دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

راحیل ابوالحسن زاده ماهانی مجری طرح با بیان جا ماندن ابزار پزشکی یا گازهای استریل در بدن بیمار در بسیاری از موارد منجر…

به گزارش انارما،راحیل ابوالحسن زاده ماهانی مجری طرح با بیان جا ماندن ابزار پزشکی یا گازهای استریل در بدن بیمار در بسیاری از موارد منجر به ایجاد عفونت و حتی مرگ بیمار می‌شود، افزود: در این راستا با هدف الا بردن سطح سلامت جامعه و امنیت جانی بیماران در اتاق عمل اقدام به ساخت میز هوشمند جراحی برای اتاق‌های عمل کردیم.

  • علوم پزشکی رفسنجان

وی با اشاره به عملکرد این میز افزود: این میز که با عنوان میز هوشمند ست جراحی اتاق عرضه شده است، به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر بالا بردن دقت چک کردن وسایل روی میز پیش و پس از عمل، مدت زمان انجام این امر نیز کاهش می‌یابد و وسایل به طور مرتب در دسترس پرستار کادر پزشکی قرار می‌گیرد.

ابوالحسن زاده ماهانی ادامه داد: در این میز برای هر کدام از ابزار جراحی جای مخصوصی در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که ست جراحی پس از خارج شدن از دیش در جای مخصوص خود قرار می‌گیرد و پس از جای گزاری دستگاه به صورت هوشمند تعداد ابزار آن چک می‎شود.

مجری با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت ابزار داخل ای میز از طریق مانیتور صورت می‌گیرد، یادآور شد: با وارد کردن نوع عمل در مانیتور، وسایل مورد نیاز جراحی که از پیش در حافظه ذخیره شده است نمایش داده می‌شود و علامتگذاری که در حین عمل جراحی توسط پرستار انجام شده است در حافظه ذخیره خواهد ‌شد.

وی توانایی استریل بودن ابزار جراحی و تعداد آنها را از قابلیت‌های این میز هوشمند نام برد و یادآور شد: پرستار در پایان عمل و پیش از بسته شدن زخم و بخیه زدن با استفاده از برنامه داده شده به این میز شروع به شمارش ابزار جراحی خواهد کرد تا مطمئن شود همه ابزار موجود است.

ماهانی در عین حال خاطر نشان کرد: در صورتی که یکی از ابزار یا گاز استریل مفقود شود با استفاده از قسمتی که برای جست‌و جوی ابزار و گاز استریل طراحی شده به پیدا کردن آن می‌‍‌‌پردازد.

این پژوهشگر میکرو کنترلر، سنسور و مانیتور هوشمند را از بخش‌های این میز هوشمند دانست و اضافه کرد: نمونه آزمایشگاهی این میز هوشمند ساخت شده و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده است و در حال دریافت تاییدیه آن از سوی این وزارتخانه برای تولید انبوه هستیم.

به گفته وی این طرح با همکاری محبوبه صنعتگر ماهانی و رضا ابوالحسن زاده ماهانی طراحی و ساخته است.

منبع: سایت دستاوردهای انقلاب اسلامی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی