پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024

حجت الاسلام رشیدی رئیس ستاد زکات شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگارما در خصوص جزئیات این طرح گفت:کاروان جهیزیه آسان که با همکاری کمیته امداد و اداره اوقاف شهرستان انار تهیه شده است و همزمان با عید سعید غدیرخم 15 جهیزیه که شامل(یخچال فریزر، اجاق گاز، بخاری، لباسشویی دوقلو و یک جفت فرش […]

IMG_5208 - Copy

حجت الاسلام رشیدی رئیس ستاد زکات شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگارما در خصوص جزئیات این طرح گفت:کاروان جهیزیه آسان که با همکاری کمیته امداد و اداره اوقاف شهرستان انار تهیه شده است و همزمان با عید سعید غدیرخم 15 جهیزیه که شامل(یخچال فریزر، اجاق گاز، بخاری، لباسشویی دوقلو و یک جفت فرش 3*4)میشود  را به 15 زوج مستمند و نیازمند واقعی اهدا کرد.

وی افزود:  هزینه تهیه ی یکی از این 15جهیزیه را ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان انار تقبل کرده بود.

رشیدی در خصوص چگونگی شناسایی افراد نیازمند که جهیزیه دریافت کرده اند گفت:پس از سه دوره تحقیق انجام شده افراد مستحق شناسایی شده اند که اهدای جهیزیه به این زوج ها به گونه ای است که برای حفظ آبروی این عزیزان ، هیچ کس در جریان اهدای جهیزیه قرار نمیگیرد.

رئیس ستاد اوقاف شهرستان انار تصریح کرد:با تحقیقات بعمل آمده مشخص شده است که 54زوج نیازمند واقعی در شهرستان انار وجود دارد که از این تعداد به  15زوج مستحق جهاز اهدا شده است که از این تعداد  9زوج  بدلیل نداشتن جهاز عروس در حال طلاق بودند که خوشبختانه 3زوج با جهازی که در روز عید سعید غدیر اهدا شد به زندگی خود ادامه دادند و انشاا… بعد از تهیه جهاز ،  6زوج دیگری که در مسیر طلاق هستند زندگی مشترک خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: ستاد زکات شهرستان انار از خیرین تقاضا دارد که در این امر خیر،  اداره اوقاف و کمیته امداد شهرستان انار را یاری بفرمایند چرا که بودجه ی کافی برای تهیه ی سایر جهیزیه افراد نیازمند در دست ستاد زکات شهرستان نیست و ما امیدواریم با ورود خیرین به این عرصه هم زوج های نیازمند زندگی مشترک خود را ادامه دهند و هم خیرین از ثواب دنیوی و اخروی این کار معنوی بهره ببرند و همچنین فرهنگ جهیزیه آسان و کمک به نیازمندان در بین مردم نهادینه شود.

رشیدی در پایان خاطر نشان کرد:71 خیر فعال در سطح شهرستان انار  تاکنون همکاری فعال با ستاد زکات شهرستان انار داشته اند.

IMG_5207

IMG_5204

IMG_5209

IMG_5208 - Copy

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی