یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

شوراهای اسلامی شهر و روستا این روزها حجم عظیمی از نوشته‌های مطبوعات و رسانه‌‌‌های استان را به خود اختصاص داده‌‌اند. بازداشت شهردار، رئیس شورای شهر و برخی مسئولین شهری در یکی از شهرستان‌های استان کرمان، نام این شهرستان را بار دیگر بر سر زبان انداخته است. تا چندی قبل تمام دغدغه‌ی اهالی رسانه در این […]

شهردار و شورای شهر
شوراهای اسلامی شهر و روستا این روزها حجم عظیمی از نوشته‌های مطبوعات و رسانه‌‌‌های استان را به خود اختصاص داده‌‌اند. بازداشت شهردار، رئیس شورای شهر و برخی مسئولین شهری در یکی از شهرستان‌های استان کرمان، نام این شهرستان را بار دیگر بر سر زبان انداخته است. تا چندی قبل تمام دغدغه‌ی اهالی رسانه در این شهر بازتاب فعالیت این شورا در خصوص انتقال آب شهرشان به یک مجتمع صنعتی عظیم بود، ولی حالا و با وقوع اتفاق اخیر، موضوع به یک‌باره فرق کرده. برخی رسانه‌ها از پیشگویی‌های خود پرده برداشته‌اند و با بازخوانی اخبار قدیم خود پیرامون احتمال بروز مشکل در بدنه‌ی شهرداری و شورا، تلاش‌های خود را یادآور می‌شوند. برخی به انتقاد تند و تیز روی آورده‌اند و مسئولین نظارتی و سایر مسئولین مربوطه را تلویحاً به کم‌کاری متهم می‌کنند، برخی انواع و اقسام نظریه‌ها را پشت هم ردیف می‌کنند و برخی دیگر سکوت اختیار کرده‌اند.

این میان، برخی رسانه‌ها هم که گویی هدف مقابل خود را گم کرده‌اند، نوک پیکان انتقاد و به بیانی تخریب را به سوی همه‌ی اعضاهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گرفته‌اند و در این آشفته بازار که هنوز اخبار دقیقی از سوی مسئولین دستگاه قضا منتشر نشده و فضای رسانه‌ها زیر ابری از گرد و غبار بی خبری به سر می‌برد، مطالبی منتشر می‌کنند که در شأن یک رسانه نیست.

یک هفته‌نامه‌ی محلی شهر کرمان‌ اقدام به انتشار سخنان افرادی مجهول الهویه تحت عنوان شهردار و رزمنده و فرد انقلابی نموده است که محور تمام سخنان این افراد، اتهام زنی به اعضای شوراهای شهر و روستا است؛ اتهاماتی از قبیل پارتی بازی، نفوذ در شوراها با پول، فامیل‌بازی، انتخاب شهردار از بین اقوام یکی از اعضای شورای شهر و…

بی‌شک این اتهامات بی‌سند که نویسنده در جاهای مختلفی از نوشته‌ی خود بر مستند سازی آن‌ها در آینده و وجود اسناد مرتبط با آن خبر داده، ولی هم‌‌اکنون هیچ سندی، حتی نام این شهرداران معترض به عملکرد شورا را نیز منتشر ننموده، راه‌گشای اتهام زنی‌های بسیاری به بیش از صد و بیست هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور خواهد بود.

اتهاماتی که چند نمونه از آن در همین نشریه مطرح شده و بی‌شک اگر مسئولین قضایی و نظارتی جلوی این اقدام سخیف را نگیرند، به زودی برخی رسانه‌ها به بهانه‌ی شفاف‌سازی و نقد، موجی از سخنان غیرمستند را تحت عنوان واقعیات جامعه به اذهان مردم خواهند ریخت. و چه بسا کمترین اثر این موج مخرب، تردید مردم در رأیی باشد که خود روزگاری به نماینده‌گان‌شان در شورا داده‌اند.

با نزدیک شدن به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حساسیت موضوع شوراها به مراتب بیشتر از گذشته خواهد شد و این روند منفی و مخرب رسانه‌ای که متأسفانه با غفلت برخی مسئولین همراه است، می‌تواند دست‌آویزی برای کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات و تضعیف شورا به عنوان یکی از ارکان مدنیت جامعه‌ی دینی شود.

منبع: نقطه نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی