یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

به گزارش انارما، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 در خصوص برگزاری جشنواره مقاومت اظهار داشت: فکر می کنم جشنواره مقاومت امسال متفاوت با سالهای قبل باشد و در کل نوع نگاه به فیلم‌های مقاومت و جنگ تغیر کرده است. وی افزود: در جشنواره امسال ویترین خوبی از فیلم های جنگی وجود دارد و بخش […]

image93876

به گزارش انارما، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 در خصوص برگزاری جشنواره مقاومت اظهار داشت: فکر می کنم جشنواره مقاومت امسال متفاوت با سالهای قبل باشد و در کل نوع نگاه به فیلم‌های مقاومت و جنگ تغیر کرده است.

وی افزود: در جشنواره امسال ویترین خوبی از فیلم های جنگی وجود دارد و بخش های مختلف در جشنواره حضور پیدا کرده اند، من فکر می کنم با نگاه جدیدی که در عرصه مقاومت وجود دارد و در سالهای آینده بهتر هم می شود ما شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

کارگردان فیلم شیار 143 در خصوص اظهارات حاتمی کیا در برنامه هفت هم گفت: به نظر من آقای حاتمی کیا مسائلی را  که بیان کرد ناشی از این است که وی دردمندانه در این عرصه فعالیت می کند؛ متاسفانه در حال حاضر برخی ها می گویند که دوره فیلم جنگی و دفاع مقدس تمام شده و باید تمام هم وغم خودمان را روی موضوعات اجتماعی بگذاریم ولی در حال حاضر می بینیم که خیلی از فیلم ساز ها وارد عرصه دفاع مقدس شده اند و این اتفاق مبارکی است.

آبیار اظهار داشت: به اعتقاد من ژانر اجتماعی و همچنین موضوعات کودک خارج از مباحث جنگ نیست و می توانیم با این نگاه که چندین موضوع در یک فیلم وجود داشته باشد کارها را تهیه کنیم؛چرا که هنوز هم در اطراف خودمان افراد زیادی هستند که با تبعات جنگ دست و پنجه نرم می کنند و ما هنوز با داستانهای جنگ روبه رو هستم.

این کارگردان سینما و تلویزیون گفت:جشنواره مقاومت در حقیقت ویترینی است که آثار دفاع مقدس بیشتر دیده شود و با توجه به جنگ هشت ساله، ما نیازمند عرصه ای هستیم تا آثار جنگ در آن عرضه شود.

وی افزود: امسال در جشنواره مقاومت ویترین متنوعی از آثار مقاومت وجود دارد و همچنین در بخش بین الملل آثار متنوعی تهیه شده که امیدواریم در سال بعد شاهد تنوع آثار و حضور کارگردانان مختلف باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید فیلم شیار 143 در این جشنواره چه مقامی کسب کند گفت:نمی دانم و قضاوت هم نمی کنم چرا که رقابت تنگاتنگ است.

منبع: راه دانا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی