یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با تبریک عید غدیر گفت: همه ما می‌دانیم، دردهایی در جامعه وجود دارد و باید برای درمان دردهای موجود گام برداریم. وی ادامه داد: عده‌ای برای عافیت‌طلبی در مراکز تحقیقاتی […]

رزم حسینی علیرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با تبریک عید غدیر گفت: همه ما می‌دانیم، دردهایی در جامعه وجود دارد و باید برای درمان دردهای موجود گام برداریم.

وی ادامه داد: عده‌ای برای عافیت‌طلبی در مراکز تحقیقاتی و یا دانشگاه‌ها نشسته‌اند و اعتراض و یا انتقادی نسبت به اتفاقاتی مانند مسائل مربوط به بحران آب و بحث الگوی نامناسب کشت نمی‌کنند و مدیران را مقصر می‌دانند در حالی که همه ما مقصر هستیم.

استاندار کرمان با طرح این سئوال که چرا با توجه به بحران خشکسالی در استان کرمان اما کشت محصولات نیازمند به آب کم مانند زعفران، زرشک و زیتون به‌ تازگی آغاز شده است، تصریح کرد: عالمان مقصر اصلی ایجاد بحران آب هستند چراکه اطلاعات را دارند اما آن‌ها را بیان نمی‌کنند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: ما باید برای جلوگیری از بحران آب فداکاری می‌کردیم و داد می‌زدیم که زلزله خاموش آب در کرمان روی می‌دهد و مردم هم به ما کمک می‌کردند.

وی افزود: هر کسی در جایگاه خود به اندازه دانشی که دارد در برابر مسائل مختلف مسئول است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح پلیس آب برای نخستین بار در کشور در استان کرمان اجرا می‌شود، تصریح کرد: در بخش آب معتقدم کمبود آب در استان کرمان نداریم بلکه ما اسراف آب را داریم و حاضر نیستیم جلوی آن را بگیریم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: کشاورزان آب را به‌ شکل رایگان در اختیار دارند و هرگونه که دلشان بخواهد آن را مصرف می‌کنند.

وی گفت: هزینه‌های انتقال آب سرسام‌آور است و دولت و ملت هم پولی برای انتقال آب ندارد.

استاندار کرمان اظهار کرد: در استان کرمان تولید آب را دنبال می‌کنیم تا نهضتی در بخش آب مصرفی کشاورزی ایجاد شود؛ آب را به‌ شکل صحیح مصرف کنیم.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه آب باید کالای اقتصادی شود و ارزش پیدا کند، ادامه داد: طرح پلیس آب با همکاری ائمه جمعه و مردم و کشاورزان در استان کرمان اجرایی می‌شود.

وی از راه‌اندازی شورای آب در استان کرمان به‌ عنوان نخستین استان کشور خبر داد و یادآور شد: شورای آب در شهرستان‌های تابعه استان کرمان هم تشکیل می‌شود.

استاندار کرمان گفت: به‌ زودی فاز دیگری از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر کرمان آغاز می‌شود چراکه مشکلات حاشیه‌نشینی زیان‌بارتر از بحران آب است.

رزم‌حسینی از توقف حاشیه‌نشینی در شهر کرمان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی باید فداکاری کرد، از آبروی خود مایه گذاشت و من ابایی ندارم و راه قانونی در این زمینه را دنبال می‌کنم.

وی تصریح کرد: کسی که درد آبادانی و خدمت به مردم را دارد باید در جبهه اقتصادی حضور یابد و ترکش بخورد و حتی شهید شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: سطح مطالبه‌گری مردم استان کرمان پایین است و باید اقدام فرهنگی برای ارتقای سطح مطالبه‌گری مردم صورت گیرد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: بودجه دولتی برای توسعه کشور ناکافی است و باید پول مردم و بخش خصوصی برای توسعه و آبادانی کشور ورود کند.

وی یادآور شد: می‌خواهیم مدیریت بیمارستان‌های استان کرمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم چراکه بهره‌وری بخش دولتی در بیمارستان پایین‌تر از بخش خصوصی است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه انتقال آب به استان کرمان برای بخش کشاورزی نیست، افزود: انتقال آب به استان کرمان فقط برای صنعت و شرب است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: مدیریت آب فقط با پلیس آب محقق می‌شود و تبلیغات برای پلیس آب باید منطقه به منطقه و روستا به روستا در سطح عموم صورت گیرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930719000929#sthash.G8HbgIQF.dpuf

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی