دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

وی ابراز داشت: کالاهای گروه نخست شامل گوشت قرمز، گندم، آرد، نان، برنج، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت، کنجاله، سویا، گوشت سفید…

به گزارش انارما به نقل از بوتیا محمد تکلوزاده بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هدفمندی یارانه‌ها و تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: افزایش قیمتی در کالاهای اساسی مردم تا خرداد ماه سال جاری در استان کرمان نداریم.

81109028-5603548[1]

وی ابراز داشت: کالاهای گروه نخست شامل گوشت قرمز، گندم، آرد، نان، برنج، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت، کنجاله، سویا، گوشت سفید، شیرخشک صنعتی، شیر خام، کود اوره، کود فسفات و پتاسیم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان ادامه داد: ۱۱ کارگروه پیشنهادی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده است که شامل کارگروه‌های اقتصاد کلان، تنظیم بازار، انرژی، خانوار، سلامت، حمل و نقل، محیط زیست، صنعت و معدن، امنیت و امور انتظامی، تدوین محتوا و فراخوان انصراف داوطلبان، اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات و امنیتی و انتظامی می‌شود.

تکلوزاده عنوان کرد: دولت‌ها کمک‌هایی را برای جمعیت‌ها و مردم خود در فازهای مختلف انجام می‌دهند که می‌تواند، مقطعی و یا مستمر و نقدی یا غیرنقدی باشد.

وی بیان داشت: در ایران یارانه به اقلام تولیدی و قابل عرضه به مردم اختصاص داده می‌شد، اما میزان برخورداری مردم از همه اقلام یکسان نیست.

تکلوزاده اظهار داشت: دهک‌های نهم و دهم در ایران از یارانه بنزین در هر سال ۲ میلیون تومان و دهک‌های پایین ۳۰۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند که بی‌عدالتی است، زیرا در واقع پولدارها از یارانه بیشتری برخوردارند.

وی تصریح کرد: برای هدفمندی یارانه‌ها در ایران باید تدابیری اندیشیده می‌شد که این امر از دولت قبل آغاز شد و به طور معمول در مرحله نخست نواقصی وجود داشت که باید اصلاح شود.

این مسئول ابراز داشت: دولتمردان اعتقاد دارد که تمام اشکالات را نمی‌توان برطرف کرد، اما باید پله‌ پله و قدم به قدم جلوتر روند.

تکلوزاده از ارائه یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان یارانه نقدی طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: اعتبارات عمرانی در استان کرمان طی سال گذشته فقط ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با اصلاحاتی انجام می‌‌شود، افزود: ۷۰۰ مرکز ثبت‌نام رسمی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در استان کرمان فعالیت کرد و مشکل و تنشی در زمان ثبت‌نام نداشتیم.

تکلوزاده گفت: از مجموع ۹ حامل انرژی تاکنون قیمت شش حامل اصلاح و اعمال شد و برای قیمت سه حامل باقی‌مانده شامل گازوئیل، بنزین و سی‌ان‌جی هم امروز تصمیم‌گیری می‌‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در سطح کلان کشور از این پس تنظیم بازار توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد و این نهاد باید از تجربه سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه استفاده کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها تا خرداد ماه سال جاری افزایش نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: قیمت نان تغییر نمی‌کند و افزایش قیمت سیمان توسط کارخانجات هم خلاف است و به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی