یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

به گزارش انارما،به نقلاز پایگاه اطلاع رسانی و اینترنتی بوتیا، مصطفی حسین نژاد قهرمان کرمانی رشته باستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزش خبر از دغدغه های خود در این رشته گفت در ادامه متن کامل گفت و گو را می خوانیم. -لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید: مصطفی حسین نژاد […]

ورزش-باستانی

به گزارش انارما،به نقلاز پایگاه اطلاع رسانی و اینترنتی بوتیا، مصطفی حسین نژاد قهرمان کرمانی رشته باستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزش خبر از دغدغه های خود در این رشته گفت در ادامه متن کامل گفت و گو را می خوانیم.

-لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید:

مصطفی حسین نژاد هستم متولد ۱۳۶۵ در کرمان

– از چه سنی فعالیت خود را در رشته های باستانی شروع کردید؟

از ۴ سالگی به همراه پدرم به زورخانه می رفتم و از سال ۷۷ وارد مسابقات شدم اما سال ۷۹ آغازی برای شروع فعالیت های حرفه ای و کسب مقام های قهرمانی بنده بود.

-لطفا عناوین و مقام هایی که کسب کرده اید را بیان کنید:

بنده از سال ۷۹ تا سال ۹۳ به طور مداوم هر سال در رشته های میانداری ۱۲ گانه، تیمی ۱۲ گانه، کباده و میل بازی مقام اول را کسب کردم. بیان تمام مقام هایی که از سال ۷۹ کسب کردم بسیار وقتگیر است و از حوصله این گفتگو خارج است اما مهمترین آنها را عرض میکنم.

مسابقات آسیایی: سال ۸۵-تهران، مقام اولی و دومی

مسابقات آسیایی :سال ۸۹-بنگلادش، دو مقام اولی و یک مقام دومی

مسابقات جهانی: سال ۸۸-ترکیه، دو مقام اولی

-شما در دوران فعالیت های ورزشی خود چه مسئولیت هایی داشتید؟

بنده هم به عنوان ورزش کار فعالیت داشتم و هم به عنوان مربی، از سال ۸۶ تا سال ۹۰ کاپیتان تیم ملی بودم. عضو کمیته مربیان فدراسیون، مربی تیم نونهالان در اصفهان بودم که تیم ما دوم شد و مسابقات قهرمانی کشور جوانان که هفته گذشته در کرمان برگزار شد، تیم ما اول شد بنده به عنوان مربی تیم جوانان بودم و به عنوان برترین مربی سال شناخته شدم.

-با توجه به گفتگویی که چند روز قبل خبرنگار ما با رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی داشت، طلوع کیان به یک دوره ضعف مدیریتی این رشته در کرمان اشاره داشتند، شما دلیل این ضعف را چه می دانید؟

بله، ورزش باستانی در کرمان با وجود پتانسیل خوبی که در این شهر است حدود دو سال دچار ضعف بود این دوره در زمان مدیریت آقای کمالی به عنوان رئیس هیات بود که در این مدت هیچکدام از ورزشکاران کرمانی با وجود شایستگی کافی در تیم ملی حضور نداشتند و همچنین در این دوران کرمان هیچ میزبانی برای مسابقات در سطح ملی نداشت. به هر حال متاسفانه بدلیل ضعف مدیریتی که در این مدت وجود داشت تلاش ورزشکاران کرمانی با وجود کسب مقام به چشم نمی‌آمد.

-در حال حاضر با تغییر مدیریت شما وضعیت این روزهای ورزش باستانی در کرمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

کمتر از ۲ ماه است که علیرضا مساحی به عنوان رئیس هیات باستانی استان برگزیده شده اند در همین مدت کوتاه کرمان دو میزبانی برای مسابقات در سطح ملی داشته و در مسابقات هفته گذشته که به میزبانی کرمان برگزار شد تیم کرمان مقام اولی را کسب کرد.

-در پایان اگر صحبت خاصی با مردم یا مسئولین دارید بفرمایید:

تشکر می کنم از همه کسانی که برای ارتقا ورزش کرمان تلاش می کنند. فقط یک گلایه دارم از مسئولین، بنده چندین سال است به عنوان مربی و ورزشکار در این رشته زحمت کشیدم ولی هنوز برای گذران زندگی در آرایشگاه کار می کنم و دغدغه مالی و مسکن دارم و متاسفانه مسئولین برای قهرمانانی در سطح جهانی در این رشته هیچ ارزشی قائل نمی شوند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی