یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

رئیس هیات مدیره‌ باشگاه مس کرمان در رابطه با آخرین صحبت‌ها پیرامون خرید امتیاز لیگ برتری از سوی باشگاه مس توضیحات خود را مطرح کرد

به گزارش انارما، در کمال تعجب پس از سقوط مس به لیگ دسته اول هنوز هم برخی مسئولان مس کرمان درصدد توجیه شکست و مقصر جلوه دادن دیگران هستند در صورتیکه مدتها خودشان مسئولیت کارهایی را که در این تیم انجام شد را به عهده داشتند.

روال منطقی کار آنجاست که پس از عملکرد مثبت و یا منفی کسی که مسئولیت داشته باید جوابگو باشد نه دیگران، با این وجود همچنان سقوط مس کرمان با وجود میلیاردها تومان هزینه بدون مسئولیت مانده است.

لزوم تشکیل کمیته بررسی دلایل سقوط مس کرمان

در این میان تشکیل کمیته بررسی دلیل سقوط مس کرمان که تنها سهمیه استان کرمان را در لیگ برتر به باد داد به نظر ضروری می رسد.

جذب بازیکنان بسیار ضعیف در فصل نقل و انتقالات تابستانی و نیم فصل و جذب چهار مربی که هیچ یک تاثیری در نتیجه گیری مس نداشتند مسلما باید مسئولی داشته باشد.

اما در این میان تیم خراسانی که امتیاز مس سرچشمه را خریداری کرده بود امروز در سیرجان گام دیگری برای رسیدن به لیگ برتر برداشت و همه را نگران کرد که شاید تیم مس کرمان نیز به زودی به سرنوشتی مشابه دچار شود زیرا این روزها همه از سرمایه گذاری در پایه فوتبال کرمان سخن می گویند اما کسی از این مهم یاد نمی کند که در تمام روزهایی که مس در لیگ برتر بود چه زمانی از بازیکنان کرمانی و بومی به صورت پر رنگ استفاده شد.

آبا مس با همین کادر توان صعود مجدد به لیگ برتر را دارد

بدون شک مجموعه مدیریتی مس از شرکت مس تا مدیران قبلی و کنونی مس کرمان باید جوابگوی مردم کرمان در خصوص عملکردشان باشند و نباید با فرافکنی مقصران دیگری را به مردم معرفی کنند زیرا اگر حاشیه سازی هم بوده باید از سوی مدیران وقت تیم این حواشی مدیریت می شده است و وجود همین حواشی هم خود عدم مدیریت است.

از سوی دیگر اگر واقعا برخی دستهای پشت پرده در سقوط مس نقش داشته اند دستگاههای نظارتی و امنیتی کرمان باید در این خصوص وارد عمل شوند و مشخص کنند چه کسانی در از دست رفتن این فرصت بی نظیر تاثیر گذار بوده اند.

در هر روی این روزها اظهار نظر های مختلفی از سوی مسئولان مس کرمان می شود و البته به نظر می رسد علیرغم شایعات مسئولان شرکت مس کرمان دیگر نمی خواهند در لیگ برتر هزینه کنند و سقوط مس کرمان آنها را از زیر بار این مسئولیت آسوده کرده است.

برخی خواسته های غیر منظقی داشتند

مدیرعامل مس در نخستین اظهار نظر رسمیش پس از سقوط تیمش از لیگ برتر اظهاراتش را مطرح کرد.

اکبر ایرانمنش با بیان اینکه برخی افراد خواسته‌هایی غیر منطقی از باشگاه مس داشتند گفت: ما اعتراض هواداران واقعی خودمان را قبول داریم اما برخی از افراد که از ابتدای فصل فقط توهین و ناسزا به مقامات و بازیکنان گفتند، یکی از عوامل اصلی در مشکلات تیم بودند.

وی گفت: آن‌ها که عمدتا کارهای غیر اخلاقی خود را هم ثابت کرده‌اند از ما تقاضاهایی داشتند که وقتی از جانب ما برآورده نشد رو به اهانت و شعار علیه باشگاه آوردند که این نشان می‌دهد آن‌ها دلشان برای تیم نمی‌سوزد.

ایرانمنش ادامه داد: ما برای تیم فوتبال مس هرکار که در توان داشتیم انجام دادیم. ما تنها باشگاهی بودیم که برای ایجاد انگیزه در تیم خود 70 درصد حقوق بازیکنان را مطابق قراردادهایشان پرداخت کردیم تا آن‌ها در زمین بهتر بازی کنند ولی امروز ما را به خاطر این مسئله متهم می‌کنند و مطئمن باشید که اگر پول بازیکنان را هم پرداخت نمی‌کردیم بازهم ما را متهم می‌کردند که چرا در تیم ایجاد انگیزه نکردید و این نشان می‌دهد که برخی انتقادات از باشگاه کاملا جهت‌دار است نه منصفانه.

در این شکست همه مقصر بودند

مدیر عامل باشگاه مس با بیان این‌که متاسفانه برخی از داخل کرمان در لای چرخ تیم فوتبال مس چوب می‌گذاشتند گفت: به هرشکل در این شکست همه‌ ما مقصر هستیم و هرکسی به نقش خودش در این سقوط سهم دارد اما برخی با فضا سازی درصدد هستند بهره‌برداری کنند و آن‌هایی که چشم طمع به این باشگاه دارند همچنان خود را در جایگاه حق قرار می‌دهند و به افراد باشگاه حمله می‌کنند درصورتی که خود آن‌ها از روی قصد و عمد باعث سقوط تیم فوتبال مس شدند.

وی با بیان اینکه اعتقادی به خرید امتیاز تیم فوتبال در لیگ برتر ندارد گفت: ما باید در لیگ یک یک مجموعه منسجم برای باشگاه مس بسازیم و برخی عوامل که فقط برای باشگاه مس ضرر دارند را از این مجموعه دور کنیم. البته بحث خرید امتیاز مربوط به تصمیم‌گیری شرکت مس است اما من فکر می‌کنم که ما خیلی زود به جایگاه خود در لیگ برتر باز خواهیم گشت و خیلی از اشتباهات گذشته در این باشگاه تکرار نخواهد شد.

یکی از مسئولان هیئت مدیره نیز اظهاراتی موازی مدیرعال تیم سقوط کرده مس اتخاذ کرده است.

رئیس هیات مدیره‌ باشگاه مس کرمان در رابطه با آخرین صحبت‌ها پیرامون خرید امتیاز لیگ برتری از سوی باشگاه مس توضیحات خود را مطرح کرد.

شرکت مس باید در خصوص خرید امتیاز تصمیم بگیرد/ مردم کرمان چشم به راه تصمیم مسئولان

ابولحسن مهدوی در این باره گفت: البته من به دلیل مشکلات شخصی کمتر در جریان این موضوع قرار دارم و این بحث بیشتر به تصمیم‌گیری شرکت مس مربوط می‌شود اما تا جایی که من در جریان هستم برای شرکت مس و باشگاه صنعت مس، بحث ساختارسازی و ایجاد یک چارت منظم و حرفه‌ای برای باشگاه خیلی مهمتر از خرید امتیاز تیم فوتبال در لیگ برتر بوده است.

وی ادامه داد: البته در این باره چند جلسه‌ خصوصی برگزار شده است اما تا بدین جا هیچ قطعیتی مبنی بر خرید امتیاز و تخصیص بودجه از سوی شرکت مس برای این کار مطرح و قطعی نشده است و بیشتر بحث بر سر این بوده است که چگونه شاکله باشگاه را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببریم مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و شرکت مس متقاعد شود که خرید امتیاز لیگ برتری برای فوتبال مس در سال آینده لازم است.

مهدوی در این باره اضافه کرد: پیش از این هم قرار بود تصمیم‌گیری نهایی در این باره بین دو بازی مس برابر صبا و داماش اتخاذ شود و ما قطعا تا قبل از بازی با داماش در این باره جلسه‌ای با مقامات ارشد شرکت مس خواهیم داشت و در آن تصمیم نهایی در این باره را اتخاذ می‌کنیم و قطعا نتیجه‌ جلسه را هم خیلی شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

مس در همین حد بود

اما سرپرست مس کرمان نیز در این میان اظهار نظر کرده است تمام عوامل را در سقوط مس کرمان و عدم توانایی این تیم در کسب حتی یک پیروزی به جز تنها پیروزی که در لیگ امسال کسب کرد مقصر دانسته است.

سرپرست تیم فوتبال مس کرمان گفت: توان تیم مس در همین حد بود از تیمی که روز اول بد بسته شده باشد نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت.

یوسف آبادی گفت: بازیکنان مس کرمان با تمام توان و قدرت کافی در بازی‌ها حضور پیدا کردند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند اگر تیم ما نتوانست در لیگ برتر باقی بماند و به لیگ دسته یک سقوط کند بازیکنان مقصر این امر نیستند.

مظلومی به مس ضربه زد/ جذب بازیکن ضعیف دلیل ضعف مس

وی مورد عملکرد مظلومی بیان کرد: بحث یارگیری مهم ترین عاملی است که می توانست شرایط تیم را تغییر دهد اما با کم کاری که مظلومی در این خصوص داشت و در نیم فصل یار گیری نکرد ضربه محکمی به تیم مس وارد شد پس از نیم فصل بازیکنی نمانده بود که بخواهیم برای تیم جذب نماییم و بازیکنانی که باقی مانده بودند قیمت های بالایی را پیشنهاد می دادند تا در تیم ما حضور پیدا کنند در حالی که همان بازیکنان با قیمت های خیلی پایین تر در تیم های دیگر از جمله تیم پرسپولیس بازی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: بازیکن برزیلی که جذب کردیم نتوانست تاثیری در وضعیت تیم بگذارد و بازیکنان بود که با تیم ما قرار داد بست و پس از اینکه رفت برای حضور در تیم رضایت نامه بیاورد سر از تیم ملی درآورد.

یوسف آبادی در مورد بازیکنان تاثیرگذار در تیم مس بیان کرد: آبشک، تامینی و کیانوش رحمتی خیلی به تیم کمک کردند و شیث رضایی را با امید اینکه به تیم کمک می‌کند جذب کردیم اما نتوانست نیازهای تیم ما را برطرف نماید.

سرپرست تیم فوتبال مس در خصوص عملکرد داوری و اینکه آیا داوری در سقوط این تیم نقش داشته اذعان داشت: معتقدم اگر در داوری اشتباهی هم صورت گرفته باشد عمدی نبوده است و در دو بازی اخیر تیم مس داوری خوبی را ما شاهد بودیم و از داوری مقابل تیم صبا و فجرسپاسی شیراز رضایت کامل را دارم.

وی در خصوص خرید امتیاز یک نیم لیگ برتری توسط تیم مس کرمان گفت: هیات مدیره در این رابطه تصمیم می‌گیرد و من در جایگاهی نیستم که در این مورد تصمیم بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در نظر گرفته ایم تلاش می‌کنیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر بازگردیم و جایگاه خود را دوباره به دست آوریم.

از مسئولان باشگاه مس کرمان انتظار می رود مسئولیت خود را در سقوط مس کرمان بپذیرند.

مردم کرمان خواستار خرید امتیاز لیگ برتر هستند

از سوی دیگر از مسئولان شرکت مس ایران نیز انتظار می رود با اصلاح کادر این تیم در سطوح مختلف امتیاز مس کرمان در لیگ برتر را حفظ کنند زیرا تیمی که نتوانسته در طول یک فصل حتی یک نتیجه آبرومندانه را کسب کند نمی تواند به سادگی از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند.

خرید امتیاز حضور در لیگ برتر برای کرمان که در شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی قرار دارد می تواند نشان دهنده حساسیت شرکت مس ایران در خصوص مسائل فرهنگی در سالی باشد که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده است.

مردم کرمان انتظار دارند شرکت مس ایران که نتوانست با انتخاب کادر فنی و مدیرتی مناسب  در فصل گذشته مس را در لیگ برتر نگاه دارد با خرید امتیازی برای مس کرمان و جذب بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی قویتر شرایط حضور مجدد کرمان را در لیگ برتر فراهم کنند.

کرمان بیشترین میزان معادن مس کشور را در خود جای داده است و آلودگی های ناشی از معادن و کارخانه ها را بر دوش دارد و حتی منابع بانکی این شرکت نیز در کرمان وجود ندارد پس در چنین شرایطی حداقل انتظار مردم کرمان حضور این تیم در لیگ برتر و خرید امتیاز است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی