یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

در زمانی متاسفانه با ارائه برنامه های مختلف مردم را به اینکه چگونه بچه دار نشوند سوق میدادند و اکنون مشخص شده که این راه بسیار غلطی است و …

به گزارش انارما،آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ظهر امروز در جمع مردم امینشهر  حضور یافت.

IMG_7515 - Copy

آیت الله خاتمی در قسمتی از صحبت هایش به فهم دین تاکید کرد و گفت:همه ما باید برای رسیدن به درکی عمیق از دین وقت بگذاریم و از امام جمعه امینشهر  میخواهم که با توجه به نزدیک شدن به ایام تابستان از همین حالا برای آموختن معارف  و برگزاری کلاس های دینی برای نسل جوان برنامه ریزی کنند.

وی افزود:الحمدالله   شهرستان انار به برکت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج)از نظر تعداد روحانی در وضعیت خوبی قرار دارد و هم جوانان و هم روحانیون باید  برای برگزاری این مراسمات وقت بگذارند.

امام جمعه موقت تهران به معضل کمبود جمعیت اشاره کرد و گفت:در زمانی متاسفانه با ارائه برنامه های مختلف مردم را به اینکه چگونه بچه دار نشوند سوق میدادند  و اکنون مشخص شده که این راه بسیار غلطی است و  شرایط بگونه ای شده است که اگر در ۲۰سال آینده  هر خانواده ای ۴ فرزند بیاورد تازه میرسیم به همان حد استاندارد جمعیتی که باید باشیم و اکنون نکته تاسف برانگیز اینست که آموزش های مناسبی برای جوانانی که میخواهند ازدواج کنند وجود ندارد و تنها از ازدواج تصویری از رسیدن مجنون به لیلی در ذهن ها تداعی شده است ،ولی خوشبختانه کتاب هایی همچون بهشت خانواده که در دوجلد  نوشته مرحوم مصطفوی و کتاب دیگری همچون (ازدواج در اسلام) نوشته مرحوم  آیت الله مشکینی از بهترین کتاب هایی است که من برای نسل جوانان حتما سفارش میکنم که  آن را مطالعه کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در ادامه به خوی استکباری  آمریکا و دیگر ستمگران جهان اشاره کرد و گفت:آنهایی که دم از حقوق بشر میزنند فجیع ترین جنایات را در سوریه در حال ارتکاب هستند و دولت آمریکا به صراحتا به آنها تسلیحات و تروریسم صادر میکند و براستی چگونه دولتی که در کشور خود معترضین را سرکوب میکند بدنبال حقوق بشر است.

وی خاطر نشان کرد:حرف حکومت جبار آمریکا در خصوص حقوق بشر و مسائل هسته ای بهانه است و اصل حرف آنها این است که چرا جمهوری اسلامی ایران وجود دارد،چرا آمریکایی ها را از این کشور بیرون کردیم و چرا راه را بر غارت گری آنها بسته ایم ؛ آنها باید بدانند این راه تا ابد بر آمریکایی ها بسته است ،تمام.

آیت الله خاتمی در پایان تصریح کرد:دشمنان این مرز و بوم،ایران برده میخواهند ،ایران ذلیل میخواهند ،اما آنها نمیدانند که امروز این ایران،ایران سیدالشهدا است و شعار این ملت  یکصدا و یکپارچه  اینست(هیهات من الذله).

وی خاطر نشان کرد:آنچه نسخه امروزی ما است تنها استقامت در پای الم دین است و تحریم  ها تنها هدفشان  دور کردن ملت یاران از پای الم دین است  اما آنها نمیدانند فرهنگ عاشورایی در قلب این ملت نهادینه شده است و هیچ گاه از اعتقاد خود دست برنخواهند داشت.

IMG_7515

IMG_7525

IMG_7529

IMG_7551

IMG_7547

 

دیدگاه کاربران

sorry شنبه 3 می 2014 - 2:11 ب.ظ

زنده باشی….

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی