یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

اینکه رهبرمعظم انقلاب، فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار دادند یعنی اینکه اگر اقتصاد در دست فرد تربیت یافته فرهنگ اسلامی نباشد نتیجه اش این میشود که در اقتصاد کشور سود های بالای بانکی،ربا و رشوه افزایش میابد…

به گزارش انارما، نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با انارما ابتدا ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت به مردم انار و رفسنجان ابراز امیدواری کرد که با عنایت خداوند سال جدید  ،سالی توام با موفقیت و بهروزی و سلامت روح و جسم برای مردم ایران باشد تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان

دکتر آذین در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته گفت:همانگونه که  حضرت آقا فرمودند حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات و راهپیمایی ها  محقق شد اما حماسه اقتصادی به تاخیر افتاد و هنوز در مسیر تکامل آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد:اقتصاد مقاومتی ریل گذاری به ثمر نشستن حماسه اقتصادی است و در این زمینه مردم و مسئولین باید تمامی تلاش خود را بکار گیرند تا این امر هم به نحو احسن محقق شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس تصریح کرد:اقتصاد مقاومتی بعنوان مسیر برای رسیدن به مبانی انقلاب اسلامی است و شاه بیت این اقتصاد  مردم هستند و مهم ترین عنصر اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل است که البته این حمایت باید با  بالارفتن کیفیت اجناس داخلی و رسیدن به استاندارد های جهانی همراه باشد.

دکتر آذین در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت:نکته مهم در فرمایشات رهبر انقلاب تاکید بر مسئله فرهنگ و گذاشتن آن در کنار اقتصاد است ،چرا که انقلاب با اقتصاد معنوی پابرجا می ماند.

وی تصریح کرد:اقتصاد کشور اکنون بیمار است و دلیل آن اینست که هدف در این اقتصاد مبانی غربی است و این اقتصاد متاسفانه با روح انقلاب فاصله دارد،چرا که هسته های قدرت و ثروت بر پایه مبانی  سکولار پایه ریزی شده است و ما بعد از این همه سال به این نتیجه رسیدیم که با پارامتر های بانک جهانی به جایی نمیرسیم و  با توجه به این شرایط، به خوبی میتوان دریافت که اقتصاد مقاومتی اقتصاد جدیدی  است و برگرفته از مبانی اسلامی است.

آذین به بحث مدیریت اقتصاد در کشور هم اشاره کرد و گفت:یکی از دلایل بوجود آمدن وضع موجود اینست بسیاری از مدیران اقتصادی ما تحصیل کرده فرهنگ غرب بودند و این امر موجب بوجودآمدن اقتصاد بانکی ما با نرخ سود بالا که این موضوع باعث میشود فقیران فقیرتر و ثروتمندان ثروتمند تر شوند و اینکه رهبرمعظم  انقلاب فرهنگ را در کنار اقتصاد قرار دادند یعنی اینکه اگر اقتصاد در دست فرد تربیت یافته فرهنگ اسلامی نباشد نتیجه اش این میشود که در اقتصاد کشور سود های بالای بانکی،ربا و رشوه افزایش میابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:حضرت آقا علاوه بر اقتصاد به فکر معنویات و فرهنگ مردم هم هستند چرا که فرد برای یک فعالیت اقتصادی پاک، ابتدا باید از لحاظ فرهنگی شکوفا شود و  این موضع  تنها  با یک عزم ملی و مدیریت جهادی محقق خواهد شد.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی