دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

وی افزود:در ملاقاتی که با وزیر ارتباطات آقای واعظی صورت گرفته توافقات خوبی برای گسترش شبکه ICT در کرمان و دادن پهنای باند به روستاها داشتیم که تا جایی ممکن است از فیبر نوری …

زاهدی      نشست خبری پروفسور محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس مجمع نمایندگان استان صبح دیروز برگزار شد.

توسعه معادن در استان

زاهدی با بیان اینکه در استان معادن غنی وجود دارد که برخی ها از این معادن بهره برداری کرده و آنها را خرید و فروش میکنند.که وزیر تعاون ،کارو رفاه امور اجتماعی در طی بخشنامه ای اعلام کردند معادنی را که در آنها هیچ اقداماتی صورت نگرفته باید از صاحبانشان گرفته و به کسانی داده شوند که در حوزه معدن کاربلد و شایسته هستند.که این باعث یک رونق اقتصادی و بازار جدید و افزایش سرمایه گذاری در استان خواهد شد.

گسترش شبکه ICT

وی افزود:در ملاقاتی که با وزیر ارتباطات آقای واعظی صورت گرفته توافقات خوبی برای گسترش شبکه ICT در کرمان و دادن پهنای باند به روستاها داشتیم که تا جایی ممکن است از فیبر نوری استفاده شود.در توسعه خدمات ICT تا دو سال آینده استان کرمان سرآمد دولت الکترونیک در کشور خواهد شد و به تبع آن هم کارهای اجتماعی و اقتصادی انجام می شود.جاده های اصلی ما باید تا انتهای سال جاری و جاده های فرعی هم ظرف ۲سال آینده تحت پوشش آنتن تلفن همراه قرار گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به دیدار خود و استاندار از فرودگاه کرمان بیان داشت: در این دیدار توافق شد که ترمینال فرودگاه کرمان به کمک ماهان ایر ایجاد شود . همچنین توافق شد فرودگاه جیرفت راه اندازی شودو برخی پروازها هم افزایش یابد.

راه اندازی کارخانه پتروشیمی در کرمان

زاهدی در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت : در جلسه ای که داشتیم، تصمیم گرفته شد در شهر کرمان کارخانه پتروشیمی ایجاد شود . مکان در نظر گرفته شده برای احداث ، محلی بین باغین و رفسنجان است.

وی در جواب خبرنگاری که پرسید سهام دار این مجتمع پتروشیمی کیست؟اظهار داشت : ۶۰درصد سهام آن مربوط به بانک پاسارگاد است.

افزایش حقوق ریلی در مسیر تهران – کرمان

وی افزود: حجم محصولات فولادی و سنگ آهن و مصنوعات مربوط به مس که باید از استان جابجا شود و به شهرهای دیگر رود حجم آنها حداقل ۲۰میلیون تن است که تعداد تریلی های زیادی می شود و جاده ها کشش آن را ندارند پس تنها اصلاح خطوط ریلی جوابگو استان نیست بلکه باید ریلهای رفت و برگشت بگذاریم.که شرکت کوثر برای توسعه خطوط ریلی استان طراحی شده و سهامداران آن هم مشخص شده اند و برای استارت کار هم ۱۰میلیارد تومان در خصوص خطوط ریلی واگذار شده است.

دریافت آب از دریای عمان

زاهدی تصریح کرد: در استان کرمان برخی کشاورزان با حفر چاه های غیر مجازو برخی از مسئولین هم با برخورد نکردن با آنها به کمبود آب دامن زدند .در مجلس فراکسیونی به نام کویر برای انتقال آب به داخل کشور تشکیل شده است.حال اگر ما تنها ۲۰درصد صرفه جویی در آب کشاورزی داشته باشیم معادل پولی است که باید خرج کنیم تا آب از خارج وارد کشور کنیم.ما در شهرستان کرمان دچار کمبود آب هستیم و مجبور به حفر چاه و در صورت لزوم جیره بندی آب می شویم.

انتقاد از معادن گل گهر

وی افزود: ما از گل گهر دو انتقاد داشتیم در این حوزه انتظار می رفت که تعداد افرادی که در گل گهر کار می کنند از بومی های استان کرمان باشندو دیگر اینکه تا جایی که امکان دارد قراردادها با استان کرمانی ها بسته شود.

نظارت بر وضعیت جاده های استان

نماینده مردم کرمان و راور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اتوبان جاده ای زرند و وضعیت جاده ها گفت:در استان کرمان از جمله اتوبان  جاده ای زرند به خاطر پرداخت نکردن پول پیمانکار مشکلاتی به وجود آمده است هر کیلومتر جاده معمولی هزینه بالایی دارد و مشکلات با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشته شده و آقای وزیر بعد از ماه مبارک رمضان به کرمان می آیند.

در پاسخ به سوال خبرنگاری زاهدی تصریح کرد:ما به عنوان جریان اصول گرای کشور بنایمان بر این است که زود هنگام وارد بحث انتخابات نشویم.کشور آنقدر مشکلات دارد که دیگر نباید کشور را  ملتهب کنیم .توصیه هم به اصلاح طلبان میکنم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات کشور بکنند و بازی انتخابات را شروع نکنندو بیشتر به رفع معضلات کشور بپردازند.

در بحث فرهنگ در استان چه کارهایی شده است

زاهدی گفت:استان کرمان در بحث فرهنگی پیشتاز است اما مباحث نگران کننده ای هم وجود دارد از جمله طلاق،مواد مخدر و حجاب که باید ریشه یابی کنیم .ما مسلمانیم و پیرو پیغمبر (ص) و اهل بیت(ع)  .باید فرهنگ سازی کنیم و فضارا به سمت فرهنگ سازی ببریم.

موارد خاص در مجمع نمایندگان

رئیس مجمه نمایندگان استان تصریح کرد: مشکل اساسی استان کرمان در حوزه توسعه اقتصادی این است که سرمایه گذاری های کلان انجام نشده است ولی در چند سال اخیر در سیرجان ، زرند ، کرمان و… زحماتی کشیده شده است که نمونه آن شکل گیری فولاد کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور همچنین درباره حقوق بازنشستگان فولاد نیز اظهار داشت:  قرار شده است که حقوق بازنشستگان فولاد حداکثر ۱۵هر ماه داده شود این صندوق بازنشستگی دچار کمبود شدید نقدینگی شده است که باید منابعی خارج از صندوق به آن تزریق شود تا هزینه بازنشستگان را بدهد.

وی افزود: قرار است یک واحد دانشگاه علمی و کاربردی ویژه افراد رسانه و هنرمندان با محوریت شهرستان کرمان و در جنوب شرق احداث شود  و تا مرحله دریافت مجوز هم کارها صورت گرفته است.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی