چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024

چه کسانی از گسترش اقدامات فرهنگی نیروهای جوان و مومن هراس دارند؟

به گزارش انارما به نقل از رجا،حمله گازانبری رسانه های حامی دولت به منتقدان، طی روزهای گذشته وارد فاز جدیدی شده است و با یک رصد ساده می توان دریافت که مستند «من روحانی هستم» جدیدترین دستاویر این جریان برای مظلوم نمایی است.

 

به گزارش رجانیوز، مستند «من روحانی هستم» که روایتی تاریخی از 50 سال زندگی سیاسی حسن روحانی است، نخستین بار در بهمن ماه سال گذشته با استقبال دانشجویان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رونمایی شد و پس از آن نیز اگر چه قرار بود در دیگر دانشگاه های کشور اکران عمومی شود اما بواسطه فشار مدیران برخی دانشگاه ها، موفق به این کار نشد.
این در حالی است که پیش از این بارها و بارها رییس جمهور و دیگر اعضای دولت بر ضرورت نقد، آزادی بیان و فضای نقادانه در دانشگاه ها سخن گفته اند و مشخص نیست به چه علت پخش یک مستند تاریخی درباره زندگی آقای روحانی این چنین باعث حساسیت مسئولان برخی دانشگاه ها شده تا به هرقیمت ممکن مانع از اکران عمومی آن شوند؟
علاوه بر این، مرور رسانه های حامی دولت نشان می دهد حمله به این مستند و سازندگان، خط خبری تازه آنها است و تلاش شده تا با بکارگیری ادبیات خاص این روزهای دولتمردان مبنی بر «تندرو» خواندن منتقدان، سازندگان این مستند عده ای تندرو معرفی شوند که با ساخت این مستند قصد تخریب دولت را داشته اند! در حالی که این مستند تنها یک روایت تاریخی و مستند از زندگی و مواضع ۵ دهه گذشته حسن روحانی است؛ از سخنرانی تاریخی وی در مراسم ختم حاج آقا مصطفی در مسجد ارک تا ۵ دوره نمایندگی مجلس، ریاست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملّی و پرونده هسته ای ایران  و همچنین انتخابات ریاست جمهوری 1392.
با این حال به نظر می رسد یکی از علل اصلی تخریب های روزهای گذشته علیه مستند «من روحانی هستم» روایت دقیق برخی مواضع تاریخی رییس جمهور فعلی در برخی برهه های حساس تاریخی است که به مذاق این روزهای حامیان دولت خوش نمی آید؛ از جمله ماجرای مخالفت 99 نفر از نمایندگان جناح راست با میرحسین موسوی در سال 64 که حسن روحانی یکی از چهره های اصلی آن محسوب می شد و یا مواضع تاریخی وی در فتنه سال 78 که وی در وصف اصلاح طلبان آشوبگر کوی دانشگاه گفت: «اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند.»
لازم به ذکر است گسترش فعالیت های جوانان مومن و انقلابی طی سالهای گذشته، بویژه در عرصه فیلم سازی و ساخت مستند یکی از  اقداماتی بوده که تاکنون بارها و بارها منجر به اعتراض و خشم جریان های ضد انقلاب خارجی و برخی پادوهای رسانه ای آنها در داخل شده است، این عصبانیت بدون تردید ناشی از اثرگذاری بالای ساخت فیلم ها و مستنداتی است که بیشتر از ده ها کتاب و سخنرانی و … بر افکار عمومی تاثیر گذار است و در همین راستا حملات اخیر برخی رسانه ها علیه طنز دانشجویی «دکتر سلام» را نیز باید در همین چارچوب بررسی و تحلیل کرد.
گفتنی است با توجه به ایجاد محدودیت های اعمال شده در فضای دانشگاه ها علیه اکران مستند «من روحانی هستم»، مخاطبان گرامی می توانند با مراجعه به این لینک، این مستند را با قیمت 3000 تومان خریداری کرده و مشاهده کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی