پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

به گزارش انارما ،‌به نقل از کرمان ۱۴۰۰، عباس سعیدی طی گفتگویی اظهار داشت: با توجه به مشکل کم آبی در استان ونیاز به بازنگری الگوی کشت دراستان و ترویج کشت محصولات با مصرف آب کمتر و مناسب بودن آب و هوای استان جهت کشت طلای زرد تاکنون بیش از ۱۰ شهرستان استان نسبت به کشت […]

mail1

به گزارش انارما ،‌به نقل از کرمان ۱۴۰۰، عباس سعیدی طی گفتگویی اظهار داشت: با توجه به مشکل کم آبی در استان ونیاز به بازنگری الگوی کشت دراستان و ترویج کشت محصولات با مصرف آب کمتر و مناسب بودن آب و هوای استان جهت کشت طلای زرد تاکنون بیش از ۱۰ شهرستان استان نسبت به کشت زعفران اقدام شده است.

وی گفت: در سال جاری دو هزار و ۴۶۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال استحصال و به بازار مصرف ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در هر دوره از کشت ۲۰ نفر به ازای هر هکتار اشتغال ایجاد می کند ، ابراز داشت: در سال جاری ۶۰۵ هکتار جهت سطح اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این منظور سه هزار و ۶۳۰ تن پیاز با اعتبار ۱۲۱ هزار میلیون ریال مورد نیاز می باشد که با هماهنگی های لازم با بخش خصوصی در شهرهایی که قادر به تامین پیاز مورد نیاز نیستند انجام شده است.

لازم به ذکر است زعفران گیاهی است از تیره زنبقیان ،کوچک و چند ساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر  که از وسط پیاز و یا قاعده ساقه تعدادی برگ باریک و دراز خارج میشوند واز وسط برگها ساقه گلدار  خارج شده که به یک تا سه گل منتهی میشود گلها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به  کلاله سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی است قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که بنام زعفران مشهور است و دارای بوی معطر با طعم کمی تلخ  و با خواص مفید فراوان میباشدو فصل کاشت آن در اواخر تابستان و اوایل پاییز می باشد و برداشت ان معمولا بعد از یک ماه بعد از کشت و در طی جند مرحله  بوده و جز گیاهان چند ساله میباشد که به مرور زمان به مرحله اقتصادی می رسد.

منبع: بوتيا نيوز

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی