یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

(مصاحبه هایی جالب با محمودقادری(میوه فروش)آقای حاج میرزا(مغازه دار)جمعی از ریش سفیدان و در پایان با جوانی پرانرژی بنام علیرضا اسفند مز)

به گزارش انارما،در واپسین روز های سال 1392با چند تن از مردم انار مصاحبه های کوتاهی در خصوص امور خیر در ایام عید و  رسومات مردم انار در عید نوروز به شرح زیر انجام دادیم:

اولین مصاحبه،محمود قادری یکی از میوه فروشان قدیمی شهرستان انار:

snapshot18

آقای قادری در  ارزیابی کوتاه از ایام عید که متناسب با شغل وی باشد گفت:مهم ترین عیدی که ما کسبه میتوانیم به مردم تقدیم کنیم رعایت انصاف و دادن جنس مرغوب با قیمتی مناسب به خریداران است و مردم هم میتوانند با استقبال از خرید اجناس، عیدی شیرینی را به ما اعطا کنند.

دومین مصاحبه،آقای حاج میرزا یکی از مغازه داران قدیمی شهرستان:

snapshot19

آقای حاج میرزا پیرامون کارخیر و اینکه در این ایام چه چیز هایی را نباید فراموش کنیم گفت:باید قدر سلامتی را دانست،چرا که پدر من بدلیل بیماری خاصی که دارد،حداقل ماهی یکبار باید برای درمان وی به یکی از بیمارستان های کرمان که مرکز درمان بیماری های خاص است مراجعه کنیم و وقتی که درآنجا با سیل عظیمی از بیماران صعب العلاج مواجه میشوم  واقعا برایم دردآور است.

وی گفت:نکته دردآور تر اینست که بسیاری از این بیماران حتی قادر به پرداخت هزینه های ابتدایی درمان خود نیستند و من همیشه سعی کردم با توجه به وسعم این نیازمندان را یاری کنم و از مردم میخواهم در این ایام نیازمندان و بخصوص نیازمندانی که علاوه بر مشکلات اقتصادی ، با بیماری های سخت دست و پنجه نرم میکنند را فراموش نکنند.

سومین مصاحبه:جمعی از ریش سفیدان انار:

IMG_5809

snapshot27

ابتدا آقای فلاح یکی از معلمان بازنشسته  در خصوص  مقایسه آیین مردم انار درایام عید در سال های گذشته و حال گفت:از لحاظ دید و بازدید خوشبختانه  رسومات همچنان حفظ شده است،اما در قدیم رسمی بود بنام ارباب رعیتی ،که در این رسم در نوروز رعیت و یا دهقان سفره ای پرشده از هدایا که شامل خوردنی ها هم میشد برای ارباب خود میبرد تا برای سال جدید به وی اجازه زراعت در زمین خود را  بدهد و در واقع با اینکار دهقان میخواست ارباب خود را دلگرم نگه دارد.

snapshot24

snapshot25

 

یکی دیگر از ریش سفیدان با انتقاد از اسراف های جامعه کنونی گفت:مثل اکنون نبود که همیشه سطح های زباله پراز ته مانده غذاهای تجملاتی  باشد.قدیم ما فقط نوروز تا نوروز شاید رنگ برنج را میددیم و آن هم با شوق و ذوق خاصی آن را میخوردیم.

 

و بالاخره در آخرین مصاحبه خود به سراغ یکی از جوانان پرانرژی شهرستان،آقای علیرضا اسفند مز رفتیم و از وی که دستی هم در کار خیر دارد،نظرش را در خصوص یاری رساندن به نیازمندان جویا شدیم.

snapshot9

وی گفت:من تا همین چندماه اخیر حامی مالی  تیم های مختلف فوتبال شهرستان انار بودم اما کم کم به این نتیجه رسیدم که اینکار نه تنها برای من ،بلکه برای تیم های ورزشی هم سودی ندارد که خوشبختانه اکنون  با راهنمایی های  یکی از طلاب  اداره اوقاف، چندین خانواده که برای تکمیل جهیزیه دخترشان مشکل مالی داشتند را کمک مالی کردم.

snapshot11

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی