یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان:

به گزارش انارما،حمام گنجعلی خان اثری بدیع از نقاشی ها، مقرنس کاری‌ها، کاشی کاری ها و گچ بریهای زیبا همراه با استفاده از تزیینات سنگی بسیار ظریف است. آب مورد نیاز این حمام از قناتی تأمین می شد که مظهر آن در میدان گنجعلی خان بود.

این حمام تا سال ۱۳۴۷ از جمله حمام های دایر شهر کرمان بوده است ولی از مدتها قبل با آغاز مرمت این بنای تاریخی عملا از حالت حمام به موزه گنجعلیخان تغییر نام داد و امروزه به نام موزه مردم شناسی یکی از پرجاذبه ترین نقاط دیدنی شهر و استان کرمان است و همه ساله در فصول مختلف میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

حمام زنانه گنجعلیخان کرمان نیز مانند حمام‌ سنتی مردانه آن دارای رختکن، گرمخانه و عناصر دیگر است و به واسطه ساخت آن در دوره قاجار و نوع بهره‌برداری از آن تزیینات معماری زیادی ندارد.

این حمام به واسطه تناسبات، ابعاد زیبا و همجواری با حمام مردانه بسیار قابل اهمیت است، به گونه‌ای که در ساخت و ساز بخش‌هایی از این بنا از ستون‌های سنگی یکپارچه استفاده شده است.

 گفتنی است در حمام زنانه گنجعلیخان مجسمه هایی از ۲۵ زن با پوشش اقوام مختلف ایرانی قرار دارد و گردشگران می‌توانند با بازدید از این حمام با اقوام ایرانی آشنا شوند.

حمام زنانه گنجعلیخان (9)

حمام گنجعلیخان حمام زنانه گنجعلیخان (14) حمام زنانه گنجعلیخان (13) حمام زنانه گنجعلیخان (6) حمام زنانه گنجعلیخان (4) حمام زنانه گنجعلیخان (3) حمام زنانه گنجعلیخان (2) حمام زنانه گنجعلیخان (8) حمام زنانه گنجعلیخان (5) حمام زنانه گنجعلیخان (15) حمام زنانه گنجعلیخان (11) حمام زنانه گنجعلیخان (12)

منبع:دقیانوس

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی