چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024

استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ استفاده از ماهواره موجب تضییع حقوق کودکان می‌شود که باید از این مسئله جلوگیری کرد. ….

پناهیان

انار ما:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در همایش نهضت روشنگری ماهواره و رسانه‌های خارجی در مشهد اظهار کرد:‌ در اولین برخورد با موضوع ماهواره مقوله امتحان الهی مطرح می‌شود که باید آن را با مردم و عوام در میان گذاشت.

وی با بیان اینکه امتحان در قرآن کریم در برخی از موارد به عنوان هدف خلقت عنوان شده است، افزود: دعا، عمل و نیت خیر از عوامل مؤثر بر مقدرات حیات بشر بوده اما در بین این عوامل مهم‌ترین عامل امتحان الهی است.

پناهیان خاطرنشان کرد: در برخی از موارد برخی افراد می‌خواهند جامعه را به شکلی اداره کنیم که زمینه امتحان خداوند از بین برود.

وی گفت: هم مردم و هم خواص باید از زاویه امتحان به مسئله ماهواره توجه کنند چرا که اگر ما استعداد مواجهه با ماهواره را نداشتیم، خداوند آن را در دسترس ما قرار نمی‌داد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که ماهواره را باید رها کرد تا مردم خودشان انتخاب کنند چرا که این حرف یک حرف عامیانه است.

وی با تأکید بر اینکه در ارتباط با حساس‌ترین موضوعات برخی به دنبال آزادسازی هستند، اضافه کرد: ما ظرفیت این امتحان الهی که همان ماهواره است را داشتیم که این ابتلا پدید آمده است و تنها نتیجه پیشرفت تکنولوژی نیست.

پناهیان با بیان اینکه امکاناتی که در موبایل فراهم شده است از دیگر نمونه‌های امتحان الهی است، ادامه داد: خداوند با قرار دادن امتحان‌های گوناگون در برابر انسان خواسته است که جامعه در مقابل آسیب امتحان خود را حفظ کند.

وی تأکید کرد: یکی از وجوه حفظ شدن در برابر آسیب ماهواره پذیرش ممنوعیت استفاده از آن براساس قوانین و مقررات است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که باید در انسان ایجاد شود همین موضوع یعنی پذیرش ممنوعیت استفاد از ماهواره است.

وی با انتقاد از اینکه درس تقوا جای خود را به جای اخلاق داده است آن را نمونه‌ای از شبیخون فرهنگی دانست و اضافه کرد: باید با دعوت از دیگران نهضتی علیه مقوله‌ای که دشمنان پشت آن ایستاده‌اند به راه انداخت.

وی با اشاره به اینکه به عنوان حفاظت از حقوق کودکان می‌توان مسئله نفی استفاده از ماهواره را مطرح کرد، افزود: صهیونیست‌ها روی حقوق کودکان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده‌اند و هر بار آن را به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود مطرح می‌کنند و به دنبال آن هستند که رابطه والدین و فرزندان را تخریب کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ورود به مسئله ماهواره از زاویه امتحان می‌تواند در جلوگیری از رسیدن آثار سو آن به انسان مؤثر باشد.

منبع:فرهنگ

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی