یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024

تلاش یکی از پژوهشگران جوان بیاضی به ثمر نشست و کتاب «بیاض، شهر هفت آسیاب» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جواز انتشار گرفت. این کتاب که توسط حسن حسینی از فعالان حوزه میراث فرهنگی گردآوری شده است در بخش های مختلف به معرفی بیاض از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی، پیشینه و دورنمای […]

تلاش یکی از پژوهشگران جوان بیاضی به ثمر نشست و کتاب «بیاض، شهر هفت آسیاب» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جواز انتشار گرفت.

بیاض ۷آسیاب

این کتاب که توسط حسن حسینی از فعالان حوزه میراث فرهنگی گردآوری شده است در بخش های مختلف به معرفی بیاض از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی، پیشینه و دورنمای تاریخی،وجه تسمیه، مواریث فرهنگی و طبیعی و مردم شناسی پرداخته است.

حسینی در این کتاب تلاش نموده با استفاده از اسناد و کتب تاریخی، نقشه ها و عکس های هوایی، پلان ها و تصاویر متعدد ابنیه تاریخی بیش از پیش دیار تاریخی بیاض را به اذهان عمومی و علاقه مندان بشناساند.

گفتنی است بیاض در قدیم دارای هفت آسیاب آبی بوده است که در حال حاضر نیز بقایای چند آسیاب در حومه غربی بیاض به چشم می خورد و مولف این کتاب با نظر به این موضوع  نام «بیاض، شهر هفت آسیاب» را برای اثر خود برگزیده است.

به گفته مولف این کتاب در ۱۹۲ صفحه(بانضمام ۸ صفحه تصاویر رنگی) در دست چاپ است و در آینده ای نزدیک طی مراسمی رونمایی خواهد شد.

*بیاض نیوز

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی