد كه در این مدت تغییر اساسی ایجاد شود، ولی روند اقتصادی موجود هیچ گونه نشانه‌ای از تحول اساسی نمی‌دهد. هنوز اتومبیل‌های گرانقیمت، اشیاءغیر ضروری، لوازم لوكس، لوازم آرایشی بیشتر از سابق در حال وارد شدن به كشور است و این به معنای مصرف بیشتر ارزهای خارجی و وابستگی اقتصاد به فروش نفت. درست است كه دولت با جمع‌آوری نقدینگی از سرعت تورم كاسته است، ولی كاستن نقدینگی مشكل بزرگتری به دنبال خواهد آورد و آن ركود است و ركود اقتصادی چیزی جز بیكاری، كاسته شدن تولید داخلی و نیاز به واردات خارجی به بار نخواهد آورد. هنر دولت باید این باشد كه نقدینگی را به سمت تولید داخلی هدایت كند. بیشتر كارخانه‌ها در حال تعطیلی یا زیر ظرفیت رسمی كار می‌كنند و اینها احتیاج به تزریق نقدینگی دارند و كاستن نقدینگی در این برهه زمانی آینده تولید ملی را به شدت در ابهام فرو می‌برد. این یكی از نگرانی‌های ما در مورد بی‌برنامگی‌های اقتصادی است. لازم است دولت اقتصاد مقاومتی را پایه كار خود قرار دهد و برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی كند.

2-  اما نگرانی ما از مسائل فرهنگی: سیاست‌های فرهنگی موجب نگرانی و دغدغه رهبری، مراجع، نمایندگان و نیروهای مذهبی شده است: رفتار دوگانه‌ی دولت در مقابل جراید ارزشی و غیر ارزشی، شكایت‌های واهی سازمانهای دولتی از جراید مدافع اسلام، انقلاب و خط امام از یك سو و اظهار تأسف وزیر محترم ارشاد از برخورد قوه قضائیه با جراید هتاك نسبت به مبانی اسلام و اینكه رییس‌جمهور جراید هتاك و مخل به مبانی اسلام را دوستان دولت معرفی می‌كند موجب تأسف می‌گردد. تقسیم ناعادلانه یارانه بین جراید ارزشی و غیر ارزشی، بخشش سخاوتمندانه به جراید زرد و وابسته به مقاومتی وزارت ارشاد و رفتار سخت‌گیرانه با جرایدی كه از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌كنند یكی دیگر از دغدغه‌های ماست. عزل، منفصل نمودن، تنزل مقام و بركناری نیروهای مذهبی از دانشگاه‌ها و حذف بورسیه دانشجویان متدین و انقلابی و حاكم كردن نیروهای فتنه، آینده آموزش عالی را بسیار مبهم و تیره می‌كند و دانشگاه‌ها را كه نیاز به آرامش برای رشد علمی دارند محل و میدان مبارزه فتنه جویان خواهد كرد.

3-  شیوه مدیریت كشور نیز از دغدغه‌های دیگر نمایندگان است. در زمان مذاكرات كه باید ثبات و قدرت نظامی را به رخ دشمن بكشیم سخن گفتن از خزانه خالی یا ناتوانی نظامی در مقابل یك بمب آمریكایی با هیچ یك از اصول مدیریت سازگار نیست. اینكه ناكارآمدی را به گردن دولت سابق یا نمایندگان مجلس بیندازند ممكن است در كوتاه مدت پاسخ دهد ولی در سالهای آینده این منطق كند خواهد شد. نمایندگان را به رأی نیاوردن تهدید نكنید نمایندگان معتقدند كه عزت و ذلت در دست خداوند است و انجام وظیفه، تكلیف است، رأی آوردن و نیاوردن جز احدی الحسینی برای نمایندگان نیست. كشور احتیاج به مدیریت چالاك و با درایت دارد. شما در توزیع سبد كالا تجربه كردید و دیدید كار مشكل است هم در اختصاص كالا به افراد اشتباه رخ داد كارمندانِ با حقوق بالا مشمول سبد كالا شدند، ولی حقوق بگیران سطح پایین از شمول آن خارج شدند. شكل توزیع هم موجب شكسته شدن شخصیت مردم گردید تا جایی كه زبان سخنگوی كاخ سفید علیه ملت با كرامت ایران به تحقیر گشوده شد.

4-  ما با مذاكره مخالف نیستیم، اما با شیوه كنونی مذاكرات مخالفیم. آنچه را به دست آورده‌ایم در مقابل آنچهاز دست داده‌ایم را متوازن نمی‌دانیم. ما  از اینكه مستكبران را نسبت به عقب‌نشینی از اصول انقلاب امیدوار سازیم نگران هستیم. سخنان مكرر توهین‌آمیز رییس‌جمهور آمریكا و وزیر امور خارجه‌اش، تمدید تحریم‌ها توسط اتحادیه اروپا، سخنان توهین‌آمیز بان كی مون این دست نشانده آمریكا و رفتار تحقیر كننده هیئت‌های غربی و خصوصاً خانم اشتون را نشانه‌ای از جسور شدن غربی‌ها در برابر نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم. آقای بان كی مون كه چشم خود را بر كشتار كودكان فلسطینی و لبنانی توسط صهونیست‌ها می‌بندد و كشتار افغان‌ها توسط آمریكاییها را نادیده می‌گیرد، از كشتار مسلمانان میانمار و آفریقای مركزی با لبخند عبور می‌كند و در مقابل قتل‌عام مردم عراق و سوریه توسط سلاح‌های غربی و شیوخ مرتجع غیر، مسئولانه سكوت می‌كنند، چرا در برابر جمهوری اسلامی زبان به گستاخی می‌گشاید؟ در وزارت امور خارجه در توجیه عمل احمقانه خانم اشتون گفته‌اند: كه تماس خارجی‌ها با مخالفین نشانه دمكراسی است. اگر وزیر امور خارجه اوكراین خرد داشت و از ورود مداخله گران غربی به اوكراین مخالفت می‌كرد اینك شاهد متلاشی شدن اوكراین نبودند. وزارت امور خارجه باید بداند كه این سرزمین اوكراین نیست این جا سرزمین میرزای شیرازی، شیخ فضل‌اله نوری، ثقة‌الاسلام تبریزی، آیت‌الله سعیدی و غفاری است. اینجا سرزمین آرش و كاوه و سرزمین رستم است. سرزمین میرزا كوچك خان، رئیسعلی، ستارخان و باقرخان و سرزمین باكری‌ها، همت‌ها، خرازی‌ها، چراغی‌ها، علم‌الهداها، زین‌الدین‌ها و كاوه‌ها است. سرزمین احمدی روشن و شهریاری است، اینجا سرزمین خمینی و سرزمین سید خراسانی است.

در پایان از آیت‌الله لاریجانی در مواضع قاطعانه‌اش در مقابل فتنه‌گران و حق هسته‌ای ایران تشكر می‌كنم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی