یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

البته این موضوع به معنای کارشکنی و وادادگی مسئولین نسبت به تعهدات خود نیست،چرا که اگر اینگونه بود از ابتدا پیگیر ساخت بیمارستان انار نبودند و چندین مکاتبه اداری که تصاویر نامه های…

به گزارش انارما،ظهر دیروز  و بعد از اقامه نماز جمعه توسط حجت الاسلام حسینی نوه،امام جمعه موقت شهرستان انار،دکتر میرزابیگی معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، بمناسبت هفته سلامت چنددقیقه ای پشت تریبون رفت و ابتدا در خصوص بحث سلامت جسمی و روحی نکات مفیدی را بیان کرد.

IMG_2785 - Copy

دکتر میرزابیگی در  ادامه به بحث وضعیت درمانی شهرستان انار اشاره کرد و گفت:من به صراحت میگویم و این نکته را در اغلب جلسات و حتی در  وزارتخانه هم مطرح کرده ام و آن اینکه در بحث سلامت به شهرستان انار ظلم شده است،چرا که شهرستانی تازه تاسیس مانند انار نه تنها یک بیمارستان ندارد بلکه یک پزشک متخصص هم در تنها کیلینیک آن ویزیت بیمار نمیکند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اعلام کرد:دستگاه دیالیز تا اواخر این هفته ، در کلینیک انار راه اندازی میشود و راه اندازی این دستگاه مشکل بسیاری از بیماران انار را که مجبور بودند به شهرهای مجاور برای درمان بروند حل میکند.

وی تصریح کرد :با اقدامات صورت گرفته مقرر شده ،حتی الامکان در تمام طول هفته پزشکان متخصص اعم از (رادیولوژی،اعصاب و روان،اطفال،و …) در کیلینیک انار به ویزیت بیماران بپردازند.

وی در پایان به خبرنگار انارما در خصوص زمان دقیق راه اندازی بخش دیالیز کلینیک ولیعصر(عج) انار گفت:دستگاه خریداری شده و تنها بخش کوچکی از آن مانده که با رسیدن این قطعه  انشاا… در هفته آینده تکمیل میشود.

توضیح انارما:توپ را نباید به زمین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انداخت ،مشکل اصلی از وزارتخانه است.

یکی از نکاتی که همیشه میتواند باعث تفرقه و فرافکنی شود اینست که ما مردم را بجای امیدواری به مسئولین بدبین کنیم و مشکلات و کارشکنی های وارده را بر گردن مسئولین بومی بیندازیم.

 بحث ساخت بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان انار  ، بحثی است که قول دادن در مورد ساخت  آن ید طولایی دارد و مربوط به دوسال اخیر نیست.

هرساله برخی از مسئولین شهرستان انار و چه مسئولین رفسنجان قول هایی را در خصوص ساخت بیمارستان میدهند و بعد از گذشت مدتی از پیشرفت پروژه ی در دستور کار خود ،ابراز ناامیدی میکنند.

البته این موضوع به معنای کارشکنی و وادادگی مسئولین نسبت به تعهدات خود نیست،چرا که اگر اینگونه بود از ابتدا پیگیر ساخت بیمارستان انار نبودند و چندین مکاتبه اداری که تصاویر نامه های اسکن شده آن را میتوانید در ادامه مطلب ببینید نمیکردند.

مشکلات باید ریشه یابی شوند و باید دید مشکل اصلی عدم تخصیص اعتبار و مجوز برای ساخت بیمارستان انار چیست.

بدون شک مشکل اصلی، نبود اعتبار کافی و فراوان بودن طرح های مشابه بیمارستان انار در سطح کشور است که هراز چند گاهی حتی وزیر بهداشت هم به شکل های مستقیم و غیر مستقیم به آن اشاره کرده است.چرا که اگر مجوز و بودجه نباشد تقریبا تمامی اقدامات صورت گرفته بی معناست و این موضوع دخلی به مسئولین شبکه بهداشت و درمان انار، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و نماینده مردم انار در مجلس و دیگر افراد مسئول استانی ندارد.

هرچند در پاره ای از موارد،کم کاری هایی از جانب مسئولین صورت میگیرد ،اما باید به این نکته توجه داشت که مجوز اصل215،قرار گرفتن نام انار در جدول بودجه 93 و مکاتبات اداری بدون مجوز نهایی از سوی وزارتخانه عملی نیست و هیچگونه سودی ندارد.

بدون شک دغدغه اصلی مردم انار ساخت یک بیمارستان مجهز است اما مشکلات و موانعی  از سوی وزارت بهداشت وجود دارد که مانع از ساخت آن میشود.اما باید به این نکته توجه داشت که تخصیص امکانات درمانی مختلف مانند دیالیز  تا ساخت بیمارستان که معلوم نیست کی ساخته شود غنیمتی است و باید باتوجه به شرایط موجود ساختمان فعلی کلینیک مجهز شود.

انارما از مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که پیگیر ساخت این پروژه هستند تشکر میکند و امیدوار است که پس از راه اندازی بخش دیالیز و حضور پزشکان متخصص در انار ،دیگر تسهیلات درمانی هم در انار فراهم شود.

برخی از مهمترین مکاتبات اداری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص ساخت بیمارستان32 تختخوابی انار:

Untitled-1

Untitled-2

Untitled-3

Untitled-4

Untitled-5

Untitled-6

Untitled-7

Untitled-8

Untitled-9

 

 

Untitled-10

Untitled-11

 

Untitled-12

Untitled-13

Untitled-14

Untitled-15

دیدگاه کاربران

مهندس سه‌شنبه 29 آوریل 2014 - 1:13 ب.ظ

با سلام ميخواستم بدونم در خصوص اورژانس امين شهر آيا صحبت شده يا نه؟

مدير سه‌شنبه 29 آوریل 2014 - 1:54 ب.ظ

با عرض سلام.نه متاسفانه. هیچ صحبتی از جانب آقای میرزابیگی در خصوص اورژانس امینشهر در نمازجمعه این هفته نشده است

مهندس چهارشنبه 30 آوریل 2014 - 1:01 ب.ظ

با سلام ممنون

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی