جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

با علم بر اینکه آقای قنادزاده خاطرات خواندنی فراوانی را از سی و پنج سال تلاش در عرصه آموزش دارد تصمیم گرفتیم تا هرهفته گزیده ای از سیر زندگانی و خاطرات وی را در سایت انارما منتشر کنیم و اینک اولین برگ از گنجینه زندگی ایشان که روایت…

به گزارش #انارما ؛ کم تر کسی را در شهرستان انار میتوان یافت که در سه دهه گذشته درس خوانده  و محمد قناد زاده معلم او نبوده باشد.یکی از چهره های ماندگار عرصه تعلیم و آموزش در شهرستان انار محمد قنادزاده است،کسیکه بیش از نیمی از عمر خود را در راه تدریس و به ثمر نشاندن دانش آموزانی صرف کرده است که اینک به جرات میتوان گفت:اکثر آن ها در پست های مختلف دولتی و غیر دولتی مشغول بکار هستند .

IMG_7828

انارما:با علم بر اینکه آقای قنادزاده خاطرات خواندنی  فراوانی را از  سی و پنج سال تلاش در عرصه آموزش دارد تصمیم گرفتیم تا هرهفته گزیده ای از  سیر زندگانی و خاطرات وی را در سایت انارما منتشر کنیم و اینک اولین برگ   از گنجینه   زندگی ایشان  که روایت تولد تا استخدام در آموزش و پرورش است را به شرح زیر از زبان آقای قنادزاده میخوانیم.

فصل اول (از تولد تا استخدام در آموزش و پرورش )

بنام خدا

بنده محمد قنادزاده  متولد ۲بهمن ۱۳۲۹ در شهر انار هستم و در سال ۱۳۳۶در دبستان سعدی انار  به کلاس اول ابتدایی رفتم و پس از پایان دوران تحصیل ابتدایی که ۶ سال بود بعلت نبود دبیرستان ، دوسال ترک تحصیل کردم  و بعد از آن در سال۱۳۴۴ برای ادامه تحصیل، سه سال در ضمیمه مدرسه سعدی برای فراگیری دوره دبیرستان اول  درس خواندم.

بعلت نبود دوره دوم دبیرستان برای ادامه تحصیل به یزد رفتم و تا سال ۱۳۵۰ در دبیرستان امیر کبیر مشغول به تحصیل شدم.هنگامیکه وارد دبیرستان امیرکبیر شدم گمان میکردم در اینجا هم بتوانم شاگرد اولی بودن خود را تثبیت کنم  اما آنجا سطح تحصیلات آنقدر بالا بود که من در رتبه بندی آموزشی در بین ۵۰ دانش آموز، تقریبا بیستم بودم و دلیلش این بود  که در شهر انار دبیر مجرب در دوره اول دبیرستان  نبود ومعلین دوره ابتدایی  در دبیرستان هم به ما آموزش میدادند و این موضوع باعث شد  تا من قدری از فراگیری علوم تخصصی محروم شوم.

با این اوصاف در سال ۱۳۵۰ از آنجایی که از دوران بچگی عشق و علاقه زیادی به معلمی داشتم ،پس از امتحان  کنکور ،در رشته (فیزیک دبیری)در دانشگاه جندی شاپور اهواز که در آن دوران از معدود دانشگاه های معتبر کشور بود قبول شدم و تحصیلات دانشگاهی خود را با مدرک لیسانس در سال ۱۳۵۵ به پایان رساندم.

علت تاخیر یک ساله در اخذ مدرک لیسانس این بود که بنده در جریان تحصیل ،۵ماه و ۱۵روز زندانی سیاسی-در اعتراض به شرایط سیاسی حاکم بر دانشگاه- بودم.

پس از پایان دوران تحصیل برای استخدام به تهران رفتم و بدلیل سابقه ای که در دوران تحصیل در خصوص زندانی شدن برایم پیش آمد نتوانستم استخدام شوم.

در آن شرایط و  با توجه به اینکه از نظر اقتصادی در تنگنا بودم و در منزل اقوام زندگی میکردم  برای امرار معاش و کسب درآمد در مدارس غیرانتفاعی و کلاس های خصوصی تدریس میکردم.

حتی برای یافتن شغل،به مازندران و گیلان هم رفتم که در آنجا موفق به استخدام در کارخانه تولید برنج نشدم و در طول مسیر که در حال برگشتن به تهران بودم فردی  به من پیشنهاد کار در کارخانه ذوب آهن اصفهان را داد که نکته ای که بیش از هرچیز مرا به تعجب واداشته بود این بود که در قبال کار من دستمزد بسیار گزافی را تعیین کرده بود و من بعداز توضیحاتش  متوجه شدم که او فراتر از کار در کارخانه از من میخواهد که در فعالیت های مرتبط با ساواک با او همکاری کنم که خوشبختانه به فضل خداوند پیشنهاد او را رد کردم و به تهران برگشتم.

عضو گروه و یا حزب خاصی در جریان انقلاب نبودم اما بیشتر اوقات در راهپیمایی ها و فعالیت های انقلابی شرکت میکردم که در این راه بارها تحت تعقیب قرارگرفتم تا جاییکه چندین بار نزدیک بود که بازداشت شوم.

و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)به پیروزی رسید و من در اول مهر سال۱۳۵۸ به استخدام آموزش و پرورش درآمدم…


فصل دوم خاطرات محمد قنادزاده (از عشق به وطن و زادگاه تا لطف خداوند متعال)

دیدگاه کاربران

رستاک سه‌شنبه 6 می 2014 - 12:39 ق.ظ

ایول داری آقای قنادزاده میدونم که رنج و مشقت زیاد کشیدی .منتظر خاطراتتون هستم

نفس سه‌شنبه 6 می 2014 - 12:53 ق.ظ

سلام.کار جالبیه.حتما ادامه بدید

بهاری سه‌شنبه 6 می 2014 - 2:10 ق.ظ

فصل اولش بدنبود …

شاگرد آقای قنادزاده سه‌شنبه 6 می 2014 - 6:40 ق.ظ

یعنی خداوکیلی در شهر انار در طول تاریخ معلم متخصصی در رشته فیزیک همچون آقای قنادزاده نبوده و نخواهد بود.
انشاءالله صد ساله بشی معلم عزیزم

اناری با تعصب سه‌شنبه 6 می 2014 - 7:14 ق.ظ

سلام آفای قنادزاده/سلام به سهیل و مهدی برسان

لنگی سه‌شنبه 6 می 2014 - 9:48 ق.ظ

منم افتخار شاگردی ایشان راداشته ام.سال 70دبیرستان قدیری

محمدعلی -ر سه‌شنبه 6 می 2014 - 11:03 ق.ظ

خب ک چی…

محدثه سه‌شنبه 6 می 2014 - 12:50 ب.ظ

باسلام.از خانمشون هم (سرکارخانم غیاثی) گزارش تهیه کنید

رضابیگ سه‌شنبه 6 می 2014 - 12:59 ب.ظ

سلام خدمت استاد گرامیم.
(این سلام از طرف من و دیگر دانش اموزان سال سوم دبیرتان رشته ریاضی درسال 74 است
پاینده باشی استاد

طرفدار سه‌شنبه 6 می 2014 - 2:51 ب.ظ

سایت خوبی دارید امیدوارم موف باشید

م - ا سه‌شنبه 6 می 2014 - 11:35 ب.ظ

آقای قنادزاده استادی به تمام معناست ، حیف که هم اکنون در دانشگه ها تدریس نمی کنند ، انشائ الله پایدار باشند

ﻣﻴﻼﺩ ﺁﺭﻳﺎ چهارشنبه 7 می 2014 - 1:05 ق.ظ

ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ
ﮐﺎر ﻗﺸﻨﮓ و ﺯﻳﺒﺎﻳﯽ ﻫﺴﺖ
ﺍﻳﻦ ﮐﺎر ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻴﺸﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻭﻧﯽ ﮐﻪ ﻟﻴﺎﻗﺘﺸﻮﻥ ﻫﺴﺖ،ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺸﻦ.
ﻣﻨﻢ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﻳﺸﻮﻥ ﺑﺎﺷﻢ
ﺳپﺎﺱ ﺍﺯ ﺯﺣﻤﺎﺗﺘﻮﻥ ♥

مهدی چهارشنبه 7 می 2014 - 4:16 ب.ظ

معلم عزیزم انشالله همیشه تندرست و شاد باشید، روزتون مبارک، بهترین معلمم بودید آقای قنادزاده ی عزیز

از مدیر سایت درخواست میکنم اگه ممکنه با معلمای بیشتری مصاحبه کنند.با تشکر

شاگرد حقیر شما شنبه 10 می 2014 - 10:50 ب.ظ

با سلام خدمت استاد گرامی من یکی ار دانش آموزان مدرسه معراج سال 68 تا70 هستم و اکنون مقیم کرمان هستم با دیدن عکس و مطالب استاد گرانقدر بسیار خوشحال و مایه افتخار ماست از زحمات جنابعالی و خانم غیاثی قدر دانی و تشکر میکنم

اناری یکشنبه 11 می 2014 - 7:11 ق.ظ

سلام. بنده خیلی دوست داشتم افتخار شاگردی آقای قنادزاده داشته باشم ولی قسمت نبود. آقای قنادزاده یکی از بهترین ها هستندو با تشکر از سایت خوب انار ما

........ دوشنبه 26 می 2014 - 2:52 ب.ظ

با سلام خدمت همکار گرامی
شاگرد شما نبودم ولی همکار شما هستم
چشام دمبالته…………….

ه.ا دوشنبه 9 ژوئن 2014 - 7:41 ق.ظ

سلام علیکم. آقای قناد زاده فردی بسیار متعهد، کاردان و باتجربه بودند و هستند . با عشق درس می دادند و در حال حاضر از معدود افرادی است که تقریباً همه ی مردم انار او را دوست دارند. فردی متین ، با وقار و دوست داشتنی هستند . از انار ما متشکرم که با چنین افرادی مصاحبه می کنند .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی