دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی تعزیه در کرمان فراگیر و از استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های تعزیه در کشور یاد شود

به گزارش  انارما به نقل از بوتیا  ، فرشید فلاح در مراسم افتتاح نخستین جشنواره نمایش‌های آئینی در روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه تعزیه‌خوانی را در سابقه هنری خود دارم و در دوران کودکی شبیه طفلان مسلم (ع) را در تعزیه‌ها اجرا می‌کردم، اظهار کرد: هر جا مجلس تعزیه باشد با اشتیاق شرکت می‌کنم.

30501_thum

وی با بیان اینکه برقراری تعامل و همدلی بین هنرمندان از اهداف اصلی دوران جدید کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: اگر با هم افزایی و یکپارچگی در خدمت فرهنگ استان باشیم دستاوردهای بهتری در این زمینه بدست می‌آید.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌های آئینی در ده زیار به عنوان یک کار مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری استان کرمان، خاطر نشان کرد: تعامل و همدلی بین هنرمندان تنها راه رشد و توسعه فرهنگ در استان کرمان است و استفاده از فکر هنرمندان در رشته‌های مختلف بهترین راه برای پیشبرد کارهای فرهنگی است.

فلاح با اشاره به وضعیت تعزیه‌خوانی در استان، گفت: اتحاد گروه‌های تعزیه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان از اولویت‌های زنده نگه داشتن این هنر آئینی و مذهبی در استان کرمان است.

وی  خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی تعزیه در کرمان فراگیر و از استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های تعزیه در کشور یاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری انتخابات انجمن تعزیه کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این انجمن در گذشته به شکل انتسابی تشکیل شده و به همین سبب مورد اقبال تعزیه خوانان استان قرار نگرفته است و امید داریم با فراخوان مجدد گروه‌ها و برگزاری انتخابات به رشد و تعالی تعزیه کمک کنیم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی