دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

دکتر محمد جانباز رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان این مطلب که واکسیناسیون فراگیر، آموزش، ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای…

دکتر محمد جانباز رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان این مطلب که واکسیناسیون فراگیر، آموزش، ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای از روش های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت دامی است اظهار داشت : در این راستا طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز گوسفندی در سطح استان کرمان با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.

وی افزود : این طرح مایه کوبی در جمعیت بره، بزغاله ،گوسفند و بز در سطح استان انجام می گیرد.

جانباز در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز و ۶۲۰ هزار راس بره و بزغاله استان توسط ۷۶ اکیپ دولتی و خصوصی به صورت رایگان از ابتدای خردادماه تا پایان آبان ماه سال جاری واکسینه خواهند شد..

وی با بیان این مطلب که بروسلوز یا تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد ادامه داد : بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام،کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد .

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی تاکید کرد : این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون می باشد.

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی