جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

به گزارش انارما،  گردهمایی  هیئات مذهبی شهرستان انار  با حضور مسئول هیئات مذهبی  و برخی مسئولین امر در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انار برگزار شد.   سعادت عزاداری برای اباعبدالله را خداوند نصیب هرکسی نمیکند حجت الاسلام منتظری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در این مراسم ابتدا ضمن بیان اینکه خداوند عزاداری برای اباعبدلله الحسین(ع) […]

IMG_5453 - Copy

به گزارش انارما،  گردهمایی  هیئات مذهبی شهرستان انار  با حضور مسئول هیئات مذهبی  و برخی مسئولین امر در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انار برگزار شد.

 

سعادت عزاداری برای اباعبدالله را خداوند نصیب هرکسی نمیکند

حجت الاسلام منتظری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در این مراسم ابتدا ضمن بیان اینکه خداوند عزاداری برای اباعبدلله الحسین(ع) را نصیب هرکسی نمیکند گفت:از اینکه خداوند این سعادت را نصیب ما کرده و ما را از دوستداران اهل بیت (ع) قرار داده بسیار خرسندیم.

بهترین عزاداری ها در سطح کشور را در شهرستان انار داریم

وی افزود:به برکت انقلاب اسلامی ،رهنمود های مقام معظم رهبری ، نظارت مسئولین و همکاری هیئات مذهبی عزاداری ها در شهرستان انار بسیار پربار و به دور از خرافات وارداتی است که متاسفانه بعضا در برخی شهرستان ها مشاهده میشود .در شهرستان انار یکی از بهترین عزاداری ها را در سطح کشور داریم و باید سال به سال بر شکوه عزاداری ها بیفزاییم .

روضه هایی که با ایام دهه اول محرم سنخیت دارد خوانده شود

منتظری با بیان این نکته که عزاداری ها باید هدف دار باشد تصریح کرد:عزاداری ها باید جهت دار و پیام دهنده باشد .برای مثال در ایام محرم علی الخصوص دهه اول شخصیت های مخصوص به هرروز را برای عزاداران معرفی کنیم و بهتراست که مداح،  روضه هایی را که با روز های محرم سنخیت دارد برای عزاداران بخواند و برای مثال باید در روز تاسوعا همانگونه که آنروز به نام حضرت ابالفضل است روضه حضرت ابالفضل خوانده شود.

عزاداری به زیاد بودن طبل و سنج نیست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به برخی ضعف ها در عزاداری ها در شهرستان انار گفت:متاسفانه در دهه اول محرم در امامزاده در برخی هیئات مذهبی آنچنان تعداد و به طبع آن صدای طبل ها زیاد است که مردم متوجه متن نوحه مداح نمیشوند و تصور غلطی که متاسفانه قدری جاافتاده اینست که برخی فکر میکنند که عزاداری به زیاد بودن و  بلند بودن صدای طبل و سنج است.

وی افزود: نمیگوییم طبل و سنج نباشد اما لزومی ندارد در هر هیئت تعداد زیادی طبل و سنج باشد چرا که از عواقب این کار این میشود که در برخی هیئات آنچنان صدای طبل و سنج زیاد است که یک جوان بر روی صدای ریتم آهنگ طبل و سنج توجه دارد تا متن نوحه ای که خوانده میشود.

در سال۸۸ هشت شبکه ماهواره ای فارسی زبان بود الآن ۱۶۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای وجود دارد

منتظری  به تلاش دشمن در جبهه فرهنگی و جنگ نرم هم اشاره کرد و گفت:در سال ۸۸شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ۷تا۸تا بود اما اینک و بعد از گذشت کمتر از ۵سال ، شبکه های فارسی زبان ماهواره ای به بیش از ۱۶۰ شبکه افزایش یافته است .براستی این آمار نشان دهنده چیست. جز اینکه دشمن در تلاش است که در جبهه جنگ نرم جوانان ما را نسبت به  اعتقادات خود ضعیف تر کند و تلاش کند که جوان ما از فرهنگ عاشورایی فاصله بگیرد.

عزاداران در مراسم پیشواز محرم حضور پررنگی داشته باشند

منتظری در پایان به مراسم پیشواز محرم در شهرستان انار هم اشاره کرد و گفت:از همه مسئولین هیئات و عزاداران حسینی شهرستان انار  میخواهم که در مراسم پیشواز محرم که مراسم بسیار زیبایی است حضور پررنگی داشته باشند.

هیئات مذهبی به زیارتگاه بشرحافی توجه ویژه داشته باشند

حجت الاسلام منتظری در پایان مراسم از هیئات مذهبی خواست به زیارتگاه بشرحافی که محل آرام گرفتن عارف بزرگی همجون بشرحافی است توجه ویژه داشته باشند و حتما دسته های عزاداری شهرستان در عصرعاشورا که روز وفات این عارف بزرگ نیز هست حضور پررنگی در زیارتگاه بشرحافی داشته باشند.

گزارش تصویری مراسم:

IMG_5426

 

IMG_5442

IMG_5437

IMG_5472

IMG_5476

در پایان به مسئولان هیئات مجوز فعالیت یکساله اعطا شد:

IMG_5469

 

IMG_5475

IMG_5473

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی