شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024

مصاحبه تفصیلی انارما با دکتر سیدحسین صابری یکی از نخبگان سیاسی شهرستان انار را در ادامه بخوانید: بیوگرافی دکتر صابری از زبان خودش:  بنده سید حسین صابری فرزند محمود در سال ۱۳۳۴در روستای خالق آباد انار در یک خانواده روستایی بعنوان اولین فرزند خانواده بدنیا آمدم.فقر را در خانواده ای کشاورز خوش نشین با تمام […]

مصاحبه تفصیلی انارما با دکتر سیدحسین صابری یکی از نخبگان سیاسی شهرستان انار را در ادامه بخوانید:

بیوگرافی دکتر صابری از زبان خودش:

 بنده سید حسین صابری فرزند محمود در سال ۱۳۳۴در روستای خالق آباد انار در یک خانواده روستایی بعنوان اولین فرزند خانواده بدنیا آمدم.فقر را در خانواده ای کشاورز خوش نشین با تمام وجود لمس کردم.

تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در انار و بعدازآن دوسال در دانشسرای مقدماتی رفسنجان تحصیل کردم.در مهرماه سال۱۳۵۲ در دبستان سعدی انار در همان کلاس درسی که دوران ابتدایی را در آن تحصیل کرده بودم بعنوان معلم کلاس چهارم تدریس کردم.همزمان با تدریس ،در این سال دیپلم کامل طبی را گرفتم .سپس لیسانس مدیریت بازرگانی را در کرمان گرفتم و در مهرماه سال۵۶ در دانشگاه کرمان مشغول به کار شدم.

در فروردین ۵۷از دانشگاه اخراج و به سربازی اعزام شدم و پس از طی دوره آموزشی و انتقال به کرمان، در بحبوحه انقلاب اسلامی از سربازی فرار کردم و بعد از پیروی انقلاب اسلامی مجددا در دانشگاه مشغول بکار شدم.در سال ۵۸ در کنکور فوق لیسانس شرکت و در دانشگاه تهران رشته مدیریت بیمارستانی قبول شدم.

در دومرحله یکی در سال۷۲  و دیگری در سال ۷۷در رشته دکترای مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در واحد علوم و تحقیقات تهران(دانشگاه آزاد) قبول شدم و دکترای خود را در سال۸۴اخذ کردم.

در همه این ایام در کنار تحصیل و تدریس در دانشگاه ها به خدمت در نهاد های انقلابی از جمله بنیاد مسکن و دفتر نظارت شورای نگهبان،،شهرداری کرمان در سمت شهردار و  و ستاد بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده خدمت کردم.

در بازسازی زلزله ویرانگر بم ۲۰ماه توفیق خدمت داشتم و در ادامه کار عمرانی ،اجرایی و سیاسی از شهریورماه سال ۱۳۸۴ در حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمان،قم ،استاندار لرستان،اردبیل و کهکیلویه و بویر احمد خدمت کردم.

دسته آخر در مهرماه ۱۳۹۲و پس از استقرار دولت اعتدال مسئولیت های اجرایی را رها و مجددا پس از ۸سال برای تدریس در دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده مدیریت برای تدریس برگشتم.بطور خلاصه به فضل خداوند از مهرماه ۵۲تا امروز متجاوز از ۴۱سال مشغول تحصیل،تدریس و معلمی و کار اجرایی بوده و هستم.

جریان تحصیل و کار خود را مفصل گفتم که برای نسل جوان درس باشد.

شهر انار را چگونه می بینید؟

شهرستان انار را که از حدود ۵۵سال پیش من در یاد دارم تغییرات جدی و محسوسی پیدا کرده و امروزه اکثر امکانات رفاهی،عمرانی،بهداشتی،آموزشی برای شهر انار و روستاها فراهم شده است.

البته در آن زمان کشاورزی تنوع بیشتری داشت و بهترین مزارع گندم،جو ،پنبه و انواع صیفی جات در منطقه وجود داشت و پسته به اندازه امروزه نبود  و خیلی از نیاز های مردم مناطق اطراف را کشاورزی انار  تامین میکرد.

 امروزه خوشبختانه ۲واحد دانشگاهی بزرگ با رشته های فراوان همراه با مردمی متدین ،پرتلاش ،سخت کوش ،با بصیرت و متاسفانه قدری تنوع طلب ،پرمصرف و پرهزینه (بعنوان یک اشکال) هستند.

در هرحال با وجود پیشرفت های بسیاری خوبی که تاکنون انار داشته معتقدم شهرستان انار جای کار بسیار دارد و همت مسئولین و مردم را می طلبد.

آینده انار را چگونه میبینید؟

خوش بینانه اگر بخواهم بحران آب را فاکتور بگیرم  با توجه به اینکه انار در مسیر ترانزیتی و اصلی کشور قرار دارد آینده ی درخشانی در صورت استفاده از این ظرفیت ها برای انار پیش بینی میکنم.

امکان دارد در آینده در انار فعالیت کنید؟

بنده سرباز کوچک نظام اسلامی هستم .در طول این چهل سال در هرکجا که تقدیرم بوده خدمت کرده ام.گرچه در سن ۵۹سالگی دیگر نیازی به من  نیست اما همانگونه که گفتم از سال ۵۲تا امروز معلم و خدمتگزار بوده ام و در آینده هم در هر جایگاه و محلی که قسمت شود خدمتگزار خواهم بود ، اما امروزه نوبت نسل جوان و مستعد است.

چه راهکار هایی برای بهبود وضعیت انار دارید؟

من از جهات مختلف انار را مجهز و پیشرفته میبینم اما این بمنزله نبود کم و کاستی نیست ، انار با توجه به شرایط فعلی باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند.صنایع تبدیلی بخش کشاورزی باید در انار راه اندازی شود.انار بایداز حالت تک محصولی خارج شود تک محصولی یک خطر جدی و بالقوه است.

 

یک سوال سیاسی،در خصوص نحوه برکناری خود از فعالیت ۸ساله  در ستاد حاکمیتی کشور و ارتباط فعلی تان با دکتراحمدی نژاد بگویید؟

خب این یک امر طبیعی است که با روی کار آمدن دولت های مختلف ،دولت برای همراهی مسئولین در تمام سطوح با خط و مشی خود مسئولین قبلی را برکنار و مسئول جدید بر سر کار آورد اما بنظر من انتقادی که وارد است اینست که نیازی به برکنار در سطوح پایین دولتی  مثل تغییر فرماندار و دیگر مسئولین ادارات شهرها نیست چرا که این تغییرات،ممکن است زیان بار باشد.

و اما در مورد آقای احمدی نژاد بنده در طول هشت سالی که در پست های مختلف با ایشان همکاری داشتم ،ایشان هیچ گاه فعالیت حزبی  و گروهی نداشت و همیشه با تمامی مسئولین و اقشار جامعه تعامل داشت و اما در خصوص دوران بعد از پایان ریاست جمهوری ایشان خیر دیگر با وی همکاری نداشتم و  بنده بر سر کار قبلی خود که تدریس در دانشگاه بود مشغول هستم.

 و سخن پایانی؟

نعمت زندگی در آسایش کامل امروزه ما حاصل مجاهدت های امام راحل،مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری و حاصل تلاش مردم متدین و خانواده معظم شهدا است و اداره آینده کشور که انقلابش الگوی کشور های اسلامی و عیر اسلامی شده و استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیسمی را به وحشت انداخته زحمت و خرج دارد که تلاش و همدلی مردم در زیر پرچم ولایت را می طلبد.

معتقدم که مردم متدین انار باید با توجه به شرایط بحرانی آب در آینده شهرشان عزم خود را جزم و وحدت و همدلی خود را برای آغاز طرح های صنعتی بیشتر کنند .

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی