شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

حدود دو ماه پیش با صدور حکمی از سوی سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، “عبدالحسین هراتی” به عنوان سرپرست اداره…

به گزارش انارما به نقل از رجا،حدود دو ماه پیش با صدور حکمی از سوی سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، “عبدالحسین هراتی” به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده است.

طه هاشمی در متن نامه خود با بیان «نظر به سوابق ارزشمند و توانمندی های علمی جنابعالی» وی را به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرده است.
عبدالحسین هراتی که اخیراً و پس از ریاست دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد از استرالیا به ایران بازگشته است حالا با حکم آقای طه هاشمی مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد و مدارک دانشگاه آزاد شده است. گفتنی است وی مشاور فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای رئیس مجمع تشخیص نیز می باشد.
عبدالحسین هراتی کیست؟
آنچه از عبدالحسین هراتی در فضای مجازی منتشر شده، نامه ای از سوی وی به مهدی کروبی است که نمایه کاملی از وی بیان می کند.
سایت های ضدانقلاب متن نامه وی را منتشر کرده اند. خبرنامه دانشجویان ایران، ضمن عذرخواهی از مخاطبان، جهت تنویر افکار عمومی بخش هایی از مکتوبات موهن هراتی را منتشر می نماید.
وی در این نامه از مهدی کروبی با عنوان دلاور جنبش سبز یاد کرده و می نویسد: “من حضرت عالی و آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد را اکنون مصادیق عالمان قائم به قسط می دانم که خداوند آنان را در کنار پیامبران نشانده و وجود آنان را شاهد بر کلمه توحید دانسته است”.
وی با گلایه از یاد امام(ره) از سوی مدعیان خط امام(ره) می نویسد: “از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز پیوسته در سخنان خود از «امام» یاد می کنید، من و بسیاری دیگر در رنج بوده ایم اما پیوسته خود را اینگونه توجیه می کرده ایم که شرایط مبارزه در ایران چنین اقتضایی دارد و لذا خون جگر می خوردیم و سکوت اختیار کرده بودیم، اما سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند: هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود. منتظر بودم که جوابی به این سخن سخیف از طرف رهبران جنبش داده شود که خوشبختانه دو سه روز پیش موسوی عزیز این جواب را داد و گفت که هرکس در هر کجا از عدالت طرفداری کند عضو جنبش سبز است”.
وی بدون یاد کردن از جنایت های منافقین مدعی شده است: “دهه شصت تونل وحشت تاریخ معاصر ایران بود. دهه ای که همه خشونتها و جنایتها و تحجرها و بدعت های غیرانسانی و ضدتوحیدی و شرک آلود آن به نام «امام خمینی» در تاریخ ما ثبت و ضبط شده است و کسی را یارای پاک کردن آن از این تاریخ نیست”.
وی ادامه می دهد: “تورا به خدا در زنده کردن «امام» نکوشید که این «امام» زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد”.
هراتی در بخشی از نامه خود با اشاره به آیه (أَلَم تَرَ إِلَى الَّذينَ بَدَّلوا نِعمَتَ اللَّهِ كُفرًا وَأَحَلّوا قَومَهُم دارَ البَوارِ آیا ندیدی کسانی را که نعمتهای خدا را به کفر تبدیل کردند و مردم خویش را به دیار نیستی راندند) ابراز عقیده کرده بود: “خدایا، این قرآن تو چه بزرگ است، گویی این آیه همین امروز در مورد «امام خمینی» نازل شده است”.
هراتی با کنابه به موسوی و کروبی گفته بود: “کجای امروز شما به «امام خمینی» و افکار او واعمال او شباهت دارد؟آیا شما ولایت مطلقه را قبول دارید؟ بگویید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم! آیا شما جنایات سال ۶۷ را تأیید می کنید؟ به خدا قسم میدانم که نمی کنید و حتی اگر روزی خدای ناکرده از زبان شما بشنوم که آنرا توجیه می کنید باز نیز قسم خواهم خورد که در نفس خود از آن متنفرید و به توجیه پناه آورده اید”.
وی با بی شرمی مدعی شد: “بخدا قسم آنچه که در کهریزک اتفاق افتاد مصداق کوچکی بود از شکنجه ها و کشتارهای دهه شصت در زندانهای «امام خمینی»”.
هراتی با طرح اتهام هایی به نظام و امام خمینی نوشت: “مگر منتظری نگفت که ولایت مطلقه شرک است؟ و مگر «امام خمینی» واضع تئوری ولایت مطلقه نبود؟”.
وی با شرک آلود خواندن حکم امام خمینی در خصوص ولایت فقیه گفته بود: “سالها پیش از وقوع انقلاب اسلامی «حضرت امام» همه سخنان خود را در کتاب «ولایت فقیه» و فاجعه بار تر از آن درکتاب «کشف الاسرار» گفته بود. اما مگر در آن روزگار کسی جرات این را بخود میداد که آن اندیشه های سخیف را نقد کند؟”
حالا چنین فردی با این دیدگاه ها –که خبرنامه دانشجویان ایران تنها بخش هایی از اعتقادات وی را منتشر کرده است- سکان دار یکی از پست های دانشگاه آزاد شده است.
اعتراض بسیج دانشگاه آزاد به انتصاب هراتی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد با صدور بیانیه‌ای نسبت به انتصاب هراتی در این دانشگاه واکنش نشان داد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد با صدور بیانیه‌ای نسبت به انتصاب هراتی در این دانشگاه واکنش نشان داد و آورده است: مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی بدانند که امام و رهبری خط قرمز بسیج دانشجویی‌اند و هرکس در هر جایگاه و مقامی بخواهد گردی بر دامان ولایت بنشاند بی‌درنگ با برخورد انقلابی و قاطع دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد و آنگاه بی‌شک تنها راه فرار از خروش انقلابی فرزندان روح خدا و سربازان و پرچمداران علی زمانه فرار با لباس زنانه از کشور خواهد بود.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.(امام خمینی رحمةالله علیه)
یکی از اهداف  تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های آغازین انقلاب تقویت بنیه علمی و فرهنگی و ارتقای بینش عمیق به مفهوم انقلاب اسلامی ایران بوده است که به حق اهدافی والا و متناسب با اهداف انقلاب بوده است، اما هر چه از تولد این نهال نوپا می‌گذشت دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در مسیر بهبود و اعتلای فرهنگ در فضای علمی کشور حرکت نکرد بلکه با پرداختن صرف به سیاست پول محوری و سیاسی بازی‌های ناصواب و بی‌توجهی به اوضاع فرهنگی روز به روز بر غربت فرهنگ افزود.
حرکت بر روی ریل‌های فرسوده و زنگ‌زده غرب‌گرایی در دانشگاه آزاد سابقه‌ای دیرین دارد و تبدیل کردن دانشگاه‌ها در سال 88 به ستاد یکی از سران فتنه و گسیل هزینه‌های فرهنگی دانشگاه به بی‌فرهنگ‌ترین عمل‌ها که جشن‌ها و میتینگ‌های فتنه‌گران بود در کنار مدیریت سلطنتی و سی ساله برخی تنها بخشی از آنهاست که جریان دانشجویی ضمن هوشیاری لازم و هشدارهای مقتضی بنا بر مصلحت نظام و اغماض و به امید اصلاح رویه از ایجاد تنش‌خودداری کرده است.
اما در جدیدترین اقدام تهوع آور دانشگاه آزاد اسلامی با حکم معاون فرهنگی دانشگاه آقای طه هاشمی یکی از حامیان فتنه 88 و جنبش جعلی و پوشالی سبز و از اهانت‌کنندگان صریح به امام راحل عظیم‌الشان آقای هراتی  به سمت مدیرکل اداره اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده است.
برای مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی کشور، اعضای هئیت موسس و بالاخص جناب آقای هاشمی و همچنین نوه بزرگوار امام که از حامیان ریاست محترم دانشگاه هستند و همگی داعیه‌دار ارادت به امام و رهبری نیز می‌باشند خالی از لطف نخواهد بود که تنها به بخشی از اظهارات شرم‌آور آقای عبدالحسین هراتی توجه نمایند:
“دهه شصت تونل وحشت تاریخ معاصر ایران بود. دهه‌ای که همه خشونت‌ها و جنایت‌ها و تحجرها و بدعت‌های غیرانسانی و ضدتوحیدی و شرک‌آلود آن به نام  “امام‌خمینی” در تاریخ ما ثبت و ضبط شده است و کسی را یارای پاک کردن آن از این تاریخ نیست”.
“تو را بخدا در زنده کردن «امام» نکوشید که این «امام» زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگیست که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد”.
بی‌شک زمان حاضر معیار خوبی برای سنجش نزدیک بودن به امام و پیرو بودن ایشان است و قطعا هرکس در حفظ ارزش‌ها و برخورد با هتاکان به امام پیش قدم‌تر باشد به امام نزدیک تر خواهد بود نه آنکه نام فامیلی و یا انتساب ژنیتیکی به ایشان را به ارث برده باشد.
مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی بدانند که امام و رهبری خط قرمز بسیج دانشجویی‌اند و هرکس در هر جایگاه و مقامی بخواهد گردی بر دامان ولایت بنشاند بی‌درنگ با برخورد انقلابی و قاطع دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد و آنگاه بی‌شک تنها راه فرار از خروش انقلابی فرزندان روح خدا و سربازان و پرچمداران علی زمانه فرار با لباس زنانه از کشور خواهد بود.
به جهت قرار داشتن در ایام ماه مبارک رجب و میلاد مولی‌الموحدین به مسئولین دانشگاه آزاد فرصت می‌دهیم تا با تجدیدنظر در این انتصاب نادرست ضمن اعلام وفاداری به امام و رهبری مانع از تلخ شدن شیرینی این ایام در کام دانشجویان و شوند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد واحد گلستان، یزد، همدان، مازندران، خوزستان، گیلان، ورامین و شیراز نیز در صورت اصلاح رویه موجود و لغو انتصاب مذکور همچنان با قوت در کمک به جهت اعتلای فرهنگ در دانشگاه‌ها چون چتری ایمن به خدمت جهادی و انقلابی‌اش همچون گذشته ادامه خواهد داد، اما هشدار جدی می‌دهیم در صورت عدم تغییر در رویه و عزل فرد منتصب شده دیگر اغماض جایی در دکترین و راهبرد بسیج دانشجویی نخواهد داشت و بسیج دانشجویی در جهت احقاق حقوق دانشجویان و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های والای نظام از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود از جمله تحصن و تجمع سراسری در همه واحدهای دانشگاه آزاد و برگزاری نشست‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای و ارائه مستندات تا رسیدن به هدف متعالی‌اش استفاده خواهد کرد و نخواهد گذاشت کسانی که با بغض و کینه به جهت قطع ویژه‌خواری‌هایشان نسبت به انقلاب و بنیانگذارش می‌نگرند در مجموعه کشور بر مسند بنشینند و مسئولیت تمامی اتفاقات برعهده مسببان این انتصاب بی‌خردانه در دانشگاه آزاد اسلامی کشور خواهد بود.
در پایان ضمن بیعت مجدد با امام راحل و رهبری فرزانه امام خامنه‌ای امید داریم مسئولین محترم در این آزمون ولایت‌مداری سربلند بیرون آمده و در کنار فرزندان نسل سوم انقلاب بار دیگر در سنگر دانش و فناوری سربازی شایسته برای ولایت باشند.
شورای تبیین مواضع:
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان بهشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان گلوگاه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان نکا
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان جویبار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان ساری
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قائمشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان بابل
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان سوادکوه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان سوادکوه شمالی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان آمل
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان محمودآباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان نوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان نور
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان چالوس
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان تنکابن
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رامسر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان بندرگز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان علی آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان گرگان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان گنبد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان آستارا
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رامسر آستانه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان انزلی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رتالش
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رشت
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رودبار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان رودسر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان سیاهکل
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان فومن
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان لاهیجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان لنگرود
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان ماسال
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان لشت نشاء
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اهواز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان همدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان کبودرآهنگ
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان نهاوند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان تویسرکان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان اسدآباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان یزد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان میبد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان اردکان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان بهاباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان تفت
بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد شهرستان ابرکوه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد صدوق
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان مهریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد خاتم
واکنش اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل سراسر کشور
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و 45 دفتر انجمن اسلامی این اتحادیه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای نسبت به انتصاب عبدالحسین هراتی در دانشگاه آزاد اسلامی واکنش نشان دادند و از اعضای هیئت موسس این دانشگاه خواست نسبت به این انتصاب واکنش نشان دهند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
انالله و انا الیه راجعون
ملت شریف و آزاده ایران
مطلع شدیم در انتصابی نابجا و ناشایست، فردی که سابقه توهین های مکرر به جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری انقلاب را داشته، از سوی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد به سمتی در این دانشگاه منصوب شده است.
عبدالحسین هراتی با هتاکی های فراوانش، در حالی در دانشگاه آزاد سمت گرفته است که به گفته آقای طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، صرفا دلیل این انتصاب، معرفی برخی افراد بوده است.
واسفا از این ظلم به امام و رهبری و انقلاب و هزار افسوس از خاموشی داعیه داران خط  امامی دانشگاه آزاد!
در طول چند ماه اخیر بارها هشدار داده بودیم که برخی تحرکات در دانشگاه آزاد، تامل برانگیز و نامبارک است اما هربار مسئولان این دانشگاه برصیانت از آرمان های امام و انقلاب تاکید می کردند و داعیه خط امامی بودن اصیل را به رخ دانشجویان می کشیدند که مگر می شود ما مسئولان دانشگاه باشیم و به امام خمینی(ره) اهانتی گردد؟!
اکنون آقایان مسئول این انتصاب را چگونه پاسخ می دهند که این بار نه گمانه زنی و نه خیال پردازی است بلکه واقعیتی اسف بار است که بارها و پیش از این هشدار آن را داده بودیم.
هزار افسوس از سکوت آقای هاشمی به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد!
آقای هاشمی، امام را تنها محدود به خواب و خاطره نسازید؛ اکنون هنگام اعلام و نظر صریح شما در این باره است؛ اگر امام را می‌شناسید، از او دفاع کنید. آن‌هم در روزهایی که به لطف دولت کریمه اعتدال مریدان سینه چاکتان هر روز در دانشگاهی، در سخنرانی به امام امت ناسزا روا می‌دارند. آیا ایشان از اظهارات شاذ مشاورشان در واحد یزد بی اطلاع‌اند؟ آیا ایشان اخبار این انتصاب ناگوار را شنیده‌اند و تا امروز سخن نگفته اند؟!
آقای هاشمی برایتان متاسفیم و محاسبه فردای قیامت را به شما یادآور می‌شویم. فاین تذهبون؟
جناب حجت الاسلام  ناطق نوری
عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد
عجیب است باور این ضایعه که در حاکمیت ارزش‌های اسلامی تحت لوای ولایت فقیه که میراث پربرکت امام روح الله و همان ولایت رسول الله است، این چنین توهین بزرگی به اسلام عزیز روا داشته شود.
شما که سال‌ها در محضر خمینی کبیر بودید و سالیان دیگر را در همراهی با رهبر انقلاب گذرانده‌اید، به خروش آیید. کاری بکنید که فردا باور کنند شما یار امام و رهبری بوده اید. خدای نکند راهی را بروید که آیندگان این سوال را بپرسند که آیا ناطق نوری هم ولایت فقیه را قبول نداشت که اجازه داد آن را در دانشگاهی که وی در آن مسئول است، مسخره کنند؟!
جناب آفای سید حسن خمینی
شما که به عنوان عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد ایضا مسئولیت دفتر نشر آثار امام خمینی را برعهده دارید چگونه می‌پذیرید در دانشگاه آزاد فردی منصوب شود که معتقد است امام “افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی می‌کشد”
باور کنید برایمان سخت است بگوییم این ناپاک منحوس (عبدالحسین هراتی)چه الفاظی را در توهین به امام استفاده کرده است که شک نداریم اگر بشنوید چون ما فرزندان معنوی حضرت روح الله، برافروخته می شوید.
نوه امام عزیز که حالا مسئولیت حفظ و نشر آثار او را دارید، از ادامه حضور هراتی معلوم الحال، که گفته است، اندیشه امام سخیف و شرک آلود است جلوگیری کنید، اگر خون خمینی در رگهای شماست.
جناب آقایان میرزاده و جاسبی و آقای طه هاشمی
جنبش دانشجویی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های شما در انتصاباتی این چنین اسفبار اعلام می کند، اگر ظرف کوتاه ترین زمان دست منحوس هتاک به امام و ولایت فقیه و رهبری از دانشگاه آزاد کوتاه نشود، خواهید دید آنچه را که نباید.
آقایان علی اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری، سید حسن خمینی، عبدالله جاسبی، طه هاشمی، محسن قمی و حمید میرزاده
جریان دانشجویی مسلمان به ارواح طیبه شهدا و آرمان های بلند امام امت سوگند می خورد که در صورت عدم اتخاذ تصمیمی مناسب در مورد این انتصاب، از هیچ اقدامی فرو گذار نکند ولو همان تهدید های قدیمی از سوی جنابانتان به فرزندان معنوی حضرت روح الله ادامه داشته باشد.
جنبش دانشجویی قسم می خورد همان‌گونه که نگذاشت عده‌ای که دانشگاه آزاد را مال خود و فرزندان خود می‌دانستند، اموال ملت را موروثی کنند و در وقف دانشگاه آزاد مقابلشان ایستاد، این بار هم نخواهد گذاشت ظلمی چنین به امام عزیز روا دارید.
درپایان با آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، امید داریم که مسئولان دانشگاه آزاد به وعده خود در خصوص عبدالحسین هراتی جامه عمل پوشانده که در غیر آن صورت مطابق آنچه گفته شد رفتار خواهیم کرد.
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور
و دفاتر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی فنی کرمانشاه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند
انجمن اسلامی دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی چابهار
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون خرمشهر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور خوراسگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری رامسر
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه زابل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربت حیدریه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان
هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آزاد شهرکرد
هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز
هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد ایذه
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:  اگر مستندات درست باشد به معرفان هراتی گلایه می‌کنیم
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به انتشار اخباری درباره سوابق هراتی گفت: با اعتماد به معرفی‌کنندگان به هراتی سمت دادم.
حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتصاب “عبدالحسین هراتی” به عنوان سرپرست اداره‌کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد، گفت: به‌طور طبیعی استعلام‌هایی برای سمت‌هایی در این سطح انجام می‌شود که معمولاً دو دسته  است. اگر گزارشی منفی در این استعلام‌ها وجود نداشته باشد و شرایطی مانند قدرت مدیریت, علم، تخصص و غیره در فرد وجود داشته باشد، انتخاب می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال “آیا از سوابق هراتی نیز استعلام گرفتید؟” گفت: در استعلام که عنوان نمی‌شود این فرد این سوابق را دارد. از تمام سوابق افراد که همه اطلاع ندارند. وقتی در گزارش جواب منفی نباشد و مشکلی دیده نشد، انتخاب می‌شود.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا مطالبی که درباره سوابق هراتی منتشر شده درست است، گفت: من نمی‌دانم، الآن به وی دسترسی ندارم که موضوع را از وی پیگیری کنم.
وی درباره افرادی که هراتی را به وی معرفی کرده‌اند، گفت: به‌طور معمول افراد برای سمت‌های مختلف از جاهای مختلف پیشنهاد می‌شوند. قرار نیست که همه را ما بشناسیم. افراد معرفی می‌کنند، ما بررسی می‌کنیم. اگر مناسب بود انتخاب می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این فرد مدتی مشاور آقای هاشمی رفسنجانی بوده است، تصریح کرد: نمی‌دانم و اطلاعی ندارم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در خصوص “اگر مسائلی که درباره سوابق هراتی منتشر شده صحت داشته باشد چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ می‌کنید؟” گفت: ما از خیلی کسانی که شعار می‌دهند خودمان را به امام نزدیک‌تر می‌دانیم. طبیعی است اگر کسی بخواهد مقابل امام، رهبری و انقلاب موضع داشته باشد به‌هیچ‌وجه بر نمی‌تابیم و اجازه نمی‌دهیم در زیرمجموعه‌های ما کسانی باشند که زاویه داشته باشند.
هاشمی خاطرنشان کرد: ما با کسی تعارف نداریم. اگر برایمان محرز شود که خدای نکرده علیه ارزش‌های اسلامی، نظام و شخصیت‌های محبوب ملت کسی در زیرمجموعه ما مشکلی داشته باشد طبیعی است که به همکاری‌مان ادامه نمی‌دهیم. این جزو استراتژی دانشگاه آزاد است.
وی اضافه کرد: به همه افرادی که با من تماس گرفته‌اند اعلام کرده‌ام هرکسی مستنداتی دارد در این زمینه به ما اعلام کند. اگر این مستندات حقیقت داشته باشد به کسانی که او را به ما معرفی کرده‌اند گلایه می‌کنیم زیرا ما به‌اعتماد آنها به وی مسئولیت دادیم و با کسی تعارف نداریم.
در صورت اثبات موضوع از ادامه همکاری با هراتی در دانشگاه آزاد جلوگیری می‌شود
روز گذشته اخباری مبنی بر انتصاب “عبدالحسین هراتی” به عنوان سرپرست اداره‌کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد از سوی حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در برخی از سایت‌های خبری منتشر شد.
سایت‌های خبری اعلام داشته‌اند که هراتی با صدور نامه‌ها و بیانیه‌‌هایی به نظام اسلامی و رهبر کبیر انقلاب توهین کرده است.
این موضوع امروز واکنش‌هایی را در بین دانشجویان و نمایندگان مجلس داشت و دانشجویان در بیانیه‌های مختلفی خواستار عزل هراتی شدند.
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد خواستار توضیحات وی در خصوص این انتصاب شده است.
در این خصوص دانشگاه آزاد متن نامه و پاسخ رئیس دانشگاه آزاد به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را منتشر کرده است.
متن نامه میرزاده به  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر محمدمهدی زاهدی
رئیس محترم کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری
با سلام و احترام؛
عطف به نامه شماره 18/6151/د مورخ 93/2/17 مربوط به مطالب منعکس شده در رسانه‌های کشور در خصوص انتصاب آقای عبدالحسین هراتی به استحضار می‌رساند کلیه انتصابات مدیران دانشگاه آزاد اسلامی از جمله ایشان از مراجع ذیصلاح استعلام شده که بلامانع بودن انتصاب ایشان مطابق تصویر پیوست اعلام شده است.
با توجه به اینکه انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت موازین نظام و مقرارت کشوری است، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی موضوع هستند تا در صورت اثبات صحت مطالب مندرج در رسانه‌ها از ادامه همکاری با نامبرده در دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کنند.
حمید میرزاده
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی