جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024

خبر اول: محمد خادمی پیش از ظهر دیروز  در حاشیه بازدید از برداشت پسته از باغ‌های این شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، امسال 7 هزار تن پسته از 25 هزار هکتار باغ در شهرستان انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است. وی دلیل کاهش محصول پسته در انار را قرار […]

خبر اول:

IMG_4213 - Copy

محمد خادمی پیش از ظهر دیروز  در حاشیه بازدید از برداشت پسته از باغ‌های این شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، امسال 7 هزار تن پسته از 25 هزار هکتار باغ در شهرستان انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش محصول پسته در انار را قرار گرفتن در سال کم‌محصول و همچنین مشکل کمیت و کیفیت آب در منطقه دانست و بیان کرد: سالانه یک متر افت آب در منطقه صورت می‌گیرد.

فرماندار انار عنوان کرد: 80 درصد آب‌های زیرزمینی در این شهرستان دچار کاهش کیفیت و 20 درصد قابل استفاده در بخش کشاورزی نیست.

خادمی خاطرنشان کرد: در پایان برداشت محصول پسته جشن شکرگزاری با حضور نخبگان و کشاورزان در ارتباط با توسعه صنعت و تغییر روش آبیاری و ترویج کشت گلخانه‌ای برگزار می‌شود.

خبر دوم:

محمد خادمی پیش از ظهر پنج شنبه  در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی شهرستان انار توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های 14ساله و افزایش بی‌رویه از منابع آب وضع منابع کشور به‌ویژه استان کرمان بحرانی است. فعالیت‌های متعددی برای مقابله با بحران کم‌آبی صورت گرفته و جلسات زیادی هم برگزار شده است.

فرماندار انار تصریح کرد: در شهرستان انار با وجود 243حلقه چاه کشاورزی و 25 هزار هکتار باغات پسته و برداشت سالانه 150 میلیون مترمکعب آب وضعیت آب هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت بسیار بحرانی است و سالانه بیش از یک متر افت آب زیرزمینی داریم که سبب کاهش آبدهی چاه‌ها شده است. 80 درصد آب‌های زیرزمینی در انار دچار کاهش کیفیت شده که 20 درصد آن قابلیت استفاده در بخش کشاورزی را ندارد.

وی برای مقابله با بحران کم‌آبی از کشاورزان خواست با تغییر روش آبیاری از غرقابی به سیستم آبیاری نوین که موجب 70 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود و توسعه و تقویت بخش صنعت و ترویج کشت گلخانه‌ای و نصب کنتور هوشمند آب و برق با مسئولان همکاری کنند.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی