دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

به گزارش انارما، در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان انار معضل کمبود آب در شهرستان‌های انار و رفسنجان که میتوان گفت از همه نقاط استان  بحرانی‌تر است مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه فرماندار انار با اشاره به اینکه آب مصرفی برای محصولی نظیر پسته از نوع غرقابی است، افزود: آبیاری […]

به گزارش انارما، در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان انار معضل کمبود آب در شهرستان‌های انار و رفسنجان که میتوان گفت از همه نقاط استان  بحرانی‌تر است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه فرماندار انار با اشاره به اینکه آب مصرفی برای محصولی نظیر پسته از نوع غرقابی است، افزود: آبیاری قطره‌ای در برخی نقاط شهرستان انار اجرا شده اما با توجه به املاح زیادی که در آب موجود است لوله‌های خط انتقال دچار انسداد شده‌اند.

خادمی عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارت بیشتر و هزینه‌های بعدی تعمیر لوله‌های آبیاری تحت فشار با بررسی‌های انجام شده، اجرای آبیاری زیرسطحی برای کشاورزی انار تایید شده است.

در ادامه نیز در خصوص نصب کنتور هوشمند بر روی چاه موتور های کشاورزی انار  بحث و تبادل نظر شد  اما فعلا مقرر شد که جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای براورد هزینه و تامین زیرساخت های اجرای آبیاری زیر سطحی در انار را انجام دهد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: استان کرمان نیز همچون بیشتر استان‌های کشور دچار مشکل بحران آب است و 95 درصد آب‌های زیرزمینی استان کرمان در بخش کشاورزی و فقط پنج درصد در امور صنعت و شرب مورد استفاده هستند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی