یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

به گزارش انارما،  محمود محمودی‌نیا در نشست شورای سیاست‌گذاری ورزش استان کرمان که شامگاه سه شنبه در استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: طرح توسعه والیبال بر اساس آمایش محلی و استان مطرح شده و پایه‌های این رشته باید در جای جای استان دیده شده است. وی بیان کرد: هدف کلی طرح، ساختار توسعه والیبال […]

139301311332216772568493

به گزارش انارما،  محمود محمودی‌نیا در نشست شورای سیاست‌گذاری ورزش استان کرمان که شامگاه سه شنبه در استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: طرح توسعه والیبال بر اساس آمایش محلی و استان مطرح شده و پایه‌های این رشته باید در جای جای استان دیده شده است.

وی بیان کرد: هدف کلی طرح، ساختار توسعه والیبال کرمان در دو بخش پایه‌ای و حرفه‌ای است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از جمله اهداف دیگر طرح را شناسایی استعدادها و ایجاد زمینه رشد بازیکنان و مربیان در استان دانست.

محمودی‌نیا با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که جوانان را برای زندگی آینده آماده کنیم، گفت: تشکیل فرهنگستان والیبال، مدرسه  و آکادمی والیبال و حمایت از تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف از دیگر اهداف این طرح توسعه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل فرهنگستان والیبال با کمک آموزش و پرورش اجرایی می‌شود، بیان کرد: گام نخست تشکیل فرهنگستان والیبال استان با کمک آموزش و پرورش است، زیرا مدرسه‌ها و دانش‌آموزان در این طرح‌ها قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: علاوه بر آموزش مهارت والیبال، بخش اخلاقی و رفتاری نیز مدنظر است، رسیدن به ابعاد ورزش پهلوانی در راستای اخلاق گرایی مهم بوده و رده‌های سنی تا نوجوانان در این طرح جای می‌گیرند.

محمودی‌نیا گفت: در این طرح 9پایگاه اصلی در استان برنامه‌ریزی شده که در رده‌های سنی مختلف پسر و دختر هستند.

وی از تشکیل 14زیرمجموعه برای این طرح خبر داد و افزود: فرهنگستان والیبال در 23شهرستان به عنوان هرم توسعه والیبال مطرح می‌شود که 4هزار و520 والیبال آموز دختر و پسر در این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار کرد: در مرحله بعدی از بین این 4هزار و 500والیبال آموز 200نخبه والیبال شناسایی و در رده‌های سنی برای تربیت جهت حضور در تیم‌های نماینده استان در مسابقات لیگ کشوری آماده می‌شوند.

محمودی‌نیا افزود: قاعده هرم با 4هزار و500والیبال آموز آغاز و به دو تیم خوب لیگ برتری در بخش آقایان و بانوان در راس هرم ختم می‌شود.

وی بیان کرد: اهم برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری طرح توسعه رشته‌های مختلف ورزشی است که طرح توسعه شامل همه مردم و ورزشکاران در جای جای استان می‌شود.

دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری ورزش استان افزود: ارتقای ورزش قهرمانی در دستور کار این شورا است و برای موفقیت در طرح راهبردی المپیک باید از هم اکنون چشم‌اندازمان را تعریف کنیم.

محمودی‌نیا با بیان اینکه بانوان نیز در برنامه توسعه ورزش استان مدنظر هستند گفت: برنامه مدون ورزش همگانی و ورزش بانوان از دستورات استاندار و شورای سیاست‌گذاری است و امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب بانوان نیز استفاده خوبی از فضاهای ورزشی کنند.

وی اظهار کرد: ایجاد صندوق حمایت از ورزشکاران، توسعه ورزش پایه واستعدادیابی و تقویت اسپانسرهای ورزشی از دیگر اهدف برنامه توسعه ورزش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در المپیک لندن صفر بودیم، گفت: برنامه‌ای برای شناسایی ظرفیت‌های ورزشی که می‌توانند به رکورد برسند و یا به آیتم‌های فنی المپیک نزدیک شوند مدنظر است.

محمودی‌نیا یکی از اهداف انتخاب 8رشته پایه ورزش در استان را شناسایی و جهت‌دهی برای مسابقات بین‌المللی دانست و افزود: این رشته‌ها بر این مبنا انتخاب شد که جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران کرمانی که در مسابقات قرآنی کشوری شرکت کردند، روز گذشته دو رتبه نخست کشوری در مفاهیم و ترتیل قرآن را به دست آوردند.

منبع: تسنيم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی